(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

سال ۲۰۰۱ بود که بقایای یک شهر گمشده در خلیج خامبات در سواحل هند کشف شد. شهری که برخی باستان شناسان معتقدند قدیمی‌ترین شهر تاریخ است.

کد خبر : ۱۲۱۵۰۴
بازدید : ۲۴۶۵۸

فرادید | با گسترش علم و فناوری در طول یک قرن اخیر و تولید وسایل تنفس مصنوعی، بشر موفق به کشف لایحه‌های شگفت انگیزی از دریا‌ها و اقیانوس‌ها شد. علاوه بر این غواصان در طول دهه‌های اخیر گنج ها، شهر‌های پنهان و وسایل عجیب و غریبی را در کف دریا‌ها و اقیانوس‌ها کشف کردند.

به گزارش فرادید، از کامپیوتر باستانی یونان و قدیمی‌ترین شهر جهان گرفته تا گنج زمرد همه چیز‌های عجیبی هستند که اخیرا توسط غواصان کشف شده اند.

ما در این مطلب قصد داریم که به ۱۰ مورد از عجیب‌ترین چیز‌هایی که تا به امروز در کف اقیانوس پیدا شده اند نگاهی بیندازیم.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۱۰. کامپیوتر باستانی یونان

شاید قدری برای‌تان عجیب باشد که بدانید هزاران سال قبل از مایکروسافت یا اپل، انسان موفق به ساخت یک کامپیوتر مبتدی شده است. کامپیوتری که بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۱ در کشتی غرق شده Antikythera در نزدیکی یونان کشف شد و احتمالا قدیمی‌ترین شکل کامپیوتر در تاریخ بشر باشد.

به عقیده محققان Antikythera یک کامپیوتر آنالوگ است که برای چندین هدف از جمله پیش بینی موقعیت‌های نجومی و کسوف در تقویم طراحی شده است.

این کامپیوتر عجیب اکنون در موزه ملی باستان شناسی آتن به نمایش گذاشته شده است.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۹. موتور‌های موشک آپولو مون

در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰، چندین موشک آپولو به مدار زمین و ماه فرستاده شد و موتور‌های آن‌ها به کف اقیانوس سقوط کردند و گمان بر این بود که برای همیشه گم شده اند.

اما به لطف جف بزوس، مدیر عامل آمازون و پروژه خصوصی وی برخی از این موتور‌ها و قطعات آن در سال ۲۰۱۲ کشف شدند. این کشفیات درن هایت تحت یک فرآیند بازسازی دو ساله قرار گرفتند و اکنون در موزه پرواز سیاتل (اورگان، ایالات متحده) به نمایش گذاشته شده اند. دقیقاً مشخص نیست که چرا بزوس میلیون‌ها دلار سرمایه خود را برای این کار اختصاص داد. اما برخی رسانه‌ها حدس می‌زنند که این کار او تنها به خاطر علاقه شخصی او بوده است.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۸. قدیمی‌ترین شهر جهان

سال ۲۰۰۱ بود که بقایای یک شهر گمشده در خلیج خامبات در سواحل هند کشف شد. شهری که برخی باستان شناسان معتقدند قدیمی‌ترین شهر تاریخ است. آن‌ها این ادعا را براساس بررسی‌های خود روی برخی قطعات کشف شده شامل مجسمه، بقایای انسان، آثار هنری و حتی مبلمان چوبی مطرح می‌کنند. مثلا آن‌ها یک آزمایش روی تکه‌ای از چوب مبل انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که تکه چوپ حداقل ۹۵۰۰ سال قدمت دارد.

با این حال هنوز این شهر برای دانشمندان و باستان شناسان رمزآمیز باقی مانده و آن‌ها در تلاش هستند تا بفهمند که این شهر مربوط به کدام دوره تاریخی است.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۷. گورستان لوکوموتیو

در سال ۱۹۸۵ یک قبرستان لوکوموتیو در سواحل نیوجرسی، ایالات متحده کشف شد. گورستانی که قدمت آن به دهه ۱۸۵۰ برمی‌گردد و هیچ گزارش مستندی مبنی بر اینکه چرا لوکوموتیو‌ها را به اقیانوس انداخته‌اند وجود ندارد.

مورخان پیش‌بینی می‌کنند که آن‌ها یا به‌طور تصادفی از یک شناور دریایی سقوط کرده‌اند یا عمداً از کشتی به پایین پرتاب شده‌اند تا از احتمال غرق شدن کشتی در زمان ناآرام شدن دریا و اقیانوس بکاهند.

لوکوموتیو‌ها اگرچه زنگ زده هستند، اما هنوز در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و اکنون به مکانی محبوب برای غواصی در کشتی تبدیل شده اند.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۶. کشف استون هنج دیگر در کف دریاچه میشیگان

در سال ۲۰۰۷ مجموعه‌ای از سنگ‌هایی که به شکل دایره‌ای چیده شده بود در حدود ۴۰ فوتی زیر سطح دریاچه میشیگان کشف شدند. اینکه چرا سنگ‌ها آنجا بودند، چه مفهومی را منتقل می‌کنند و یا سن آن‌ها چقدر است، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اما تصاویر نشان می‌دهد که سنگ چین دریاچه میشیگان تفاوت چندانی با دیگر سنگ چین‌های عجیب جهان همچون استون هنج در انگلیس ندارد.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۵. گنج زمرد

جی میسکوویچ که یک شکارچی گنج آماتور است در سال ۲۰۱۰ موفق شد که بیش از ۱۰ هزار عدد زمرد را در سواحل کی وست فلوریدا، ایالات متحده کشف کند. کشفی که توجه رسانه‌های جمعی جهان و دولت فدرال ایالات متحده را به خود جلب کرد.

جالب است بدانید که قانون، حق مالکیت جواهرات را از میسکوویچ گرفت و باعث شد تا او از نظر قانونی قادر به فروش زمرد‌ها نباشد. او که در بدهی غرق شده بود، در نهایت سال ۲۰۱۳ دست به خودکشی زد و از دنیا رفت. در حال حاضر نیز تکلیف زمرد‌ها در دادگاه هنوز مشخص نشده و هیچ کسی نمی‌داند مالک اصلی گنج زمرد‌ها کیست.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۴. سفینه فضایی بیگانه

در سال ۲۰۱۱، یک تیم جستجوگر گنج با بودجه شخصی به نام Ocean X موقف به کشف یک ناهنجاری شبیه به سفینه فضایی بیگانگان در دریای بالتیک شدند. این ناهنجاری که در کف دریای بالتیک شمالی وجود دارد، یک ساختار صخره‌ای با شکل غیرعادی است که بسیاری ادعا می‌کنند شبیه یک سفینه بیگانه است.

تئوری‌های دیگر این بود که این بقایای یک زیردریایی جنگ جهانی دوم و حتی یک پایگاه زیر آب مربوط به نازی‌ها است. با این حال، چند دانشمند هم ادعا کرده اند که علیرغم ظاهر عجیب و غریب این ناهنجاری، احتمالاً فقط یک صخره غیرعادی است که طبیعت ایجاد کرده و بسیار بعید است که ساخته دست انسان یا بیگانگان باشد.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۳. شهر باستانی اسکندریه

شهر باستانی اسکندریه، که توسط کلئوپاترا، آخرین فرعون مصر اداره می‌شد، تقریباً به طور کامل در زیر دریا حفظ شده است. اعتقاد بر این است که این شهر به دلیل یک سری بلایای طبیعی از جمله امواج جزر و مدی و زلزله در زیر آب ناپدید شده است.

این شهر که تقریباً ۱۶۰۰ سال پنهان بود، در سال ۱۹۹۸ دوباره کشف شد و اخیراً برنامه‌هایی برای تبدیل کردن آن به اولین موزه زیر آب در جهان تدارک دیده شده است.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۲. هیولا‌های دریایی

فناوری‌های مدرن و پیشرفته غواصی به ما این امکان را داده است که در آب شیرجه بزنیم و دوربین‌هایی را به اعماق اقیانوس بفرستیم. دوربین‌هایی که موفق به کشف برخی از عجیب‌ترین موجودات دریایی شدند و اکنون نام هیولا را بر دوش می‌کشند.

در این رابطه فقط کافی است نگاهی به حباب ماهی بیندازید. این جانداران که در کف اقیانوس زندگی می‌کنند، کمتر در سطح آب دیده می‌شوند و گاهی به شکل تصادفی در تور‌های ماهیگیری عمیق می‌افتند.

(تصاویر) ۱۰ چیز بسیار عجیبی که زیر آب کشف شدند

۱. کشتی آر ام اس ریپابلیک

سال ۱۹۸۱ بود که کشتی آر ام اس ریپابلیک کشف شد و پس از آن شایعه‌هایی مبنی بر وجود یک گنج ارزشمند در آن شکل گرفت. بسیاری بر این باورند که گنج موجود در این کشتی به پول امروز، حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد.

یک شایعه این است که کشتی آر ام اس ریپابلیک سکه‌های طلای آمریکایی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار را در خود جای داده است. شایعه دیگری هم ادعا می‌کند که این کشتی سکه‌هایی به ارزش ۳ میلیون دلار به عنوان وام به دولت امپراتوری روسیه را حمل می‌کرده و قرار بوده به امپراتوری روسیه برساند. گنجی ادعایی که هنوز کسی موفق به کشف آن نشده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید