نقاشی‌های ۴۰۰ ساله‌ای که روی دیوار آشپزخانه پیدا شدند!

نقاشی‌های ۴۰۰ ساله‌ای که روی دیوار آشپزخانه پیدا شدند!

حین بازسازی آپارتمانی در شهر یورک انگلستان، بعد از تراشیدن گچ‌های دیوار آشپزخانه، نقاشی‌هایی دیواری با قدمت حدودا چهارصد سال خودشان را نشان دادند.

کد خبر : ۱۲۷۰۵۸
بازدید : ۹۲۶۰

فرادید | گروهی از نقاشی‌های دیواری قرن هفدهمی حین بازسازی آپارتمانی در میکل‌گیت در یورک کشف شده است. بخشی از گچ رنگ شده، نخست حین کار تعمیرکاران در آپارتمان دکتر لوک بادوُرث ، پشت یک کابینت آشپزخانه کشف شد. بعدتر دکتر بادوُرث بخش بزرگی از آنها را پیدا کرد که روی دیوار زیر سقف سوار شده بودند.

به گزارش فرادید ، قدمت این نقاشی‌ها نیمۀ قرن هفدهم میلادی تخمین زده شده است. این نقاشی‌ها حاوی صحنه‌های کتابی است که آن زمان شهرت داشته؛ کتاب نشان‌ها (Emblems) اثر فرانسیس کوآرلس شاعر که نخستین بار سال ۱۶۳۵ منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ای از تصاویر تمثیلی و نمادین است که لطیفه‌ها، اشعار و شرح و تفاسیر را به تصویر کشیده است.

نقاشی‌های ۴۰۰ ساله‌ای که روی دیوار یک آشپزخانه پیدا شدند!

کوآرلس با این کتاب، جهت تازه‌ای به فرم بخشیده و کتاب مقدس را به زبان پیچیده و تمثیلی شعرای متافیزیکی بازنویسی کرده و یک بیت هجایی به پایان آن افزوده است. هر نشان با تصویری به سبک گروتسک (فرشته‌ها و گل‌ها و زرکاری‌های الهام گرفته از نقاشی‌های دیواری دوموس اوریا) اثر ویلیام مارشال حکاک، همراه است.

آسیب‌های وارد شده به نقاشی‌های دیواری شناسایی آن‌ها را دشوار کرده است، اما یکی از صحنه‌های نقاشی سقف، تصویر مارشال از کتاب پنجم، نشانه X است که در آن، فرشته‌ای در حال برداشتن قفل قفسی است که مردی درون آن اسیر است. این صحنه نمایانگر مزمور ۱۴۲.۷ است: «پروردگارا، روح اسیر مرا آزاد کن، آنگاه باقیمانده روز‌های شاد حیاتم را وقف ستایش تو خواهم کرد.» زیر نقاشی فرشته‌ای که در حال آزاد کردن روح اسیر است، شعری کوتاه پایان نقاشی را رقم زده است. این شعر با رنگ سفید روی پس زمینه سیاه نوشته شده است:

«آوای نیمه شب غالب شد؛ صدای غرش این آوا
لولای در‌های زندان را گشود و چفت‌ها را از هم جدا کرد:
و تو اینجا نشسته‌ای و بال نحیفت را آویخته ای؟
و فغان میکنی تا آن‌ها را بگسترانی؟ روح، خواندن بیاموز.»

سایمون تیلور؛ محقق ارشد معماری منطقه شمال این اکتشاف را هیجان انگیز خواند و گفت: «به نظر ما این اکتشاف اهمیت ملی دارد، به ویژه در بافت یورک که نقاشی‌های دیواری کاملاً نادرند.»

دیواری که این صحنه‌ها روی آن نقاشی شده میتواند قدیمیتر از خود ساختمان‌های دو طرف آن باشد. سقف و جلوی ساختمان سبب از هم گسیختگی نقاشی‌ها شده است اما میتواند به محققان در کنار هم گذاشتن تاریخ تغییر و تحول خیابان کمک کند.

لوک به تنهایی توان پرداخت هزینه‌های مالی حفاظت کامل از آنها را ندارد، اما در جستجوی تامین بودجه این پروژه است. در حال حاضر، او فریز را با پرینت تصاویر نقاشی‌ها با وضوح بالا پوشانده تا از آن‌ها در برابر نور خورشید محافظت کند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید