قشم؛ دیدار با عجایب در خلیج‌فارس

دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم به سه گروه جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های فرهنگی و جاذبه‌های تجاری مناسب برای خرید از بازارهای سنتی و مدرن تقسیم می‌شود.

کد خبر : ۱۳۹۱۲
بازدید : ۲۷۲۴
فرادید | دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم به سه گروه جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های فرهنگی و جاذبه‌های تجاری مناسب برای خرید از بازارهای سنتی و مدرن تقسیم می‌شود.

با وجود سه جاده اصلی در قشم و جاذبه‌های بسیار حاشیه آن بهترین شکل مسافرت به قشم، ورود با اتومبیل شخصی به جزیره است که بتوانید تمام جاذبه‌های آن را با جزئیات ببینید.

ممکن نیست در سفری سه روزه بتوانید این همه عجایب و مکان‌های شگفت‌انگیز را یکجا ببینید؛ بنابراین باید برای سفر به قشم و دیدن بسیاری از این جاذبه‌ها بیش از سه روز وقت گذاشت.

جاده جنوبی یا جاده توریستی یکی از این راه‌ها است. اگر از شهر قشم بیرون بیایید و به موازات ساحل جنوبی به سوی غرب جزیره حرکت کنید، به این جاده خواهید رسید.

دیدنی‌هایی که در این مسیر و ساحل جنوبی وجود دارند، بسیار زیادند و شامل پارک ساحلی، پارک سنتی زیتون، غارهای تاریخی خربس، پلاژ سیمین، مسجد روستای رمچاه، دره ستاره‌ها، جزیره ناز در 22 کیلومتری جزیره قشم و خلیج‌لاک‌پشت‌ها می‌شود. همچنین مدرسه تاریخی کمالیه، بندر و شهر صیادی سوزا، زیستگاه فلامینگوها که به‌ویژه در فصل زمستان دیدنی هستند، نخلستان، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی، اکوپارک قشم، آکواریوم دریایی جزیره با انواع آبزیان، جزایر مرجانی، پارک‌های حفاظت‌شده پارس، صیدگاه‌های سنتی ماهی در محدوده جزر و مدی، اسکله صیادی سلخ از دیگر جاذبه‌های دیدنی این مسیر به شمار می‌روند.

بام قشم، چشمه آب معدنی نمک و سولفور، کوه مخروطی نمکدان، غارهای نمک، چشمه‌ها و حوضچه‌های نمک را نیز می‌توانید در امتداد جاده شمالی یا توریستی قشم ببینید. اگر از شهر قشم به سوی بخش شمالی دماغه حرکت کنید وارد جاده مرکزی یا جاده اصلی می‌شوید که حدود 16کیلومتر آن با جاده شمالی مشترک است. پارک ایران زمین، ساحل پرندگان دریایی، مسجد قبا، آب‌انبارهای سنتی، درخت انجیر معابد، نخلستان جوادآباد و دیرستان و سد بزرگ خالصی نیز از دیدنی‌های مسیر جاده مرکزی هستند.

اما جاده شمالی یا جاده صنعتی که برای رفتن به آن باید از شهر قشم به طرف بخش شمالی دماغه حرکت کنید و از شهر خارج شوید، جاذبه‌هایی همچون اسکله کووه‌ای، کارگاه لنج‌سازی، سد تاریخی پی‌پشت، دره تندیس‌ها، جنگل دریایی حرا با گونه‌های مختلف پرنده ساکن و مهاجر در آن، سد تاریخی گوران، تنگه چاهکوه، تنگ عالی، دره بوخو و گورستان انگلیسی‌ها را در خود دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید