۱۰ فایده بی‌نظیر پیاز

کار پیاز فقط افزودن طعم به سوپ، خوراک‌های گوشتی و املت نیست! این نوشتار را بخوانید تا فواید شگفت‌انگیز پیاز را برای سلامتی بدانید، فوایدی که شاید تا به حال به گوش‌تان نرسیده‌است.

کد خبر : ۲۱۵۵۵
بازدید : ۹۳۸۷
کار پیاز فقط افزودن طعم به سوپ، خوراک‌های گوشتی و املت نیست! این نوشتار را بخوانید تا فواید شگفت‌انگیز پیاز را برای سلامتی بدانید، فوایدی که شاید تا به حال به گوش‌تان نرسیده‌است.




۱. پیاز برای سلامت قلب مفید است.
اگر می‌خواهید قلب‌تان سالم بماند، به خوردن پیاز ادامه بدهید! پیاز می‌تواند خون را رقیق کند و به این شکل احتمال لخته شدن خون را کاهش دهد. پیاز در عین حال می‌تواند سطح کلسترول بد را پایین بیاورد. با پایین آمدن سطح کلسترول و احتمال تشکیل لخته در خون، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش می‌یابد. به این شکل می‌توان گفت که پیاز یک عضو مهم در رژیم غذایی مرتبط با سلامت قلب است.

۲. پیاز می‌تواند روند پیری را کند و سیستم دفاعی بدن را تقویت کند.
پیاز منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل کورستین و گوگرد، و ویتامین سی است. ثابت شده‌است که این آنتی‌اکسیدان‌ها استرس سلول‌ها را کاهش می‌دهند و روند پیری را کند می‌کنند. آنها همچنین برای تقویت سیستم ایمنی مفید هستند، و احتمال ابتلا به آنفولانزا و دیگر عفونت‌ها را کاهش می‌دهند.

۳. پیاز دوست خوبی است برای کسانی که رژیم غذایی دارند.
آیا می‌خواهید از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید؟ پس پیاز را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. پیاز نه چربی دارد و نه کلسترول و یک فنجان از آن فقط ۶۴ کالری دارد! می‌توانید آن را به غذاهای سالمی مثل سالاد یا سبزیجاتی که در روغن کم تفت داده شده‌اند، اضافه کنید تا هم غذای‌تان مزه‌دار شود و هم وزن‌تان کاهش بیابد.

۴. پیاز یک سم‌زدای طبیعی است.
به دنبال یک راه طبیعی برای سم‌زدایی بدن‌تان هستید؟ پس حتما مقدار پیاز موجود در رژیم غذایی‌تان را افزایش دهید. پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی و اسیدهای آمینه است که به بدن کمک می‌کنند از شر سمومی مثل فلزات سنگین که در بدن شما تشکیل می‌شوند و احساس خستگی و بی‌حالی برای‌تان ایجاد می‌کنند، خلاص شوید.

۵. پیاز می‌تواند خلق و خوی‌تان را بهبود دهد.
شاید باور نکنید اما پیاز نه فقط برای سلامت جسمانی بلکه برای سلامت روانی نیز مفید است، زیرا با ترکیباتی که روی سطح سروتونین تاثیر منفی امی‌گذارند، مبارزه می‌کند. سروتونین هورمون "احساس خوب" است و می‌تواند با استرس، اضطراب یا افسردگی مبارزه کند.

۶. پیاز سرشار از مواد معدنی است.
پیاز‌ به جز آهن مواد معدنی دیگری نیز دارد، که مهم‌ترین آنها کلسیوم است- که بدن برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های سالم به آن نیاز دارد- و منیزیوم که می‌تواند کمک‌تان کند بر استرس غلبه کنید و شب‌ها خواب راحتی داشته باشید.

۷. پیاز در برابر برخی سرطان‌ها موثر است.
پیاز‌ منبع غنی ترکیباتی است به نام آلیسین. در چندین مطالعه ثابت شده‌است که آلیسین خواص ضد سرطانی دارد، به خصوص در برابر سرطان معده و روده‌ی بزرگ، و به کاهش رشد غدد سرطانی کمک می‌کند.

۸. پیاز‌ یک ضدعفونی کننده‌ی قوی است.
ثابت شده‌است که بعضی ترکیبات موجود در پیاز‌ خواص ضدعفونی کننده‌ی و آنتی‌بیوتیکی بسیار قوی دارند و می‌توانند برای مبارزه با عفونت به شما کمک کنند. آنها به ویژه برای مبارزه با اشریشیا کُلی (نوعی باسیل گرم منفی-م) بسیار مفید هستند و می‌توانند بدن را برای مبارزه با با عفونت‌های ادراری مانند التهاب مثانه، عفونت شایع و دردناک مثانه، کمک کند.

۹. پیاز‌ می‌تواند کم‌خونی را درمان کند.
کم‌خونی به دلیل پایین بودن سطح آهن است و باعث می‌شود حتی بعد از یک خواب خوب شبانه، احساس خستگی و بی‌حالی داشته باشید. یک رژیم غذایی غنی از آهن می‌تواند به بهبود این وضعیت و ساخت سلول‌های قرمز خون کمک کند. پیاز‌ سرشار از آهن است و به همین دلیل می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد، اگر مبتلا به کم‌خونی هستید.

۱۰. پیاز درمان خانگی ریزش مو است.
فایده‌ی پیاز‌ فقط از طریق خوردن آن به بدن نمی‌رسد! یک مطالعه نشان داد که اگر آب پیاز را به مدت چند هفته روی پوست سرتان بگذارید، به طور طبیعی میتوانید مشکل ریزش مو را حل کنید. اگر روز به روز حجم موهای‌تان کم می‌شود، این روش می‌تواند یک درمان خانگی فوق‌العاده باشد.

منبع: لایف‌هک
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید