سبزیجات چربی سوز را بشناسید!

سبزیجات چربی سوز را بشناسید!

کاهو سرشار از فیبر، ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال اینکه پس از خوردن این غذا به سراغ پرس دوم غذا یا دسر بروید را کمتر می‌کند.

کد خبر : ۴۱۴۰۸
بازدید : ۵۵۵۶
کاهو سرشار از فیبر، ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال اینکه پس از خوردن این غذا به سراغ پرس دوم غذا یا دسر بروید را کمتر می‌کند.
سبزیجات چربی سوز را بشناسید!

به گزارش وب‌سایت سلامت نیوز، اگرچه گنجاندن سبزیجات در رژیم غذایی مهم است اما قرار نیست که مصرف همه آنها به کاهش وزن کمک کند و شما را به اهداف تناسب اندام برساند. برخی از سبزیجات نقش موثرتری در از بین بردن چربی های اضافه بدن دارند که 6 نمونه از مهمترین آنها از این قرارند:

کاهوی سبز: کاهو سرشار از فیبر، ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال اینکه پس از خوردن این غذا به سراغ پرس دوم غذا یا دسر بروید را کمتر می‌کند.

آووکادو: آووکادو حاوی مقادیر مناسب اسیدهای چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم، نقش دارند. همچنین دارای ٢٠ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر، پتاسیم، ویتامین ای و اسید فولیک بوده و تحقیقات نشان می دهند کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آنها نیز کمتر است.

تخم کدو: تخم کدو حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن، فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز می گذارد. این آجیل، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را نیز کاهش می دهد. اگ تخم کدو باب میل تان نیست، پسته نیز جایگزین خوبی است و تقریبا همان خواص این دانه را دارد.

فلفل سبز: مملو از ویتامین ث بوده و خاصیت چربی سوزی دارد. مطالعات نشان می دهند که کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند، چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند، می تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد. همچنین، ویتامین ث به بدن در جذب آهن کمک می کند.

کلم پیچ: این سبزی، سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز دور کمر کمک می کند. همچنین، حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است و آنقدر قابل تطبیق است که می توان از آن به جای سبزیجات دیگر در تهیه انواع سوپ استفاده کرد.

لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. لیموهایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازه شان، سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید