رازهایی درباره کوکاکولا که هرگز نمی‌دانستید!

رازهایی درباره کوکاکولا که هرگز نمی‌دانستید!

کوکاکولا یک برند آمریکایی است که می‌توان محصولات آن را در همه جای دنیا دید. کوکاکولا در 200 کشور به فروش می‌رسد که دانستنی‌های جالبی دارد.

کد خبر : ۴۵۶۹
بازدید : ۱۵۴۹۴۰
فرادید | کوکاکولا یک برند آمریکایی است که می‌توان محصولات آن را در همه جای دنیا دید. کوکاکولا در 200 کشور به فروش می‌رسد که دانستنی‌های جالبی دارد.

به گزارش فرادید به نقل از بیزینس اینسایدر، به طور میانگین بیش از 10 هزار نوشابه کوکاکولا در هر ثانیه در جهان مصرف می‌شود. نوشابه علیرغم ضررهایی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل برندهای نوشابه در جهان کم نیستند.

در ادامه می‌خواهیم حقایقی در مورد کوکاکولا را برای شما برملا سازیم که به احتمال فراوان قبلا آن‌ها را نشنیده‌اید.

شماره یک
نوشابه کوکاکولا توسط جان استیت پمبرتون، داروساز آمریکایی، در سال 1886 میلادی ساخته شد. آقای پمبرتون در آتلانتا [مرکز ایالت جورجیا] زندگی می‌کرد. نام کوکاکولا اما توسط دفتردار او یعنی آقای «فرانک رابینسون» پا به عرصه حیات گذاشت. آقای رابینسون در طراحی ماهر بود و او بود که طرح کوکاکولا را کشید. همین طرح بعدها به لوگوی برند کوکاکولا بدل گشت و هنوز هم از همان لوگو استفاده می‌شود.

چیزهایی در مورد کوکاکولا که نشنیده‌اید!

شماره دو
اولین تبلیغات کوکاکولا واقعا جالب بود: کوکاکولا محصول خود را به عنوان نوعی آرام‌بخش یا تقویت کننده‌ی اعصاب معرفی کرد که می‌تواند خستگی را از بین ببرد. این تبلیغ (عکس پایین) در سال 1886 میلادی به چاپ رسیده است.

شماره سه
شاید قبلا این مورد را شنیده باشید، اما حقیقت دارد. اولین محصول کوکاکولا حاوی کوکائین بود، اما کوکائین آن تنها به اندازه 9 میلی‌گرم در هر لیوان بود. این نوشیدنی در آن زمان به عنوان جایگزینی برای مشروبات الکلی مشتری جذب می‌کرد. حتی در آن زمان گفته می‌شد که کوکاکولا می‌تواند اعتیاد به تریاک را از بین ببرد. ناگفته نماند که کوکائین در سال 1903 به طور کامل از این نوشیدنی حذف شد.


شماره چهار
57 میلیارد مورد از انواع محصولات نوشیدنی در روز در جهان مصرف می‌شود. در این بین، بیش از سه درصد این مقدار (1.9 میلیارد) تحت لیسانس کوکاکولا تولید می‌شود. بنابراین، این برند دارای بیشترین میزان تولید بر روی کره زمین است.

چیزهایی در مورد کوکاکولا که نشنیده‌اید!

شماره پنج
کوکاکولا تنها در دو کشور جهان به فروش نمی‌رسد: کوبا و کره شمالی.

شماره شش
محصولات تولیدشده کوکاکولا آن‌قدر متنوع است که اگر شما بخواهید تمام محصولات آن را امتحان کنید می‌بایست هر روز و به مدت 9 سال از محصولات آن استفاده کنید. کوکاکولا انواع و اقسام نوشیدنی‌ها از نوشابه گرفته تا نوشیدنی‌های انرژی‌زا را تولید می‌کند.

شماره هفت
اگر تمام قطرات تولید شده کارخانه کوکاکولا را در بطری‌های هشت اونسی بریزیم و آن بطری‌ها را پشت سر هم بچینیم، می‌توانیم بیش از 2000 بار مسیر رفت و آمد به ماه را طی کنیم. اجازه دهید به شکلی دیگر بگوییم: با این میزان بطری می‌توانیم به مدت پنج سال و هفت ماه و 14 روز به ماه سفر کنیم.

شماره هشت
برند کوکاکولا خود صاحب 20 برند دیگر است که هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارند. در تصویر پایین می‌توانید این 20 برند را مشاهده کنید.

چیزهایی در مورد کوکاکولا که نشنیده‌اید!

شماره نه
برند کوکاکولا به ارزش 83.8 میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است. این رقم از رستوران زنجیره‌ای آمریکایی کی‌اف‌سی (مرغ سوخاری کنتاکی)، مجموعه ‌رستوران‌های زنجیره‌ای ساب‌وِی، بودوایزر و پپسی بیشتر است.

شماره ده
شرکت کوکاکولا مدعی است که نام این شرکت پس از واژه OK، دومین واژه‌ای است که در سراسر جهان فهمیده می‌شود.

رازهایی درباره کوکاکولا که هرگز نمی‌دانستید!

شماره یازده
بزرگترین مصرف کننده‌ی محصولات کوکاکولا مکزیک است. هر مکزیکی به طور میانگین 745 کوکاکولا در سال مصرف می‌کند. این در حالی است که هر فرد آمریکایی به طور متوسط 401 کوکاکولا در سال مصرف می‌کند.

شماره دوازده
شرکت کوکاکولا مدعی است که خودش مفهوم «کوپن» را برای اولین بار معرفی کرده است. این شرکت در سال 1886 میلادی چندین کوپن را پخش کرد. به همین دلیل، آن‌ها معتقدند که همین کوپن‌ها باعث شدند تا محصولات کوکاکولا از آتلانتا به تمام ایالت‌های ایالات متحده برسد. بین سال‌های 1886 و 1914، از هر ده کوکاکولا یکی به صورت رایگان به مشتریان داده می‌شود.

شماره سیزده
تصویری که مسیحیان امروز از بابانوئل دارند، مدیون شرکت کوکاکولا است. این شرکت از دهه 20 میلادی تبلیغات کریسمسی خود را آغاز کرد تا بازارهای زمستانی را نیز در دست خود بگیرد. این شرکت از چندین تصویر استفاده کرد، اما هیچ یک از آن تصاویر به پای تصویر «هادن ساندبلوم» نرسید. تصویر او (پایین) توانست به فروش کوکاکولا کمک فراوانی کند.

شماره چهارده
اولین نوشابه‌ای که به فضا رفت کوکاکولا بود. این نوشیدنی در سال 1985 میلادی توسط فضاپیمای چلنجر به فضا فرستاده شد.

چیزهایی در مورد کوکاکولا که نشنیده‌اید!

شماره پانزده
شرکت کوکاکولا می‌گوید که بهترین دما برای مصرف محصولاتش بین 34 تا 38 درجه فارنهایت (1 تا 3 درجه سانتی گراد) است.

منبع: Business Insider
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بهتر نبود توضیح میدادید که اگر لوگوی کوکاکولا را مقابل آینه قرار دهیم نوشته شده لامحمد لامکه.به نظرم مسلمانان جهان نباید از این شرکت محصولی بخرند چون وابسته به فراماسون هاست.

    • رسول ارسالی در

      تو هم برا ما شدی رائفی پور ۲

  • هادی ارسالی در

    جالب بود ولی نظرم در مورد آمار مصرف ۵۷ ملیارد نوشیدنی در روز یکمی اعراق شده - اینجور که شما میګین یعنی هرنفر روی کره زمین ده بطری نوشابه بطور متوسط مصرف میکنه - که حتی اګه آب خوردن رو هم جزو نوشتبه حساب کنیم به این رقم نمیرسه ږ
    در ضمن در مورد کشورهایی که کوکاکولا مصرف نمیکنن هم شاید مربوط به زمان حال باشه ولی قبلا هم کوبا و هم کره مصرف میکردند و بزودی هم اسم کوبا از این لیست حذف میشه ږ
    ای کاش کوکاکولا وقتی برند خودشو به کشوری میفروخت حداقل روی تولیدش نظارت میکرد ږ
    هرکسی یه قوطی نوشابه خارجی رو خورده باشه وقتی با کوکای خودمون مقایسه میشه زمین تا آسمون موادش فرق میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    مام زمزم داریم

  • saeed ارسالی در

    فرارو چرا محصولات امریکایی را تبلیغ می کنی .مرگگگگگگگگگگگگگ بر امریکا

    • ناشناس ارسالی در

      مغز معیوب شما

    • ناشناس ارسالی در

      مرگگگگگ بر جهل و نادانی

    • ایرانی ارسالی در

      همین برند ببین چقدر اشتغال زایی کرده
      تو نخور مگه مجبورت کردن

  • رزا ارسالی در

    ممنون از اطلاعاتی که در مورد این کارخانه دادی اما در مورد این برند یه چیزی رو نگفتید. این که وقتی از پشت این برچسب نگاه می کنی به فارسی نوشته: «لا محمد لا مکه»!!!!!!

  • حامد ارسالی در

    یه سوال : اگه نوشته کوکا کولا را از سمت چپ به راست بخونیدش نوشته " لا محمد-لا مکه" آیا این شانسی بوده یا قصد و غرضی داشتن؟

  • ناشناس ارسالی در

    به طور میانگین بیش از 10 هزار نوشابه کوکاکولا در هر ثانیه در جهان مصرف می‌شود. ......نفت ندارند ولي سيم كارت مغزشون روشنه

  • ناشناس ارسالی در

    در مورد مضراتش هم می گفتید

  • ناشناس ارسالی در

    آخ از دست این ملت جو گیرو متوهم وقتی ارم کوکاکولا طراحی شد. زمان قاجار ما داشتیم با خر مسافرت میکردیم. وعرب ها هم یک دم سوسمار رو بین ده نفر تقسیم میکردن. لا محمد لا کعبه از ذهن بیمار خودمون اومده

  • حمید ایرانی ارسالی در

    اینکه گفته میشود نوشته کوکاکولا از سمت چپ به راست "لامحمد-لامکه"است بیشتر زاییده ی توهمات است که در همه چیز اولین کاری که به ذهنمان میرسد این است که تمام تلاش خودمان را کنیم تا چیزی را ضد دین جلوه دهیم. امان از دست ما...

  • حسین ارسالی در

    ببخشید ولی از اجناس شما بهتر هستنااااااا

  • حمیده ارسالی در

    اگه کشور ما جمهوری اسلامیست,چرا کوکاکولا در اون تولید و مصرف میشه؟!!!تو را به خدا یکی جواب منو بده؟

    • ناشناس ارسالی در

      حاجی کوکا کولا ـه.عرق سگی نیست که:/

    • ناشناس ارسالی در

      شما زمزم میل کن
      هم ایرانیه هم اسلامی!

  • ناشناس ارسالی در

    اينكه اگر كلمه كوكا كولا را از سمت چپ به راست بخواني مي شود لا محمد لا مكه عجيب است خوب است كسي حرفي كي زند سوادش را داشته باشد. خوب است مردم را كنحرف نكنيد. كوكا كولا از چپ به راست مي شود لا وكاكوك مي شود

    • ناشناس ارسالی در

      منظور لوگو هست نه حروف

  • ناشناس ارسالی در

    امان از تخیلات شما ایرانیا. یعنی بصورت عربی فارسی نوشته لامحمدلامکه. کاش تخیلاتتون را برای آبادانی خودتون بکار میبردید.

    • ناشناس ارسالی در

      شما کجای این عبارت کلمه ایرانی الاصل می بینی؟

  • دوست ارسالی در

    سلام وتشکر از همه مصاحب نظران.من خودم فقط چیزهایی که به ذهنم میرسه رو عرض میکنم.از اینکه میفرمایید کوکاکولا از زمان قاجار بود .ماامکانات نداشتیم درست ولی شما برگردی به خیلی عقب تر میبینی اینها از زمان تولد حضرت مسیح به دنبال مخالفت با هر دین وآیینی بجز دین خودشان بودند.دوما شما کتاب شبهای آندولس رو مطالعه بفرمایید متوجه میشوید که این خبیثها دست به هر کاری میزنند تا مخالفت خودشان را ثابت نمایند.سوما شما وقتی این کلمه را از پشت میخوانی میشود لا .....ولا.... کاغذ کوکاکولا رو از پشت نگاه بکن بهت ثابت میشه .چهارما:چرا ما هر نظری که میبینیم به توهم نسبت میدهیم ؟چرا نباید احتمال بدهیم که شاید درست باشد.پنجما:شما همین الان ساختمانی رو که در مجاورت کعبه دارند میسازند بروید وچگونگی وتفکر سازنده وطراح وسرمایه گذار رو ببینی متوجه میشی که اینها هر کاری رو میکنند که بتوانند حتی کوچکترین ضربه به اسلام بزنند .از حوصله ای که بخرج دادید تشکر میکنم

  • طراح ارسالی در

    گیرم فرمایش شما درست باشد چرا لا الف ندارد؟ فقط ل دیده می شود؟ اگر حرف آ انگلیسی را در آخر کوکا مد می خوانید پس چطور همان حرف را در آخر کولا ، ه میخوانید؟ در یک جا آ مد می شود ودر جای دیگر ه. توهم توطئه این ملت را کشته! همه دنیا صبح تا شب توطئه می کنند برای این مغزهای بسیار متفکر!

    • ali ارسالی در

      به همان دلیل که c در کوکا با c در کولا متفاوته

  • محمد عظیمی ارسالی در

    سلام. مطلب جالبی بود. ممنون.

  • مهدی ارسالی در

    برید مقالات و جلسات ااستاد رایفی پورو سرچ کنید اره کلی کار میکنند ک بگن با مسلمونا مشکل داریم...اکق روشن فکر نیستی احمقی احمقی احمق!!! فهمیدی ؟!

    • ناشناس ارسالی در

      هههه

  • ناشناس ارسالی در

    فعلا که کشور خودمون تولید میشه خیالی نیست

  • فرزانه ارسالی در

    بابا از مضراتش هم میگفتین
    مرگ بر آمریکا
    مرگگگگگگگگگگگگگگ بر آمریکا

  • محمد ارسالی در

    من به عنوان یک ایرانی سعی میکنم دیگه کوکا مصرف نکنم و از برندهای ایرانی استفاده کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید