خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

مالکان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های تهران هستند بعضا با نام ریچ‌کیدز، مایه‌دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.

کد خبر : ۵۷۰۷۲
بازدید : ۱۸۴۷۴۰

فرادید | از سازندگان مختلفی با تاریخ و بازار و قیمت‌هایی عجیب به ایران آمده و سودای خودنمایی و دلبری دارند. به آنها لقب سلاطین خیابان‌های پایتخت را داده‌اند چرا که معمولا کم‌نظیر و خاص بوده و تعداد زیادی از آنها در سطح شهر تردد ندارند. 30 اتومبیل گزارش فرادید همگی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران هستند و جزو لوکس‌ترین خودروهای حاضر در بازار تهران که علاوه بر عملکرد فنی بالا از قیمت‌های عجیبی هم برخوردارند و در نمونه‌های پلاک ملی یا گذر موقت در روزهای اخیر بارها در سطح شهر رهگذران را شوکه کرده‌اند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

به گزارش فرادید ، لوکس بودن معیاری است که در ایران راجع به آن خلط مبحث شده و به واسطه اختلاف گسترده قیمت خودرو در ایران و کشورهای همسایه، مفهومی که از اتومبیل لوکس در ذهن عامه مردم وجود دارد فارغ از واقعیت‌های جهانی است. بر این مبنا کمتر کسی وجود دارد که امارات یا ترکیه خودرویی مثل رنو، هیوندای، تویوتا، لکسوس و کیا را یک اتومبیل لوکس به معنای دقیق کلمه بداند. در ایران اما اقسامی از ساخته‌های این چند برند با داشتن برخی تجهیزات که در اتومبیل‌های تولید داخل کمتر یافت می‌شوند، زمینه یک انحراف را به وجود آورده‌اند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

اینجا در یک بخش اول گزارش جذاب به سراغ 18خودروی سریع و لوکس واقعی می‌رویم که در خیابان‌های پایتخت جولان می‌دهند و تعداد بسیار انگشت‌شماری از ساکنان پایتخت قادر به خریداری آنها هستند. مالکان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های تهران هستند بعضا با نام ریچ‌کیدز، مایه‌دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.

ب ام و M6 کابریو مدل 2014

قیمتی بالغ بر 5میلیارد تومان دارد که همین عامل آن را به ماشینی دست نیافتنی تبدیل می‌کند. یکی از انواع خاص و کم کارکرد M6 که هم اینک در گالری مشهور اوتوجنیدی قرار دارد البته بهایی بیشتر از این دارد گرچه از انواع مسقف و کوپه بوده و بدنه قرمز رنگش شوق کمتری نسبت به نمونه سیاه رنگ M6 در بیننده برمی‌انگیزد. قدرت موتور این کوپه چهارنفره 560اسب بخار است که موجب می‌شود تا شتاب 0 تا 100 کیلومتر ب.ام.و M6 به حدود 4.1ثانیه برسد. باورش سخت است اما این مدل جذاب از ب.ام.و در بین کندترین خودروهای اسپورت و گرانقیمت داخلی قرار دارد که با داشتن ظاهر جذاب، اتاقی مملو از امکانات، سقف بازشو وصندلی‌های چرم در زمانی کمتر از 11ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست می یابد. M6 کابریو که بهایی 138 هزار دلاری در زمان عرضه داشت، قادر است تا بیش از 305 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این سرعت بالا به مدد یک موتور 8سیلندر دو توربو و 4.4 لیتری به دست می‌آید. تفاوت عمده‌ای که البته این خودرو ب.ام.و با دیگر رقبای گروه دارد، 4نفره بودن خودرو و سطح بالای رفاهی است که در باقی رفقا چندان نشانی از آن یافت نمی‌شود!

ب ام و M6 کابریو که بهایی 138 هزار دلاری در زمان عرضه داشت، قادر است تا بیش از 305 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

مرسدس بنز SLS بلک AMG مدل 2015

این خودرو جایی در میانه خیابان بهشتی، در گالری مشهور عزیز جا خوش کرده در حالی که کنار خود جمعی از بهترین خودروهای موجود در ایران را کنار خود می‌بیند. بنز SLS بلک AMG که چند دستگاه از آن در ایران حضور دارد، در بدو ورود به کشور در سال 94 بهایی 5 میلیارد تومانی داشت ولی احتمالا حالا بیش از 10 میلیارد تومان قیمت داشته باشد. این گرانی عجیب و غریب البته علاوه بر افزایش قیمت ارز، به واسطه خاص بودن خودرو است چرا که از این مدل تا 359 عدد ساخته شده است. قدرت موتور خودرو نیز به لطف زیرشاخه مشهور مرسدس بنز یعنی AMG به بیش از 631 اسب بخار رسیده تا در نهایت راننده بتواند این سوپراسپورت آلمانی را در کمتر از 3.3ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند و در نهایت بتا بیش از 318 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. با اینکه اتاق این بنز جذاب مملو از امکانات است اما نمی‌توان از آن همانند ب.ام.و ام6 به شکل روزمره استفاده کرد چرا که ابعاد کوچک، ارتفاع اندک از سطح زمین و نیز صدای مهیب موتور توجه همه را جلب کرده و زمینه بروز صدماتی به خودرو را فراهم می‌کند.

این اتومبیل آلمانی که در بدو ورود به کشور در سال 2015 قیمتی 5 میلیارد تومانی داشت احتمالا حالا بهایی بالغ بر 10 میلیارد تومان داشته که SLS بلک AMG را به خودرویی دست نیافتنی تبدیل می کند.

لامبورگینی گالاردو تروفئو

یک کوپه سریع و وحشی ایتالیایی که با کمک موتوری 10سیلندر و 560اسبی به معنی دقیق کلمه یک هیولای مخوف است که به صورت گذر موقت وارد کشور شده و بهایی 200 هزار دلاری دارد. گالاردو تروفئو که در کمتر از 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد در شمار موفق‌ترین خودروهای تاریخ لامبورگینی است که می‌تواند تا بیش از 320 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

لکسوس آر ایکس200تی
از عجایب روزگار همین که یک خودروی ژاپنی نیمه لوکس را در بازار ایران به بهایی بیش از 1 میلیارد تومان خرید و فروش می‌کنند و کسی هم تعجب نمی‌کند. شاسی بلند متوسط لکسوس که از موتور2لیتری و توربو با قدرت 240اسب بخار بهره می‌برد با گنجایش 5سرنشین، لیست کامل امکانات و بدنه‌ای تیز و کشیده یکی از خودروهای محبوب ایرانی‌هاست که در دو نسل گذشته همواره فروش مناسبی در بازار داشته گرچه در نسل جدید خود با توجه به قیمت گزافش چندان طالبی ندارد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

ولوو ایکس‌سی90 هیکو
این خودرو 1.1میلیاردی که در شمار محبوب‌ترین خودروهای لوکس بازار ایران قرار دارد با کمک پیشرانه مشهور تی6 که یک نمونه 2لیتری 4سیلندر و توربو است ضمن ارائه قدرتی معادل 320 اسب به راننده، هیچ کجا کم نمی‌اورد و در عین توان مناسب در بخش آفرود از سواری بسیار نرم و باکیفیت و اتاق مجلل و ایمن سود می‌برد. سواری‌ محصولات ولوو حسی از اطمینان را به سرنشینان انتقال می‌دهد چرا که همه چیز در کمال آرامش رقم خورده و خبری از سر و صدا نیست.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

مازراتی ام‌سی استرادال
یک رودستر وحشی ایتالیایی بسیار خاص با قیمت 2 تا 3 میلیاردی که هنوز هم زیبا، سریع و لوکس به نظر می‌رسد. این مدل تولید محدود بوده و یک یا دو دستگاه از آن به ایران وارد شده است. مازراتی کوپه که در کنار پورشه جزو نمادهای طبقات بسیار مرفه است در سال‌های 88 تا 92 در 3 مدل مختلف گرن کابریو، گیبلی و کواتروپورته به بازار ایران راه یافت و توانست فروشی مافوق تصورات را تجربه کند. در نمونه استرادال ما با یک موتور8سیلندر 4.7لیتری و 460اسبی مواجهیم که به این رودستر ساخت بولونای ایتالیا کمک می‌کند علاوه بر داشتن یک صدای دلنشین، در کمتر از4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

مرسدس بنز اس500مدل 2014
یک لیموزین باوقار و افسانه‌ای با یک موتور 8سیلندر 5لیتری 2توربو که قدرتی بیش از 455اسب بخار و قیمتی بالغ بر 3 میلیارد تومان دارد. این خودرو که بالاترین لیست تجهیزات را با خود دارد با طول 5.11متر یکی از بلندترین سدان‌های موجود در کشور هم بوده که اغلب در جهان مورد استفاده روسای جمهور و مقامات اقتصادی و سیاسی است. چرم، چوب، فرش، کروم و دوخت اعلا از جمله مشخصات جذاب اتاق این لیموزین آلمانی است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

رنجروور ووگ

یک انگلیسی مغرور با فرم بدنه کشیده، رنگی دلنشین و خاص و البته قیمتی رویایی که برخلاف نیای پیرش بدنه دو رنگ ندارد و به شکل عجیبی مجلل است. این خودرو از عالی‌ترین محصولات گروه جگوار لندروور به شمار می‌رود، با داشتن فضای انبوه در اتاقش، چرم، چوب و کروم در داشبورد و نیز موتوری قدرتمند به سرنشینانش تجربه‌ای دلنشینی از سواری با یک شاسی‌بلند را ارائه می‌کند. ووگ انگلیسی که در نمونه گذر موقت قیمتی 1 میلیاردی دارد، یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر خورجینی بهره می‌برد و می‌تواند حداکثر قدرت 369 اسب بخار و حداکثر گشتاور 510 نیوتن متر تولید کند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

مرسدس بنز جی55

یک غول آهنی واقعی که با داشتن یک مجموعه فنی کم‌نظیر قادر است هر شاسی‌بلند دیگری را به زانو درآورد. جی55 که از سال 1979 که نخستین بار تولید شدهT به لحاظ ظاهری تغییرات بسیار اندکی به خود دیده که قیمتی بالغ بر 200 هزار دلار دارد و با توجه به وضعیت تعرفه‌های واردات و خاص بودن خودرو در ایران احتمالا بهای نمونه‌های پلاک ملی آن بیش از 2میلیارد تومان باشد. تنها کیت برابوس این خودرو قیمتی 23 هزار دلاری دارد و شامل مجموعه‌ای از تجهیزات فنی، ظاهری و رفاهی است. موتور این خودرو 500 اسب بخار نیرو دارد و در دور پایین بیش از 700 نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

کادیلاک ATS

یک سدان کاملا شهری و نیمه لوکس که در آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر از 50 هزار دلار قیمت دارد اما در ایران به بهایی نزدیک به 1 میلیارد تومان به فروش می‌رود. گفته می‌شود نمونه‌هایی از سری ATS به لطف مجوزهای خاص واردات خودرو در بازار تهران برای خریداران خاص پسند به بهایی 1میلیارد تومانی خرید و فروش می‌شوند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

پورشه پانامرا 4اس توربو منصوری
این سدان4درب فست‌بک آلمانی که علاوه بر کیت ظاهری از تغییرات فنی تیونر مشهور ایرانی یعنی کوروش منصوری هم سود می‌برد، با قیمتی بالغ بر 1.5میلیارد تومان ازموتوری توربو با حجم 4800سی‌سی سود می‌برد که قدرتی بیش از 650اسب را تحویل راننده داده ضمن اینکه بهترین فضای ممکن را به لحاظ راحتی و زیبایی در اختیار 4سرنشین خود قرار می‌دهد. جالب است بدانید که مصرف سوخت موتور این هیولا در شهر بیش از 16 لیتر در هر صد کیلومتر است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

ب.ام.و 650 پریور دیزاین
یک کوپه اسپورت لوکس 1.2 میلیاردی 4درب که توسط یک تیونر برجسته آلمانی ارتقا یافته و علاوه بر ظاهر در بخش موتور و تعلیق هم با اصلاحاتی مواجه شده است. سری6 که ساخته و پرداخته دستان هنرمند طراح ایرانی ب.ام.و یعنی نادر فقیه‌زاده است، از موتوری 8سیلندر، 4.4 لیتری و 410 اسبی برخوردار است که شتابی بالا را عاید مالکان این محصول متفاوت و جذاب می‌کند. 650 در نمونه‌های کارکرده هم‌اینک حدود 1میلیارد تومان قیمت دارد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

فراری کالیفرنیا توربو

به لطف موتور توربو و 8سیلندر فراری، این کوپه سبک وزن و 2نفره ایتالیایی با داشتن 560 اسب بخار قدرت و 755 نیوتن‌متر گشتاور قادر است در زمینه سرعت سرنشینان خود را به مرز جنون برساند! بهای این کالیفرنیای 4چرخ بیش از 2 میلیارد تومان بوده که در صورت نصب پلاک ملی قیمتش به بیش از 8 میلیارد تومان خواهد رسید.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

جگوار اف-پیس 2017
یک اس‌یووی اصیل انگلیسی که بیش از آنکه جادار و آفرودر باشد یک نمونه اسپورت و قدبلند با هدف رقابت با پورشه ماکان بوده و از قیمتی 2میلیارد تومانی برخوردار است. اف-پیس که توانسته موفقیت مناسبی را در بازارهای جهانی عاید جگوار نماید با داشتن یک موتور3لیتری 6سیلندر سوپرشارژردار 380 اسبی از جمله سریع‌ترین اس‌یووی‌های موجود در کشور است که کمتر از آن نامی برده شده است. اف-پیس قرار بود به کشور وارد شود اما ابلاغ قوانین جدید واردات خودرو ورود انبوه این محصول انگلیسی را ممنوع کرد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

کادیلاک اسکالاد پلاتینیوم 2016
حدود 2سالی می‌شود که در پایتخت جولان می‌دهد و یکی از نمادهای ثروت در بین کاربران فضای مجازی است. تصویری که نخسیتن بار از این خودرو منتشر شد، اسکالاد را در کنار خانه‌ای مجلل و یک مرد جوان شیک پوش که گویا مستخدم خانه بود! نشان می‌دهد. موتور حجیم 6200سی‌سی و8سیلندر اسکالاد از جمله دلایل جلب توجه این محصول آمریکایی است که گفته می شود قیمتی 2 میلیارد تومان دارد. کادیلاک از جمله محبوب‌ترین برندهای صنعت خودرو بین ایرانیان است که در سال‌های دهه50 در ایران تولید می‌شد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

ب.ام.و آی8 هفت رنگ
یک خودروی اسپورت پاک آلمانی که به مدد یک کاور بدنه که هفت رنگ است و در مقابل شعاع نور ظاهر جذابی به خود می‌گیرد. این کوپه هیبریدی که بهایی 1.5میلیاردی دارد از موتوری الکتریکی در کنار یک پیشرانه 4سیلندر توربو سود برده و با داشتن 362 اسب بخار قدرت، ضمن مصرف سوخت کمتر از 3 لیتر از شتاب حیرت‌انگیزی برخوردار است. بهای نمونه‌های کم کارکرد آی8 حدود 1.5 میلیارد تومان است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

رنجروور ولار
به تازگی وارد بازار های جهانی شده و به همراه دیگر برادرانش یعنی اتوبیوگرافی و ایووک چند بار در سطح شهر دیده شده است. ولار که امسال جایزه زیباترین طراحی سال جهان را برای مهندس مشهور انگلیسی مارتین مک گاورن به ارمغان آورد از بهایی 2 میلیاردی د رتهران برخوردار بوده و جزو خاص‌ترین شاسی‌بلندهای بازار است که کیفیت ساخت بالا، موتور نیرومند و توان آفرودی وحشتناکی دارد. راستی ولار چیزی نزدیک به 5متر طول و 2200کیلوگرم وزن دارد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

پورشه 911 توربو اس
قبلا هم این اتومبیل را معرفی کردیم. یک کوپه وحشی و صرفا اسپورت است که با قیمتی 3 میلیارد تومانی در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تا 330 کیلومتر در ساعت هم سرعت می‌گیرد. قناری آلمانی که قبلا در یکی از گالری‌های مشهور پایتخت جا خوش کرده بود محصول سال 2015 بوده و بارها در سطح شهر در حال تاخت و تاز دیده شده است. موتور این خودرو بیش از 500اسب بخار قدرت دارد و با حجم 3800سی‌سی یک نمونه 8سیلندر توربو است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

به طور دقیق‌تر یک موتور 3.8 لیتری دو توربوی قدرتمند با 570 اسب بخار قدرت نیروبخش سریع ترین اتومبیل موجود در ایران است که با قیمتی 8 تا 10میلیارد تومانی در کمتر از 2.8ثانیه 2سرنشین خود را به سرعت 100، در 9.5ثانیه به سرعت 200 و در 25 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد. توربو S که بالاترین رده در میان تمامی تریم‌های مدل 911 است برخلاف مدل‌های پایه از موتور دو توربو استفاده می‌کند و به یک گیربکس اس-تیپ‌ترونیک 7 دنده و دوکلاچه وصل است، درحالی‌که تا توانسته‌ از وزن خود برای رسیدن به میزان دلخواه 1627 کیلوگرم کاسته تا ضمن چابکی بیشتر، پایداری بالاتری را هم بروز دهد.

عکس‌ها : از صفحه شخصی بامداد صفائیان

۱
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    لذت ببرید از زندگی تون که فعلا ایران به کام شماست .
    با تصمیمهای مسئولین هر روز صبح که از خواب بلند میشید قیمت ماشیناتون دو برابر میشه املاکتون گران میشه دلارهایی که در خونه هاتون دارید گران میشه خلاصه دنیا فعلا به کام شما بجه پولداراست و مسئولان هم همه جانبه به نفعتون قانون تصویب میکنند .
    خلاصه خوش بگذرونید که ایران مال شماست و ما کارگرا و کارمندای بدبخت باید هر روز زیر بار گرونی له بشیم .
    نه دلاری داریم که گرون بشه و سود کنیم نه خونه ای داریم که تو این 6 ماه با لطف و یاری مسئلان دلسوز قیمتش 50 درصد گرونه شده باشه نه ماشین لوکس داریم که با لطف مسئولان قیمتش 40 یا 50 درصد بالا رفته باشه خلاصه دنیا به کام شماست حالشو ببرید ایران کشور خوبیه کیف کنید از زندگی در ایران .....

    • Sorena ارسالی در

      سلام.خوب هستین شما؟چنین رفتاری اصلا درست نیست؟من خودم کسی هستم که گذشته ی واقعا سختی داشتم.تو یکی از مناطق جنوب تهران تو خونه ی پدرم با زت و بچه زندگی میکردم...ولی ایده های متفاوتی رو دیدم و تصمیم گرفتم یه تکونی به خودم بدم.آره.نتیجه گرفتم بعد از حدود 10 . 12 سال.یکی از میلیاردرای تهرانم.خوب دقت کن که از کجا به کجا رسیدم.نمیتونم راهمو بهت بگم.چون مسیر هر کسی فرق میکنه.آقازاده و پارتی و این چیزا هم تو کارم نبوده و نیست.راهتو پیدا کن.تو زندگی بجنب

  • اکبری ارسالی در

    تحلیلهاتون اصلا حرفه ای نیست . فقط میخواین مطلبی نوشته باشید.

  • حرفِِِِ حق ارسالی در

    منه کارمند با حقوق یک میلیون ، کدوم یکی از اینها را می توانم بخرم ؟ و تا چند صد سال دیگه می توانم هزینه خرید آنها را تامین کنم ؟ حتی خرید شبهِ خودروهای داخلی هم با آن کیفیت زبانزد! هم برای قشر کارمند غیرممکن است.

  • خاطره ارسالی در

    دروود برشما،صبحتون بخیر.
    تا دارید و سلامت هستید لذت ببرید،من عاشق ماشین هستم و جدا زمانیکه ماشین لاکچری میبینم لذت میبرم و براتون از صمیم قلبم دعا میکنم و میگم قسمتشون بوده ..تندرست و پایدار باشید و بچرخید منوامسال منم خوشحال میشن

  • ناشناس ارسالی در

    مشه ادرس بدید

    • سورنا ارسالی در

      خیلی خیلی خیلی قشنگ و عالی

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید