۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی اندروید

۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی اندروید

سرعت پایین گوشی اندرویدی جای نگرانی ندارد. فرقی نمی‌کند که از لحظه اول کند بوده و یا آنکه به به تدریج سرعتش پایین آمده است. در هر دو صورت می‌توان سرعت آن را بهبود داد. در ادامه راه‌هایی برای افزایش سرعت گوشی خود می‌خوانید که می‌تواند نتیجه شگفت‌آوری داشته باشد.

کد خبر : ۶۰۲۱۳
بازدید : ۵۳۷۱
فرادید | سرعت پایین گوشی اندرویدی جای نگرانی ندارد. فرقی نمی‌کند که از لحظه اول کند بوده و یا آنکه به به تدریج سرعتش پایین آمده است. در هر دو صورت می‌توان سرعت آن را بهبود داد. در ادامه راه‌هایی برای افزایش سرعت گوشی خود می‌خوانید که می‌تواند نتیجه شگفت‌آوری داشته باشد.

۱- مشکل را پیدا کنید
اولین کار این است که متوجه شوید مشکل از کجا آب می‌خورد: یک اپلیکیشن، چند اپلیکیشن یا اصلا خود سیستم؟ برنامه Trepn Profiler زمان واقعی که سی پی یو برای هر هسته بارگذاری می‌کند را نشان می‌دهد. با یک نگاه کلی به این برنامه می‌توان به وضعیت شبکه ترافیکی اینترنت موبایل یا وای فای، واحد پردازش گرافیکی، استفاده رم و ... پی برد.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی

Trepn Profiler می‌تواند برنامه خاص یا پروفایل‌های گسترده سیستم ایجاد کند و روش‌های متنوع داده‌های انباشته را شامل می‌شود. می‌توانید داده‌های مشخص را برای بررسی ذخیره کنید. حتی امکان پوشش برنامه‌های در حال اجرا وجود دارد.

وقتی که مساله مشخص شود، آن موقع می‌توان برای حل آن به راه‌های زیر رجوع کرد.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی

۲- فضا را خالی کنید
همه عکس‌هایی که گرفته اید و همه برنامه‌هایی که بر روی گوشی نصب کرده اید باعث کاهش سرعت گوشی شما می‌شوند. گوشی برای آنکه بتواند به نرمی کار کند، باید یک اتاق تنفس کوچک داشته باشد. با کاهش فضای گوشی نیز سرعت پایین می‌آید.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی


• با رفتن به بخش Storage (یا محل ذخیره) در بخش تنظیمات می‌توانید فضای باقی مانده را چک کنید.
• یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای خالی کردن رفتن به بخش برنامه هاست. شما در این بخش می‌توانید ببینید کدام برنامه را می‌توانید حذف کنید.
• انگشت خود را بر روی ورودی یک برنامه که دیگر به آن نیازی ندارد بگذارید و سپس آن را حذف کنید. برای برنامه‌های دیگری که احساس می‌کنید بدون آن‌ها قادر به زندگی کردن هستید نیز می‌توانید این فرایند را بار‌ها تکرار کنید.
• راه‌های دیگری نیز برای کاهش فضا هست. احتمالا فایل‌هایی که دانلود کرده اید هنوز در محل ذخیره هستند و فضا را اشغال می‌کنند. آن‌ها را هم پاک کنید.
• در قسمت محل ذخیره وارد قسمت دانلود‌ها شوید. فایل‌هایی که می‌خواهید حذفشان کنید را انتخاب کرده و بر روی آیکون سطل زباله لمس کنید.
• بسیاری از برنامه‌هایی که نصب کرده اید از کش استفاده می‌کنند که سرعت عملیات‌ها را بالا می‌برند. این تا یک حد قابل قبول است، اما اگر شما از فضای اندکی استفاده می‌کنید می‌تواند مضر باشد.
• برای خالی کردن این فضا گزینه Clear cached data را انتخاب و آن را تایید کنید.
• فایل‌های بیشتری برای حذف وجود دارد که می‌تواند در قسمت‌های مختلف پیدا شود.
• تیک را به فایل‌هایی که می‌خواهید حذف کنید مثل بک آپها، فایل‌های بلوتوثی و لیست آهنگ ها، اضافه سپس آیکون سطل زباله را لمس کنید.
• با رفتن به بخش فضای موجود می‌توانید مشاهده کنید که تا چه میزان فضا آزاد شده است.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی

همچنین می‌توانید برنامه‌هایی که بارگذاری شده اند، اما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را غیرفعال کنید. اگر گوشی اندرویدی خود را روت کرده اید، می‌توانید از شر این برنامه‌های خلاص شوید وگرنه باید به بخش اطلاعات برنامه بروید و آن را غیرفعال کنید. اینگونه از اجرای این برنامه‌ها که از منابع گوشی استفاده می‌کنند جلوگیری می‌شود.

۳- ویدجت‌ها را بردارید
همه ویدجت‌هایی که روی صفحه گوشی خود دارید به کار می‌آیند، اما آن‌ها هم سهم خود را در استفاده از منابع گوشی دارند.

ویدجت‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را غیرفعال کنید. داشتن بعضی از آن‌ها آسیبی ندارد، اما زمانی که چند عدد از آن‌ها را به صورت همزمان اجرا می‌کنید متوجه سرعت پایین می‌شوید؛ بنابراین باید کمی انتخاب گر باشید.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی


۴. انیمیشن‌های اضافی را غیرفعال کنید
بسته به آنچه که از آن استفاده م. یکنید ممکنت است انیمیشن‌های متنوع و جلوه‌های ویژه‌ای را پیدا کنید. آن‌ها ممکن است عالی به نظر برسند، اما سرعت را پایین می‌آورند.

تنظیمات launcher خود را چک کنید تا بببینید آیا راهی برای غیرفعال کردن این جور چیز‌ها وجود دارد یا نه. اینگونه سرعت شما بالا خواهد رفت.


۵- برنامه‌ها را ببندید و رم خود را خالی کنید
استفاده همزمان از چند برنامه شما را قادر می‌کند بتوانید از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید، اما این برنامه‌ها می‌توانند بر عملکرد گوشی تاثیر بگذارند. می‌توانید برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را سریع ببندید. برای این کار کلید خاه را نگه دارید و برنامه‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها خارج شوید را به سمت راست یا چپ بکشید تا از آن‌ها خارج شوید.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی

• زمانی که در این صفحه هستید آیکون نمودار دایره‌ای را گوشه صفحه نمایش انتخاب کنید و به بخش رم بروید.
• گزینه clear memmory را انتخاب کنید. این گونه فریند‌های پس زمینه که بیهوده باز هستند بسته خواهد شد.

۶- گوشی خود را ری استارت کنید
یک راه حل ساده این است که گوشی خود را ری استارت کنید. این می‌تواند کش‌ها را پاک کند، تسک‌های در خال اجرای غیرضروری را متوقف کند و همه چیز دوباره به صورت روان در جریان بیفتد.

• فقط دکمه پاور را نگه دارید. گزینه Restart را انتخاب کنید. سپس آن را تایید کنید.

۷- مطمئن شوید که نرم افزار به روز شده است
آیا پیام‌های مربوط به به روزرسانی نرم افزار را رد می‌کنید؟ این پیام‌ها را از دست ندهید. آن‌ها همیشه درباره ویژگی‌های جدید نرم افزار صحبت نمی‌کنند. آپدیت‌ها اغلب اوقات شامل باگ‌های برطرف شده و کارایی‌های بهتر هستند که می‌توانند به طرز چشمی‌گیری سرعت گوشی را بالا ببرند.

مطمئن باشید که نرم افزارتان در وضعیت آخرین به روز رسانی قرار دارد. ممکن است همیشه برای یک دانلود بزرگ آماده نباشید، اما آن را برای همیشه خاموش نکنید.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت گوشی

۸- حفاری عمیق‌تر‌
می‌توانید با مراجعه به قسمت Setting\Battery اپلیکیشن‌هایی که شارژ زیادی مصرف می‌کنند را کنترل کنید. همچنین می‌توانید بر روی مصرف رم با رفتن به Setting\ Apps (یا مدیریت برنامه ها) نظارت کنید.

قسمت Process Stats حتی خنده دار‌تر است. اگر این قسمت را فعال تکرده اید به فسمت Settings / About Phone بروید و چندین بار گزینه Build Number را فشار دهید تا یک پیام ظاهر شود.

۹- گوشی خود را روت کنید
برای کاربران پیشرفته باز کردن قفل توسعه دهنده‌ها طعم قدرت دارد.

با یک گوشی روت شده، شما آزادی نصب رام‌های پاک کننده‌ای که می‌توانند نرم‌تر از تنظیمات کنونی شما عمل کنند را دارید. حتی سرعت پردازنده را ارتقا می‌دهید و سخت افزارتان سریع‌تر عمل می‌کند.

فقط باید به یاد داشته باشید که این روش‌ها بدون ریسک نیستند. روت کردن گوشی یک فرایند پیچیده است و می‌تواند گارانتی گوشی را باطل کند. مصرف کننده بی دقت می‌تواند گوشی خود را از کار بیندازد. اما برای افراد زیادی خطرات این خطرات کمتر از بهره آنهاست.

۱۰- تنظیمات کارخانه
درست است. این آخرین راه باقی مانده است و اگر به این کار دست بزنید همه چیز از بین می‌رود. بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه گوشی را به مرحله‌ای برمی گرداند که سازنده آن را شکل داده است. این مرحله می‌تواند کوچکترین اجزای مبهم باقی مانده از نرم افزار‌ها را پاک کند.

دردسرش در این است که شما همه اطلاعات خود را از دست می‌دهید. اما اگر راه‌های دیگر را تلاش کرده اید و هنوز از سرعت گوشی خود راضی نیستید، زمان اقدامات شدید رسیده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید