نحوه شناسایی تخم مرغ‌های سالم

نحوه شناسایی تخم مرغ‌های سالم

تخم مرغ در رژیم غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. افراد به سلیقه‌ی خود یکی از روش‌های نیمرو، آب پز و غیره را می‌پسندند و بسیاری برای صبحانه فقط به مصرف تخم مرغ عادت دارند. اما شناسایی تخم مرغ سالم از غیرسالم کار دشواری نیست.

کد خبر : ۶۱۵۴
بازدید : ۱۷۴۹۹
نحوه شناسایی تخم مرغ‌های سالم

فرادید | تخم مرغ در رژیم غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. افراد به سلیقه‌ی خود یکی از روش‌های نیمرو، آب پز و غیره را می‌پسندند و بسیاری برای صبحانه فقط به مصرف تخم مرغ عادت دارند. اما شناسایی تخم مرغ سالم از غیرسالم کار دشواری نیست.

به گزارش فرادید*، اگر به شما بگویند بیشتر تخم مرغ‌هایی که مصرف کرده‌اید سالم نبوده‌اند، چه می‌کنید؟ قبل از هر چیز لازم است بدانید که تخم مرغ سالم از مرغ سالم تهیه می‌شود. دلیلش نیز واضح است. یک مرغ سالم مواد غذایی که مصرف می‌کند را تخمش می‌دهد.

در حقیقت، مرغ سالم باید به فضای کافی، هوای تازه و انواع غذا دسترسی داشته باشد تا تخم سالم تحویل دهد. مرغ‌ها تنوع غذایی جالبی داشته و از مار، حشره‌ها و جوندگان تغذیه می‌کنند. اگر مرغ‌ها تمام عمرشان را در فضایی محدود زندگی کنند، به تبع نمی‌توانند مانند مرغ‌های آزاد تخم مرغوب تحویل شما بدهند!

نتایج تحقیق دانشمندان نیز بر اهمیت تغذیه مرغ‌ها تاکید کرده است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که افزایش سطح DHA در رژیم غذایی مرغ‌ها بر اسیدهای چرب امگا 3 یافت شده در تخم آن‌ها تاثیر می‌گذارد. آکسفورد ژورنال نیز در گزارشی متذکر شد که افزایش بتا کاروتنِ مصرفی مرغ با میزان بتا کاروتن یافت شده در تخمش رابطه مستقیم دارد.

نحوه شناسایی تخم مرغ‌های سالم

ویژگی‌های تخم مرغ سالم
اما ما چگونه می‌‎توانیم تخم مرغ‌های سالم را از تخم مرغ‌های غیرسالم تشخیص دهیم؟ اگر قصد دارید تعداد زیادی تخم مرغ از شخصی بخرید، پس بهتر است یکی از آن‌ها را بشکنید تا متوجه کیفیت آن شوید.

رنگ زرده تخم مرغ : زرد روشن یا کمرنگ برای زرده تخم مرغ نشانه خوبی نیست. زرده تخم مرغ باید نارنجی باشد؛ به عبارت بهتر، هر چه زرده ‌تیره‌تر باشد، بهتر است. به تخم مرغ‌هایی که در چند روز خریده‌اید دقت کنید و جایی را امتحان کنید که رنگ زرده تخم مرغش تیره‌تر بوده است. اگر زرده‌های نارنجی رنگ را امتحان کنید، دیگر سراغ تخم مرغ‌های معمولی نمی‌روید.

ضخامت زرده تخم مرغ : زرده‌ی تخم مرغ‌های سالم‌تر هم ضخیم‌تر و هم گردتر است. اگر زرده تخم مرغ این دو ویژگی را داشته باشد، بنابراین شما می‌توانید بگویید که آن‌ها سالم هستند.

ضخامت و تراکم پوسته تخم مرغ : یک تخم مرغ سالم را به راحتی نمی‌توان شکاند. اگر با انگشت دستتان یک ضربه آرام به پوسته تخم مرغ زدید و آن ضربه موجب شکستن تخم مرغ شد، بدانید که تخم مرغ با کیفیتی در دستتان نیست. پوسته قوی به معنای کیفیت بالای تخم مرغ است.


چگونه تخم مرغ سالم را پیدا کنیم؟
رشد نسبی کشاورزی صنعتی موجب افزایش توزیع محصولات ارگانیک شده است. تهیه تخم مرغ سالم از تولیدکننده عقلانی‌تر از مصرف تخم مرغ‌های بی‌کیفیت است. اگر هم که محل زندگی به گونه‌ای است که توانایی پرورش چند مرغ را دارید، این گزینه را حتما انتخاب کنید تا سالم بمانید.

منبع: fhfn.org
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • دامپزشک ارسالی در

    بهترین کار برای انکه بدانید تخم مرغی سالم است یا خیر استفاده از تخم مرغ هایی است دارای تاریخ مصرف ثبت شده بر روی خود می باشند این یک پروژه ملی است و اکنون در سراسر ایران تخم مرغ های دارای نظارت سازمان دامپزشکی موظف به درج تاریخ مصرف بر روی خود تخم مرغ می باشند
    - رنگ زرده ان گونه که در این یادداشت آمده دلیلی بر کهنگی و یا غیر کهنه بودن تخم مرغ نیست و لزوما نارنجی تر بودن آن دلیل بر کیفیت بهتر تخم مرغ نمی باشد و تنها نشان استفاده از رنگ دانه ای طبیعی در غذای مرغ های تخم گذار می باشد.
    عدم مصرف تخم مرغ های بدون تاریخ مصرف ثبت شده سلامت غذایی شما را به خطر انداخته ÷س بهترین کار مصرف تخم مرغ های با تاریخ مصرف و از فروشگاه های معتبر می باشد

  • ایما ارسالی در

    پوسته نازک تخم مرغ به دلیل کمبود مواد مفید معدنی در غذای مرغهاست. اما با گذاشتن تخم مرغ در آب سرد هم میشود تازگی آن را تشخیص داد. هرچه تخم مرغ به روی آب نزدیکتر شود یعنی هوای بیشتری واردش شده و کهنه تر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید