پرفروش‌ترین برندها و خودروهای جهان در نیمه اول 2018

Faradeed

در شش ماهه اول سال تولید اتومبیل در جهان 3.6 درصد رشد کرد

پرفروش‌ترین برندها و خودروهای جهان در نیمه اول 2018

در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۱۷۴۲
بازدید : ۱۳۵۶
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
فرادید| صحنه برای بازی بهتر و بیشتر خودروسازان نوظهور آماده می‌شود. این پیام بزرگ گزارش فروش نیمه نخست سال 2018 است که در آن نام‌هایی از چین، هند و رومانی بیش از هر زمان دیگری در آن پررنگ است ضمن اینکه محصولات کره‌ای و ژاپنی هم با قرار گرفتن در رده‌های بالای جدول نشان دادند تا چه اندازه موفق شده‌اند برند خود را در بین مشتریان اعتبار دهند. در واقع به غیر ادامه صدرنشینی وانت‌بار فورد اف150 در جهان، در بین خودروهای پرفروش جهان این سازندگان چینی هستند که بیشترین موقعیت را به دست آورده‌اند.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش فرادید، جالب است که در این فهرست، خودروساز نام آشنای مردم ایران یعنی پژو هیچ نماینده‌ای نداشت ولی رنو با یک نماینده در جمع بزرگان حاضر بود. فولکس‌واگن، نیسان، فورد، تویوتا، شورولت، هیوندای، کیا، مرسدس بنز و ب.ام.و هم به ترتیب با داشتن 7، 3، 5،6،2، 2، 2، 3 و 2 نماینده در این فهرست داشتند تا ثابت کنند بی دلیل لقب بزرگترین خودروسازان جهان را یدک نمی‌کشند. برنده اصلی این  دوره البته برندهای جیلی، میتسوبیشی، سوزوکی، جیپ و هیوندای بودند که بیشترین رشد فروش را تجربه کردند.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
 
اطلاعات و داده‌های این گزارش از سوی موسسه تحقیقی- تحلیلی جاتو داینامیکز منتشر شده و نشان می‌دهد که فروش خودرو در نیمه اول سال 2018 همچنان به رشد خود ادامه داده است. این اطلاعات که از 57 بازار مهم در سراسر جهان جمع‌آوری شده حکایت از رشد 3.6 درصدی خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته و از فروش بیش از 44 میلیون دستگاه اتومبیل در نیمه نخست سال 2018 حکایت دارد.

در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
به یک روایت اگر بازار اروپا را به شکل مجموع در نظر بگیریم، چین، اتحادیه اروپا و آمریکا سه بازار بزرگ جهان هستند که به ترتیب با سهم 27.7، 22.2 و 19.5 درصد از بازار جهانی، در این مدت چیزی نزدیک به 12.27، 9.77 و 8.63 میلیون دستگاه خودرو تولید و به فروش رسانده‌اند.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
 
البته در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
 
ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است. صنعت خودرو هندوستان هم که پیروز بزرگ صنعت خودرو در شش ماهه نخست سال 2018 بود با رشد جالب 16 درصدی موفق شد بیش از 1.982 هزار دستگاه اتومبیل جدید به خریداران هندی تحویل دهد. آلمانی‌های مغرور هم با قرار گرفتن در رتبه پنجم جدول ضمن کسب رشد 3درصدی، 1.973 میلیون دستگاه اتومبیل نو خریداری کردند. در رتبه های بعدی این بررسی به نام‌هایی چون انگلستان، فرانسه، ایتالیا، برزیل و کانادا برمیخوریم که همگی بیش از 1 میلیون دستگاه خودرو خریداری کرده‌اند.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
وانت فورد اف150 همچنان پرفروش‌ترین خودرو جهان است و با مجموع فروش 534827 دستگاه ضمن رشد سه درصدی فروش رتبه نخست جدول پرفروش‌ترین اتومبیل‌های نیم فصل نخست لیگ خودروسازی جهان را به خود اختصص داد. جالب است که فروش اف150 آنقدر خوب بوده که فورد در نیمه اول سال در هر ۳۰ ثانیه یک دستگاه از این پیک آپ جذاب را به مشتریان خود فروخته است.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
 
در رده بعدی تویوتا کورولا قرار دارد که پرفروش ترین سدان جهان است و علیرغم کاهش اقبال به خودروهای صندوقدار سواری، همچنان از جایگاه خوبی در بازار جهانی خودرو برخوردار است. کورولا که در شش ماهه اول سال 1درصد رشد فروش داشته، بیش از 487 هزار دستگاه در این مدت فروش داشته است. هاچ بک جذاب فولکس اما با قرار گرفتن در رتبه سوم، موفق شده بیش از 1درصد رشد فروش داشته باشد و بیش از431 هزار نفر متقاضی جدید داشته است.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
در بین 50 خودرو موفق و پرفروش نخست جهان، کلاس شاسی‌بلندها با داشتن 19 نماینده نشان داده بیش از باقی سگمنت‌ها مورد توجه خریداران است. سدان‌ها پشت سر کراس‌اوورها و محصولات شاسی‌بلند سواری صف کشیده‌اند و به عنوان دومین گروه طرفدار خودرویی نماینده در جمع بزرگان 16 نماینده دارند. کلاس خودروهای هاچ بک هم با داشتن 10 نماینده در رده بعدی خودروهای پرفروش قرار دارند. وانت‌پیکاپ‌ها هم با 4نماینده در رده بعدی خودروهای پرطرفدار قرار داشته و ارزش‌های بالای خود را نشان دادند. جالب است که چهار نماینده پیکاپ حاضر در این لیست در شش ماهه نخست سال بیش از 1.353 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.

در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.

از جمله مهمترین اتفاقاتی که در این لیست رقم خورد، حضور سه اتومبیل چینی هونگ گوانگ، هاوال اچ6 و بائوجون 510 است که به ترتیب با قرارگرفتن در رده‌‌های 19، 26 و 29 از جمله اتومبیل‌های موفق نیمه نخست سال 2018 بودند. این سه خودرو به ترتیب با رقم زدن نرخ‌های رشد منفی6، منفی3 و 111 درصد به ترتیب در این مدت 245، 220 و 2016 هزار دستگاه فروش داشتند. اما حضور داچیا ساندرو در فهرست 50 خودرو پرفروش جهان هم از جمله نکات مهم این رده بندی است که گرچه افت 6درصدی را امسال تجربه کرده ولی همچنان با فروش 201 هزار دستگاهی، چهلمین اتومبیل پرفروش جهان است.
 
در بین بازارهای مختلف خودرو در جهان که شمار آنها از 200 هم می‌گذرد، چین در نیمه نخست سال 2018 بزرگترین بازار جهان بوده و با رشد 4درصدی خریداران، شرکت‌های حاضر در این بخش موفق شده‌اند بیش از 12میلیون و 234 هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. ایالات متحده آمریکا هم با رشد 2درصد تقاضا، در نیمه نخست خود پذیرای بیش از 8میلیون و 624 هزار دستگاه اتومبیل جدید بوده تا به این ترتیب دومین بازار بزرگ برای فروش خودرو در جهان باشد. ژاپن دیگر کشوری است که با مجموع فروش 2.691 میلیون دستگاه خودرو در شش ماه، علیرغم 2افت درصدی لقب سومین بازار را به خود اختصاص داده است.
 

اما در پایان باید گفت در 6 ماهه نخست سال 2018 کنسرسیوم فولکس‌واگن، با فروش 5.45 میلیون دستگاه خودرو فروشی بیشتر از دو رقیب دیرینه خود یعنی تویوتا و رنو-نیسان داشته است. خودروهای شاسی‌بلند با 36 درصد سهم بازار، در نیمه نخست امسال حدود 15 میلیون دستگاه  فروش داشته اند. همچنین جیپ کامپس و فولکس‌واگن تیگوان ال اسپیس با رشدهای 148 و 183 درصدی رکوردداران رشد فروش در نیمه نخست سال 2018 هستند. سوزوکی سویفت و فورد فوکوس دو هاچ‌بک پرفروش در بازارهای جهانی در نیمه نخست امسال بیشترین افت فروش را تجربه کرده‌اند



 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه