رامبد جوان؛ ما گانگستر نیستیم!

رامبد جوان؛ ما گانگستر نیستیم!

تهیه کننده خندوانه در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه‌های مالی و حمایت ارگان‌ها از این برنامه گفت:: «این سوال نشان‌دهنده قدرت و در عین حال بی‌قاعدگی شبکه‌های اجتماعی است. رسانه‌ها باید به این مواردی که سندی برایشان وجود ندارد توجه نکنند و این موضوعات را بزرگ نکنند. اگر هم سندی منتشر شده، مخدوش بوده است.» رامبد جوان هم بعد از او به این سوال پاسخ داد: «چرا سپاه باید به «خندوانه» پول بدهد. مگر خندوانه بودجه و اسپانسر ندارد.

کد خبر : ۶۱۹۰۹
بازدید : ۲۹۹۶
رامبد جوان؛ ما گانگستر نیستیم!
قصد خواستگاری از مجری، کارگردان یا تهیه‌کننده خندوانه را نداشتند؛ آن‌ها پرسیدند که درآمد این برنامه و دستمزد رامبد جوان چقدر است، اما این پاسخ را از علی احمدی، تهیه‌کننده برنامه شنیدند: «این مدل پرسش درست نیست. این سوال باید وقتی مطرح شود که یا آمده باشیم خواستگاری یا اینجا محکمه باشد.»

تهیه کننده خندوانه در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه‌های مالی و حمایت ارگان‌ها از این برنامه گفت:: «این سوال نشان‌دهنده قدرت و در عین حال بی‌قاعدگی شبکه‌های اجتماعی است. رسانه‌ها باید به این مواردی که سندی برایشان وجود ندارد توجه نکنند و این موضوعات را بزرگ نکنند. اگر هم سندی منتشر شده، مخدوش بوده است.» رامبد جوان هم بعد از او به این سوال پاسخ داد: «چرا سپاه باید به «خندوانه» پول بدهد؟! مگر خندوانه بودجه و اسپانسر ندارد؟!
رامبد جوان؛ ما گانگستر نیستیم!
زدن این حرف‌ها و بیان این ادعا‌ها کاری ندارد. آنقدر بعضی حرف‌ها خنده‌دار است که اصلا نیازی به جواب نیست. همانند اینکه گفتند عموی من سپاهی است که من اصلا عمو ندارم. ما گانگستر نیستیم، ما برنامه‌سازیم! سواد رسانه‌ای که قطعا اهالی رسانه از آن بهره‌مند هستند، یعنی تشخیص بدهیم چه اخباری درست و چه اخباری غلط است و تشخیص درست یا غلط بودن این حرف‌ها بیش از هر کسی وظیفه شماست.»

جوان در ادامه گفت:: «هر جای دنیا وقتی برای برنامه تلویزیون اسپانسر آورده شود، حق آورندگی می‌گیرند، اما ما هیچ‌گاه این پول را نگرفته‌ایم. اگر بخواهیم توضیح دهیم از آن طرف بام می‌افتیم و شما برای ما گریه خواهید کرد.»
رامبد جوان؛ ما گانگستر نیستیم!
جای هیچ نگرانی هم ندارد، در همه جای دنیا رسم این است که گروه‌ها درباره چنین مسائلی پاسخگو باشند؛ مثلا چند روز قبل نشریه فوربس فهرست بازیگران پردرآمد را با جزییات روش کسب درآمد منتشر کرد: «جورج کلونی، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی با کسب درآمد ۲۳۹ میلیون دلاری در فاصله زمانی بین ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ در صدر فهرست پردرآمد‌های سینما نشست و البته بخش قابل ملاحظه‌ای از این درآمد را از محل فعالیت‌های تجاری غیر سینمایی کسب کرده است.»
بنابراین اگر چه خندوانه از طریق اسپانسر حمایت مالی می‌شود، اما شفاف‌سازی برای برنامه‌ای که از رسانه ملی پخش می‌شود به جایی برنمی‌خورد و اتفاقا پرسش درباره آن یکی از وظایف رسانه است.

درآمد روزانه ٥ میلیونی رامبد جوان
رامبد جوان البته در نهایت درباره درآمد خود رقمی را اعلام کرد: «در فصل اول ۳ میلیون، فصل دوم ٥ میلیون و در فصل‌های بعدی با همین درصد افزایش، حقوق گرفته‌ام.»، اما توضیح درباره میزان درآمد برنامه به این توضیح از سوی احمدی ختم شد: «گفتن دستمزد و درآمد شرایطی دارد که به‌طور مثال قاضی باشید یا خواستگاری آمده باشیم و شما درآمد را بپرسید، وگرنه در جایگاه رسانه نمی‌توانید این سوال را بپرسید.»
رامبد جوان؛ ما گانگستر نیستیم!
حوصله جواب‌دادن ندارم
انتقاد دیگری هم در این جلسه درباره استفاده شخصی او از آنتن مطرح شد که جوان در پاسخ به آن گفت: «این انتقاد‌ها را اصلا قبول ندارم و آنقدر برای دیگران در «خندوانه» فضا ایجاد کرده‌ام که استفاده از این میزان، حق و سهم من است.»
او در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت‌هایی که درباره معرفی برخی تئاتر‌ها در برنامه خندوانه قائل می‌شود هم توضیح داد: «حوصله جواب‌دادن به این سوال را ندارم. ما در «خندوانه» فرهنگ به تئاتر رفتن را تبلیغ می‌کنیم و حتی در برنامه بلیت تئاتر به حاضران هدیه می‌دهیم.» با تمام این حرف‌ها فصل پنجم خندوانه تا عید غدیر خم روی آنتن است، اگرچه هنوز قطعی نیست که در روز عید برنامه داشته باشند یا خیر.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید