چطور از جوش دردناک توی گوش خلاص شویم؟

چطور از جوش دردناک توی گوش خلاص شویم؟

بدتر از اینکه یک جوش تازه بزنید چیست؟ تلاش برای خلاص شدن از شرش. جوش‌ها معمولاً بدترین جا‌ها را برای ظاهر شدن انتخاب می‌کنند: روی صورت، روی کمر و البته بعضی وقت‌های داخل گوش.

کد خبر : ۶۴۱۶۰
بازدید : ۵۰۳۸۲
چطور از جوش دردناک توی گوش خلاص شویم؟
فرادید | بدتر از اینکه یک جوش تازه بزنید چیست؟ تلاش برای خلاص شدن از شرش. جوش‌ها معمولاً بدترین جا‌ها را برای ظاهر شدن انتخاب می‌کنند: روی صورت، روی کمر و البته بعضی وقت‌های داخل گوش.

به گزارش فرادید به نقل از Prevention، اگرچه جوش در گوش ممکن است در وهلۀ اول موضوع بزرگی به نظر نرسد، اما این لامصب‌ها می‌توانند خیلی دردناک باشند. اما آیا آکنۀ گوش دقیقاً چه دلیلی دارد؟ و مهمتر از آن، چطور در اسرع وقت می‌شود از شر آن خلاص شد؟

اول، چه چیز باعث جوش داخل گوش می‌شود؟

جوش‌های گوش اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند. ممکن است جوش سرسیاه، سرسفید یا تورم قرمز و نرم باشد. در هر صورت، زیاد مضطرب نشوید. جوش داخل گوش معمولاً نشانۀ رعایت نکردن بهداشت یا مسئلۀ خطرناکی نیست.

جوش داخل گوش، معمولاً از گرفتی یک روزنۀ پوستی شروع می‌شود و اینکه داخل کاسۀ گوش، جوش بزند، غیرمعمول نیست. کاسۀ گوش، همان قسمت مدور و گودی است که به کانال گوش شما منتهی می‌شود.

چیز ساده‌ای مثل پوست چرب می‌تواند باعث ایجاد جوش در گوش شما شود. اما اگر مشکلات پوستی نظیر شوره داشته باشید که علاوه بر سر، پشت کاسۀ گوش نیز اتفاق می‌افتد، ممکن است باعث پوسته شدن و منجر شدن به گرفتی روزنه‌های پوستی شود.

چرا جوش‌های داخل گوش اینقدر دردناک هستند؟

اگر تا به حال گوشتان جوش زده باشد، حتماً می‌دانید که چقدر آزاردهنده هستند؛ اگرچه اگر اجازه دهید به صورت مناسب درمان شوند، به ندرت خطرناک هستند. احتمال اینکه جوش باعث عفونت گوش شود یا مایع جوش یواش یواش وارد گوشتان شود، بسیار کم است.

جوش‌های گوش به اینخاطر خیلی دردناک هستند که پوست آن سفت است و مهمتر اینکه غضروف آنجا هست. هر گاه اطراف غضروف التهاب ایجاد شوید، نظیر اطراف بینی یا گوش، همواره با درد زیاد همراه است.

چطور از شر جوش داخل گوشتان خلاص شوید؟

بهترین کاری که می‌توانید بکنید، این است که کاری نکنید. آن را به حال خود رها کنید.

با این حال از هر ده نفر، ۹ نفر از این توصیه پیروی نمی‌کنند؛ بنابراین اگر جوشتان واقعاً دردناک است و سر آن دیگر کاملاً معلوم است (یعنی وسط آن کاملاً سفید است)، می‌توانید با رعایت بهداشت با گوش پاک کن آن را بترکانید. فقط نواحی‌ای را هدف قرار دهید که می‌توانید ببینید، هر چیزی که در عمق گوشتان قرار دارد، فقط مختص متخصص پوست است و خودتان سراغش نروید.

اگر می‌توانید از دستتان استفاده نکنید. وقتی افراد از انگشتهایشان استفاده می‌کنند، فشار بیشتری اعمال می‌کنند. ضمن اینکه ناخن شما می‌تواند باعث آسیب به گوش شده و در صورتی که دستتان تمیز نباشد، باکتری را وارد عمق پوستتان بکند. این امر می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

اگر جوشتان هنوز سردار نشده است، و شما با این حال اصرار دارید که زودتر از دردش خلاص شوید، استفاده از کمپرس گرم یا دارو‌های ضدجوش حاوی بنزویل پروکساید استفاده کنید، چرا که این دارو‌ها با باکتری عامل جوش مبارزه می‌‍کنند. محصولات بر پایۀ ریتنویید نیز می‌توانند سرعت فرآیند درمان را بالا ببرند. اگر جوش صورت دارید و در خانه داروی سالیسیلیک اسید دارید، می‌توانید از آن نیز استفاده کنید، هر چند که به کارآمدی دارو‌های بالا نیست.
۰
نظرات بینندگان
  • الهام ارسالی در

    ممنونم از مطلب مفیدتون. من واسه جوشی ک تو گوشم زده خیلی ناراحت بودم با خوندن این مطلب خیالم راحت شد.

  • Amir ارسالی در

    خیلی جالب نبود

  • نجفی ارسالی در

    سلام مرسی عالی بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید