خوردوی دانگ فنگ S۳۰؛ قیمت، بازار، مشخصات و ارزش جهانی

خوردوی دانگ فنگ S۳۰؛ قیمت، بازار، مشخصات و ارزش جهانی

ایران خودرو یک ماشین جدید چینی را به لیست محصولاتش اضافه کرده است. این محصول به نام دانگ فنگ S۳۰ با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. با ما همراه باشید تا از چند و چون و ویژگی‌های این خودرو برای تان بگوییم.

کد خبر : ۶۵۲۷۰
بازدید : ۲۱۱۰۳
فرادید | چند سالی است که کمپانی‌های خودروساز چینی در بازار ایران وارد شده اند و کم کم حضور پررنگی پیدا می‌کنند. هر روز هم مدل‌های جدیدی به خریداران ایرانی عرضه می‌کنند. یک محصول جدید چینی هم برای اولین بار این هفته در لیست فروش ایران خودرو قرار گرفت. دانگ فنگ S۳۰ ماشین جدید چینی است که ایران خودرو ادعا می‌کند به خریداران در بازار داغ این روز‌ها می‌فروشد.
خوردوی دانگ فنگ S۳۰: بخریم یا نخریم؟
ماشین سدان د انگ فنگ S۳۰
همه ما قبلا نام دانگ فنگ را شنیده ایم. البته به واسطه حضور خوروری دیگری از این تولید کننده در ایران به نام دانگ فنگ H۳۰ که یک کراس بدون صندوق است. در این گزارش به تاریخچه این کمپانی چینی و معرفی خودروی جدیدش در بازار ایران می‌پردازیم.

کمپانی چینی دانگ فنگ شنگ
دانگ فنگ شنگ (Dongfeng Fengshen) از جمله خوروسازان چینی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. بیشتر محصولات این کمپانی با الگوبردای از ماشین‌های پژو سیتروئن ساخته شده است. اولین محصول آن هم ماشین فنگ شنگ L۶۰ بود که با همکاری پژو سیتروئن تولید کرد.
در واقع دانگ فنگ بیشتر یک کمپانی چینی-فرانسوی محسوب می‌شود که با به روز کردن محصولات پژو توانسته به بازار فروش فروش قابل قبولی دست یابد.

دانگ فنگ اولین بار خودروهایش را به کشور ونزوئلا صادر کرد و مدتی بعد هم کشور‌هایی مانند روسیه، بحرین، کویت و تعدادی از کشور‌های آفریقایی. البته همچنان کشور‌های آمریکای لاتین مقصد اصلی تولیدات این کمپانی چینی است.
ورود دانگ فنگh۳۰ به بازار ایران
دانگ فنگ h۳۰ اولین محصول کارخانه دانگ فنگ بود که در سال ۹۵ توسط ایران خودرو وارد ایران شد و در ابتدا با قیمتی در حدود ۴۶ میلیون تومان به فروش می‌رسید.
این خودرو با وجود جذابیتی‌هایی مانند دنده اتومات، سقف بازشوی برقی، چهار کیسه هوا و صفحه نمایشگر لمسی با بلوتوث ابتدا در بازار ایران با استقبال چندانی روبرو نشد. یکی از دلایل این عدم استقبال شاید وجود رقبای قدرتمند مانند ساندرو و ایمنی متوسط و حتی ضعیف این محصول باشد. این خودرو از ۵ ستاره سازمان چینی ایمنی خودرو مشهور به CNCAP فقط ۳ ستاره را به دست آورده است.
خوردوی دانگ فنگ S۳۰: بخریم یا نخریم؟
ماشین کراس دانگ فنگ h۳۰ که قبلا در بازار ایران عرضه شده است
خودروی جدید S۳۰ نیز تقریبا در بیشتر ویژگی‌ها مانند همتای کراس خود است. اما چه شده است که ایران خودرو تصمیم گرفته این خودرو را در این برهه زمانی وارد بازار کند. یکی از دلایل این امر شاید ممنوعیت واردات خوردوی خارجی و کم شدن ماشین دنده اتومات باشد که باعث می‌شود خودروی دانگ فنگ صندوق دار دنده اتومات برای ایرانی‌ها جذاب شود.

دانگ فنگ S۳۰ شبیه کدام خودروی پژو است
سدان دانگ فنگ ( Dongfeng Fengshen S۳۰) برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به بازار چین وارد شد و بعد‌ها نسخه‌های دیگری از آن به بازار عرضه شد که تلاش شده بود این خودرو را ارتقا دهد. خودروی دانگ فنگ S۳۰ با الگوبرداری از بدنه ماشین قدیمی پژو ۳۰۷ (نسخه‌ای شبیه به پژو ۲۰۶) ساخته شده است. پژو ۳۰۷ بخت ورود به بازار ایران را پیدا نکرد، اما پژو ۲۰۶ نسل قدیمی‌تر از این مدل پژو است که در بازار ایران به وفور وجود دارد و در واقع ۳۰۷ به نوعی خواهرخوانده آن محسوب می‌شود.
خوردوی دانگ فنگ S۳۰: بخریم یا نخریم؟
ماشین سدان دانگ فنگ S۳۰

در واقع دانگ فنگ S۳۰ یک خودرو سدان کوچک و جمع و جور از گروه خودرو سازی دانگ فنگ است.

ویژگی‌های مهم دانگ فنگ S۳۰
دانگ فنگ S۳۰ یک سدان چهار در به وزن ۱۲۴۰-۱۲۲۰ کیلوگرم با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. سدان S۳۰ در دو مدل الگنت (Elegant) و نوبل (Nobel) تولید شده که هر دو مدل آن دارای موتور ۴ سلیندر ۱.۵ لیتری هستند. این سدان از نوع خودرو‌های دیفرانسیل جلو و دنده اتوماتیک است.

از دیگر ویژگی‌های این ماشین داشتن فرمان برقی، سقف بازشوی اتومات، تهویه مطبوع اتوماتیک، کیسه‌های هوا، بالابر شیشه اتومات، صندلی‌هایی از جنس فابریک، چراغ‌های جلوی LED و سنسور‌های پارکینگ (این سنسور‌ها وجود موانعی را که ممکن است در دید راننده نباشند، هشدار می‌دهند) است.
خوردوی دانگ فنگ S۳۰: بخریم یا نخریم؟
ماشین سدان دانگ فنگ S۳۰

این خودرو در بازار ایران قابل سفارش در ۳ نوع موتور متفاوت است، اما پیشرانه قدرتمندی در بین آن‌ها وجود دارد که نسخه‌ای با حجم ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است. این نسخه توان ۱۱۵ اسب بخار را تولید می‌کند. هم چنین دارای مخزن سوخت با حجم ۵۱ لیتری است که مصرف سوخت ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد.

مزایا و معایب این خودرو
نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچ با قابلیت نمایش دوربین عقب و ناوبری ماهواره‌ای، سانروف، امکان اتصال گوشی همراه با بلوتوث، پوشش چرم مصنوعی و ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو از امکانات دانگ فنگ S۳۰ است. همچنین ایربگ‌های پرده‌ای برای محفاظت از سرنشینان عقب و فناوری مدیریت الکترونیک تعادل (ESP).

قیمت جهانی این خورو از ابتدای تولید تا کنون بین ۶۸ هزار یوآن (برابر با ۱۰ هزار دلار) تا ۸۹ هزار یوآن (برابر با ۱۳ هزار دلار) بوده است که با این قیمت و با توجه به رعایت استاندارد‌های جهانی در آن مناسب به نظر می‌رسد. این خودرو در بازار ایران با قیمت حدود ۱۴۱ میلیون تومان عرضه می‌شود.
خوردوی دانگ فنگ S۳۰: بخریم یا نخریم؟
داخل ماشین سدان دانگ فنگ S۳۰

یکی از معایب دانگ فنگ S۳۰ به نظر خریدران استفاده از پلاستیک بی کیفیت در طراحی داخلی آن است. البته مهم‌ترین ایراد آن از نظر همه، ظاهر و طراحی نه چندان زیبای آن است که چنگی به دل نمی‌زند.
طراحی این خودرو، قدیمی و ساده و حتی کمی خسته کننده است. در نمای رو به رو و عقب این خودرو تا حدی تاثیر و کپی برداری از H۳۰ دیده می‌شود. در نمای رو به رو هم هیچ جذابیت و زیبایی وجود ندارد و حرفی برای گفتن از لحاظ طراحی ندارد.
حتی در بخش چراغ‌های مه شکن، طراحی کاملا معمولی و ساده‌ای را می‌بینیم که هیچ گونه خلاقیتی در آن وجود ندارد. لاستیک‌های بسیار کوچک دانگ فنگ S۳۰ باعث شده این خودرو بسیار ساده و معمولی به نظر بیاید.
از آن جایی که یکی از مهم‌ترین مشکلات خودرو‌های تولید داخل در سال‌های اخیر فقدان ایمنی بوده است لازم است که خودروسازان داخلی در عرضه محصولات جدید به بازار، ایمنی خودرو‌ها را در اولویت قرار دهند. امیدواریم که این خودروی جدید از ایمنی و امنیت بیشتری در مقایسه با دانگ فنگ h۳۰ برخوردار باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید