نجات گروگان ۱۰۰ میلیون تومانی از چنگ آدم‌ربایان

نجات گروگان ۱۰۰ میلیون تومانی از چنگ آدم‌ربایان

مردی که او را با انگیزه اخاذی صد میلیون تومان ربوده بودند، به‌دست کارآگاهان پلیس آگاهی تهران نجات داده شد.

کد خبر : ۶۵۲۹۸
بازدید : ۸۹۵
روز چهارشنبه هفته گذشته پرونده‌ای از دادسرای جنایی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و زنی جوان به‌همراه برادر همسرش به اداره یازدهم مراجعه کرد و گفت: از طریق تماس فردی ناشناس به من و برادرشوهرم اعلام شده است همسرم به نام بهمن (۲۷ ساله) ربوده شده و آدم‌ربایان در قبال رهایی‌اش درخواست پول دارند.

هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده، آدم‌ربایان در چند تماس تلفنی با برادر و همسر بهمن درخواست مبلغ زیادی پول کردند که در نهایت به دریافت مبلغ صد میلیون تومان رضایت دادند و تهدید کردند در صورت پرداخت‌نشدن پول از سوی خانواده بهمن او را به قتل می‌رسانند.

کارآگاهان در تحقیقات از خانواده بهمن اطلاع پیدا کردند که او آخرین‌بار با خودروی شخصی MVM خود از خانه خارج شده بود. کارآگاهان بلافاصله با انجام اقدامات ویژه پلیسی، موفق به شناسایی محدوده تردد خودروی MVM متعلق به بهمن در منطقه سعادت‌آباد شدند.

با شناسایی محدوده تردد این خودرو، چند تیم عملیاتی در معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد و این مناطق تحت کنترل و مراقبت نامحسوس قرار گرفت. سرانجام ساعت ۹ صبح روز جمعه خودروی MVM در حین تردد با یک نفر سرنشین در منطقه سعادت‌آباد شناسایی شد.
نجات گروگان ۱۰۰ میلیون تومانی از چنگ آدم‌ربایان
بلافاصله کارآگاهان برای توقف خودرو وارد عمل شدند، اما راننده MVM با اطلاع از حضور پلیس در محل اقدام به فرار کرد که کارآگاهان با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح ماشین را از قسمت لاستیک هدف گلوله‌های خود قرار دادند و راننده آن نیز به‌ناچار مجبور به توقف شد.
با توقف خودروی MVM، راننده آن به نام کامران (۴۰ ساله) دستگیر و در بازرسی از صندوق عقب خودرو «بهمن» با دست‌و‌پا و دهان بسته‌شده نجات پیدا کرد.

بهمن پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش درباره نحوه ربوده‌شدن از سوی آدم‌ربایان گفت: من کابینت‌سازی دارم. روز چهارشنبه صبح بود که فردی ناشناس با من تماس تلفنی گرفت و ضمن معرفی خود به‌عنوان مشتری مدعی شد که قصد سفارش چندین کابینت برای چند مجتمع آپارتمانی را دارد و به این بهانه با من برای دیدن چند مجتمع ساختمانی قرار ملاقات گذاشت.
ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه از خانه خارج شدم تا به محل قرار خود با مشتری در منطقه اوین بروم. دقایقی در محل قرار در منطقه اوین منتظر بودم تا اینکه مشتری در تماس تلفنی ضمن عذرخواهی مرا به دفتر کارش در منطقه کن دعوت کرد، اما زمانی که به منطقه کن رسیدم، ناگهان سه نفر وارد ماشین من شدند و با ضرب‌و‌شتم و تهدید به کشتن، مرا به داخل صندوق عقب ماشین خودم انداختند و دست‌و‌پا و دهان و چشمانم را بستند.
در این مدت که در اسارت آن‌ها بودم، داخل صندوق عقب قرار داشتم تا اینکه در نهایت به‌کمک پلیس نجات پیدا کردم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: تحقیقات از متهم دستگیرشده برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه آدم‌ربایی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و فرد ربوده‌شده نیز در صحت و سلامت کامل به اعضای خانواده‌اش تحویل داده شد.
نجات گروگان ۱۰۰ میلیون تومانی از چنگ آدم‌ربایان
مرد ربوده‌شده روز گذشته در دادسرای جنایی تهران به بازپرس جنایی گفت: وقتی مأموران پلیس درِ صندوق عقب را باز کردند و من را بیرون آوردند، به من گفتند پلیس هستند، باورم نمی‌شد و فکر کردم این هم یکی از بازی‌های آدم‌ربایان است. چون در تمام مدت ۴۸ ساعتی که پیش آن‌ها بودم، هر بار می‌گفتند که تا ۱۰ دقیقه دیگر ماجرا تمام می‌شود، اما ماجرا دو روز طول کشید.
آدم‌ربایان می‌گفتند من یک عتیقه پیدا کرده‌ام که گروه دیگری دنبال آن بوده است، برای همین سفارش دزدیدن من را داده‌اند. آن‌ها هر بار می‌گفتند تا چند دقیقه دیگر به مقصد می‌رسیم و با همین وعده دو روز من را در صندوق عقب حبس کرده بودند درحالی‌که به‌سختی نفس می‌کشیدم، چیزی به من نمی‌دادند بخورم و حتی برای قضای حاجت بطری به من می‌دادند. آن‌ها حتی یک بار هم چشمم را باز نکردند.

این مرد درباره فردی که ربایندگان را اجیر کرده بود، نیز گفت: بعد از آزادی متوجه شدم دوست کاری چندساله‌ام من را ربوده بود. بعد از آزادی او را دیدم و درحالی‌که دستبند به دستش بود، همه‌چیز را برایم تعریف کرد.
من و او پنج سال پیش در یک پروژه کاری با هم آشنا شدیم و تا یک‌سال‌ونیم قبل از هم خبر داشتیم. دوستم به من گفت: در یک سال گذشته از او کلاهبرداری شده است و بدهی به بار آورده و مدتی قبل در اتوبوس اتفاقی سر صحبت با فردی باز شده است و وقتی سرنوشتش را برای او تعریف کرده، او شماره دو نفر را داده و گفته است یکی را که می‌دانی وضع خوبی دارد به این دو نفر معرفی کن و بعد از دزدیدن آن شخص از او پول بگیرید.
غریبه به من گفت: آن دو نفر هر کدام ۱۵ میلیون می‌گیرند و بقیه پول مال خودم می‌شود. بعد از آن دوستم هم به موضوع فکر کرده و من را برای ربودن انتخاب کرده است. بنابراین گزارش، تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید