چطور در Linkedin پروفایل تاثیر گذاری داشته باشیم؟

چطور در Linkedin پروفایل تاثیر گذاری داشته باشیم؟

لینکد‌ین Linkedin این روز‌ها برای بسیاری از افراد حرفه‌ای به ابزار تاثیر گذاری در شبکه سازی شغلی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۵۳۲۶
بازدید : ۲۰۶۵
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
چطور در LinkedIn پروفایل تاثیر گذاری داشته باشیم؟

فرادید| لینکد‌ین LinkedIn این روز‌ها برای بسیاری از افراد حرفه‌ای به ابزار تاثیر گذاری در شبکه سازی شغلی تبدیل شده است.

به طور بالقوه و بدون شک کار فرمای شغل آینده تان یا کسی که تازه می‌خواهد با شما آشنا شود، قبل از ملاقات شما سری به پروفایل تان در لینکد‌ین خواهد انداخت.

علاوه بر این برای حفظ رابطه با همکارانی که رابطه دوستی خوبی با آن‌ها ندارید، اما تمایل دارید ارتباط حرفه‌ای تان را حفظ کنید، LinkedIn بی شک انتخاب مناسبی است.

ولی چگونه می‌توان یک پروفایل خوب در لینکدین ایجاد کرد؟ اگر تنها چند دستور العمل ساده را دنبال کنید ایجاد چنین پروفایلی را کار بسیار ساده‌ای می‌یابید.

نکته
لینکدین (LinkedIn) یک ابزار ارتباطی حرفه‌ای است و با فیسبوک متفاوت است.

مجبور نیستید مانند فیسبوک استاتوس تان را هر پنج دقیقه یک بار و یا هر روز عوض کنید (در حقیقت، معمولا زمانی که پروفایل تان را زود به زود به روزرسانی می‌کنید این برداشت صورت می‌گیرد که جویای شغل هستید). در عوض باید خودتان را به عنوان یک فرد حرفه‌ای معرفی کنید، یعنی یک پروفایل کامل، بدون اشتباهات دستوری و نگارشی داشته باشید.

عکس
دو شیوه فکری اصلی در مورد به کار بردن عکس پروفایل وجود دارد.

در درجه اول باید بیان داشت که از لینکدین برای استخدام استفاده می‌شود و عکس آنقدر‌ها تاثیر گذار نخواهد بود. به طور کلی، در کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس هیچ فردی برای رزومه شغلی خود عکس قرار نمی‌دهد، چون افراد مختلف معمولا بر اساس تصاویر، به صورت ناخود آگاه تبعیض‌هایی قائل می‌شوند.

با این وجود، بیش از نیمی از پروفایل‌های لینکد‌ین دارای عکس هستند. این نشان می‌دهد که کاربرد اولیه لینکدین استخدام نبوده، بلکه روشی برای بر قراری ارتباط با افرادی است که از قبل می‌شناخته اید یا برای برقراری ارتباط با شبکه ارتباطی آن‌ها بوده است. برای این منظور داشتن عکس حائز اهمیت است، زیرا در صورتی که مطمئن نباشید کسی را می‌شناسید یا خیر، با یک نگاه به عکس او می‌توانید از این امر مطمئن شوید.

در صورتی که تصمیم دارید برای حساب کاربری تان عکس قرار دهید، عکسی را برگزینید که سر تا شانه های تان در آن مشخص باشد، لبخند بر لب داشته باشید و حرفه‌ای جلوه کنید. از آواتار و لوگو استفاده نکنید، "زیرا می‌تواند نشانه‌ای از کمبود اعتماد به نفس باشد. "

عکس شما کمک می‌کند تا افراد دیگر شما را به راحتی به یاد بیاورند. عکسی جدید و رسمی را انتخاب کنید.
 
چطور در LinkedIn پروفایل تاثیر گذاری داشته باشیم؟

عنوان (Headline)
این بخش به منزله "سکوی پرش شخصی" است: چگونه خودتان را در ۱۲۰ کلمه یا کمتر توصیف می‌کنید. لزوما نباید عنوان شغل تان را در این بخش بنویسید، به خصوص اگر در جستجوی شغل دیگری هستید.

عنوان اولین چیزی است که افراد مختلف می‌بینند. پس مطمئن شوید که تاثیر اولیه درستی از شما دریافت می‌کنند.

خلاصه (Summary)
بخش خلاصه فرصتی را برای شما فراهم می‌آورد تا خودتان را نشان دهید. بعد از عنوان، خلاصه قسمتی از پروفایل شماست که هر فردی آن را می‌خواند باید متوجه شود که شما چه کسی هستید و در چه زمینه‌ای تخصص دارید. شما ظرفیت ۲۰۰۰ کلمه برای توصیف این امر دارید که فضای بزرگی برای بیان خلاقیت تان دارد.

از کلیشه و بیهوده گویی در قسمت خلاصه دوری کنید. به گونه‌ای کار را آغاز کنید که گویی می‌خواهید خودتان را به آشنا یا دوستی که به صورت اتفاقی در یک مهمانی ملاقات کرده اید معرفی کنید. اگر می‌خواهید بگویید: "من معمار هستم. " پس نباید در پروفایل تان بنویسید: "مشاور صنعت ساختمانی، مشتاق ظرافت بصری و نوآوری در طراحی".

بر روی دستاورد‌های خود تمرکز کنید و نقطه جذابیت ویژه خود را به زبانی ساده و قابل درک بیان کنید. به عنوان نمونه: "من یک معمار هستم و معتقدم ساختمان‌ها را باید برای زندگی و استفاده مفید ساخت. من سعی می‌کنم ساختمان‌هایی طراحی کنم که علاوه بر زیبایی، کار آمد هم باشند. نمونه‌هایی از کار‌های من عبارتند از، (نام پروژه) و این پروژه (نام پروژه) که برگزیده جشنواره صنعتی … (نام جشنواره) شده است و سبب کسب مقام Z. برای بنده شده است. "

اطمینان حاصل نمایید کلید واژه‌هایی را که مردم در گوگل جستجو می‌کنند به کار برده اید تا زمانی که کار فرمایی در جستجوی یک کاندیدا برای شغل ایده آل است، احتمال بیشتری داشته باشد که به پروفایل شما برخورد نماید.

اکثر افراد قسمت خلاصه را مورد مطالعه قرار می‌دهند، پس اطمینان حاصل نمایید که تمام آنچه می‌خواهید درباره تان بدانند را در آن ذکر کرده اید. همچنین سعی کنید کلید واژه‌ها را در آن بگنجانید، و حواس تان باشد از کلیشه‌ها دوری جویید.

تجربه (Experience)
پروفایل لینکد‌ین هر فرد باید مثل رزومه آن فرد شامل تمام پیشینه کاری مرتبط باشد، با این حال نیازی به وارد کردن تمامی جزئیات نیست. هم در عنوان و هم در توضیحات از کلید واژه‌ها استفاده کنید تا کار فرمایان بتوانند به راحتی و سادگی هر چه تمام شما را پیدا کنند.

لازم نیست همه کار‌های جزئی که در تعطیلات یا آخر هفته‌ها انجام داده اید را ذکر کنید، اما به یاد داشته باشید که نباید در تاریخچه شغلی تان چیز‌های مهم را از قلم بیندازید.

هنگامی که می‌خواهید با کسی ارتباط بر قرار کنید، لینکد‌ین از شما سوال می‌کند که او را از کجا می‌شناسید. در صورتی که قبلا با هم همکار بوده اید، باید بتوانید محل آن را از لیست بلند بالای تمامی جا‌هایی که قبلا کار کرده اید بیابید. در صورتی که یکی از این مکان‌ها را از قلم بیندازید مطمئنا بخش بزرگی از شبکه ارتباطی تان را از دست خواهید داد.

حتی در صورتی که تنها خلاصه‌ای از کار‌های تان را ارائه می‌دهید، همه جا‌هایی که کار کرده اید را بنویسید.
 
چطور در LinkedIn پروفایل تاثیر گذاری داشته باشیم؟

مهارت‌ها و تضمین‌ها (Skills and Endorsements)
در این بخش کلید اصلی سؤال این است که لینکد‌ین برای شما ابزاری برای استخدام شدن است یا یک شبکه ارتباطی.

در صورتی که به دنبال شغل هستید، شغل ایده آل و شرایط و پیش نیاز‌های آن را در نظر بگیرید. اگر شرایط لازم را دارید، آن‌ها را در پروفایل تان ذکر کنید. سعی کنید از اصطلاحات معمول استفاده نمایید تا هنگامی که فردی آن‌ها را جستجو می‌کند، بتواند به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کند و با این حال سعی کنید تا حد ممکن دقیق باشید.

خیلی نگران تاییدیه‌ها یا تضمین‌ها نباشید. هنگامی که در لینکدین با افراد ارتباط بر قرار می‌کنید از آن‌ها خواسته می‌شود مهارت‌های شما را تایید کنند. در حقیقت آن‌ها می‌توانند از میان مهارت‌های مختلف، موارد مورد نظر خود را انتخاب و صلاحیت شما را در آن موارد تایید کنند. لینکدین مهارت‌های شما را به صورت اتوماتیک بر اساس تعداد تاییدیه‌هایی که گرفته اید مرتب می‌کند و نمایش می‌دهد، با این وجود می‌توانید از دسترسی به امکانات مدیریت تاییدیه‌ها استفاده نمایید و تا حدودی بر نحوه نمایش آن‌ها کنترل داشته باشید. همچنین در صورتی که بخواهید مهارت خاصی در پروفایل شما بالا‌تر از بقیه نمایش داده شود، می‌توانید از مخاطبان خود در لینکدین درخواست کنید تا شایستگی شما در آن مهارت را تایید نمایند.

مهارت‌ها را به عنوان کلید واژه‌هایی در نظر بگیرید که استخدام کنندگان آن‌ها را جهت یافتن فرد مورد نظر خود جستجو می‌کنند.

تحصیلات (Education)
زمانی که چند سال سابقه کار داشته باشید لازم نیست حتما توصیفی از مدرک تان و ارتباط و تناسب آن با کار‌تان ارائه دهید. اما حتما به یاد داشته باشید حداقل عنوان و نوع مدرک تان را مشخص کنید.

هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می‌کنید مدارک تحصیلی شما مهم‌ترین بخش در رزومه را ایفا می‌کنند. اما در صورتی که تجربه دارید، تجربه شما می‌تواند نقش اساسی تری را ایفا کند.

علایق (Interests)
قانون کلی این قسمت به این صورت است که سرگرمی‌های تان را ذکر نکنید.

نوشتن سرگرمی‌ها و تفریحات مربوط به اوقات فراغت در پروفایل لینکد‌ین ممکن است غیر حرفه‌ای و یا خسته کننده به نظر رسد. به دوستان فیسبوکی خود بگویید که عاشق خانواده تان هستید، اما نه در شبکه ارتباطی تان در لینکد‌ین!

اما از علایق حرفه‌ای تان بگویید، به عنوان نمونه اینکه در زمینه خاصی تخصص دارید، دوره‌ای را گذرانده اید یا کار داوطلبانه‌ای انجام داده اید.

این بخش را حرفه‌ای و مرتبط با زمینه کاری در نظر بگیرید.

برقراری ارتباط با کاربران (Making Connections)
روش‌های گوناگونی برای ساخت یک شبکه ارتباطی در لینکد‌ین وجود دارد.

در صورتی که به لینکد‌ین دسترسی لازم را بدهید، به طور اتومات مخاطبان شما را دعوت می‌کند تا با شما ارتباط بر قرار کنند. اما شاید بین مخاطبان تان افرادی بسیاری باشند که نخواهید با آن‌ها رابطه حرفه‌ای بر قرار نمایید. در چنین شرایطی بهتر است گزینه دعوت خودکار لینکد‌ین را غیر فعال کرده و به صورت دستی با مخاطبان مورد نظر خود رابطه بگیرید.

از قسمت جستجو هم می‌توانید استفاده نمایید. هنگامی که چند ارتباط بر قرار می‌کنید، لینکد‌ین بر اساس اطلاعات مشترک شما و دوستان تان، افراد دیگری که ممکن است بشناسید را پیشنهاد می‌دهد.

اکثر مواقع هنگامی که می‌خواهید ارتباط بر قرار کنید یک پیام شخصی به طرف مقابل بفرستید، نه صرفا پیام پیش فرضی که در خود لینکدین تعریف شده و از طرف شما برای دوستان می‌فرستد. شاید برای دوستان تان تفاوتی نداشته باشد، ولی به احتمال یک همکار قدیمی ترجیح دهد شروع دوباره رابطه کمی شخصی‌تر باشد. به عنوان نمونه می‌توانید پیام ساده‌ای با این مضمون برای آن‌ها ارسال نمایید: "مدت زیادی است که یکدیگر را ملاقات نکرده ایم. با دیدن پروفایلت فکر کردم خوب است تا از این طریق با هم در ارتباط باشیم. "

هشدار! قانون مطلق!
هرگز در لینکدین با کسانی که نمی‌شناسید ارتباط بر قرار نکنید. این یک شبکه ارتباطی حرفه‌ای برای شما است و شکست یا موفقیت تان بستگی به مخاطبان تان دارد.

ممکن است افراد دیگر از شما بخواهند برای کسانی که نمی‌شناسید در لینکدین مهارت‌های آنان را تایید کنید و یا توصیه‌ای برای آنان بنویسید. در صورتی که این افراد را نمی‌شناسید نباید این کار را انجام دهید.

با همکاران سابق و فعلی خود، همکلاسی‌ها و دوستانی که می‌خواهید با آن‌ها رابطه حرفه‌ای داشته باشید ارتباط بر قرار کنید، اما نه با افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید.
 
چطور در LinkedIn پروفایل تاثیر گذاری داشته باشیم؟

توصیه‌ها (Recommendations)
قسمت توصیه‌ها بسیار جالب است. برخی از کار فرمایان اهمیت زیادی برای آن قائل می‌شوند، با این حال خیلی‌ها هیچ توصیه نامه‌ای ندارند.

در صورتی که به طور جدی دنبال شغلی خاص می‌گردید، بهتر است از افرادی که با آن‌ها کار کرده اید و همکاری ارزشمندی با آن‌ها داشته اید در خواست کنید تا برای شما توصیه نا مه‌ای در لینکدین بنویسند. اما به هر حال بهترین توصیه نامه‌ها نمونه‌هایی هستند که بدون در خواست و اختیاری داده شوند.

یک یا دو توصیه نامه می‌تواند به دستیابی شما به شغل مورد نظر کمک بسیاری کند و همچنین سبب می‌شود تا شما مهارت‌های ارزیابی شده خود را به نمایش بگذارید.

اطلاعات تماس (Contact details)
در صورتی که می‌خواهید کار فرما‌ها با شما تماس بگیرند، باید اطلاعات لازم را در دسترس آنان قرار دهید.

اگر نگران امنیت اطلاعات حریم خصوصی یا مزاحمت‌های احتمالی هستید، تنظیمات بخش امنیت را باز بینی کنید و اطمینان حاصل نمایید که تنها راه ارتباط با شما از طریق لینکد‌ین باشد.

در صورتی که این اطلاعات را ارائه ندهید هیچ فردی نمی‌تواند با شما تماس برقرار کند.
 
چطور در LinkedIn پروفایل تاثیر گذاری داشته باشیم؟

گام بعدی
ساختن پروفایل لینکد‌ین گام اول برای ورود به بازار کار است. اکنون باید از آن استفاده کنید. در گام بعدی از مخاطبان تان بخواهید تا شما را به دیگران معرفی کنند و عضو گروه‌هایی شوید که تمایل دارید با اعضای آن‌ها آشنا شوید.

با وجود اینکه داشتن یک پروفایل خوب در لینکدین ابزار مهمی برای جستجوی شغل می‌باشد، اما به یاد داشته باشید که برای به دست آوردن شغل کافی نخواهد بود.

منبع: skillsyouneed
وب سایت فرادید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
از میان اخبار
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین