عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

قدیمی‌ترین صندلی چرخدار به جامانده از استیفن هاوکینگ، در ماه نوامبر در یک حراجی آنلاین کریستی فروخته شد و عواید آن به بنیاد استیفن هاوکینگ و انجمن بیماری اعصاب حرکتی اختصاص یافت.

کد خبر : ۶۵۶۰۲
بازدید : ۵۸۴۵۸
فرادید | در زیر با عجیب‌ترین یا شاید جالب‌ترین اشیای فروخته‌شده در حراجی‌های سال 2018 آشنا شوید.
بزرگترین مروارید آب شیرین
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!
به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، بزرگترین مروارید آب شیرین شناخته‌شده در جهان، معروف به "شیر خفته"، در ماه می‌در حراج وندوهوی هلند، به قیمت ۳۷۴۰۰۰ دلار فروخته شد. این مروارید به طول بیش از ۷ سانتیمتر و وزن بیش از ۴ اونس، در چین پیدا شده و تصور می‌شود که در قرن هیجدهم میلادی در دوران سلسۀ کینگ شکل گرفته باشد. این مروارید، جدای از اندازه و شباهتش به شیر، به خاطر تاریخ حدود ۳۰۰ ساله‌اش و دست به دست شدنش میان بازرگانان استعماری، جواهرسازان سرشناس و خاندان‌های سلطنتی اروپا، از جمله کاترین کبیر، مشهور است.

سنگ‌های ماه
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

سه سنگ کوچک ماه، که در سال ۱۹۷۰، در ماموریت لونا-۱۶ شوروی به زمین آورده شدند، در ماه نوامبر در به قیمت ۸۵۵۰۰۰ دلار در حراج ساتبی نیویورک فروخته شدند. این‌ها تنها سنگ‌های ماه هستند که در مالکیت شخصی هستند و اولین بار به عنوان هدیه از سوی شوری به بیوۀ سرگی پاولوویچ کورولف، رییس سابق برنامۀ فضایی شوروی، داده شده بودند. کورولوا، در سال ۱۹۹۳ سنگ‌ها را به ساتبی فروخت.

صندلی چرخدار استیفن هاوکینگ
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

قدیمی‌ترین صندلی چرخدار به جامانده از استیفن هاوکینگ، در ماه نوامبر در یک حراجی آنلاین کریستی فروخته شد و عواید آن به بنیاد استیفن هاوکینگ و انجمن بیماری اعصاب حرکتی اختصاص یافت. این دانشمند فقید، به رانندگی بی‌محابا با صندلی چرخدارش معروف بود و مشهور است که در جریان دیداری با شاهزاده چارلز در سال ۱۹۷۷ از روی پای او رد شده است. او از این صندلی از دهۀ ۱۹۶۰ تا اوایل دهۀ ۱۹۹۰ استفاده کرده بود، تا زمانی دیگر توانایی راندن صندلی چرخدار با دستانش را نداشت.

حلقۀ تمام الماس
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

یک حلقۀ کامل که از یک الماس یکپارچه تراشیده شده است، و سازندۀ آن جونی ایوه، طراح اصلی اپل، و مارک نیوسان، طراح صنعتی هستند، در ماه دسامبر، با قیمت ۲۵۶۰۰۰ دلار چکش خورد. این حلقه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وجه دارد. رقمی که پیش از این در یک تکه الماس دیده نشده است. این حلقه در میامی به حراج گذاشته شد و عواید حاصل از آن به یک موسسۀ خیریۀ مبارزه با ایدز اهدا شد.

مجسمۀ ۳۰۰۰ سالۀ آشوری
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

یک مجسمۀ نادر ۳۰۰۰ هزار ساله در ماه اکتبر به قیمت ۳۱ میلیون دلار فروخته شد، و رکورد جهانی قیمت برای هنر آشوری را شکست. قیمت اولیۀ مجسمه ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود. این مجسمه که از یک تختۀ سنگ گچ مستحکم تراشیده شده، در قرن نوزدهم میلادی در عراق امروزی کشف شده بود و یک خدایگان را به شکل شاه آشورناسیرپال دوم نشان می‌دهد. پیش از حراج، وزیر فرهنگ عراق خواستار بازگشت این عصر به کشورش شده بود. اما در نهایت صدایش به جایی نرسید.

زمرد سبز ۵۶۵۵ قیراطی
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

یک بلور ۵۶۵۵ قیراطی که در ماه اکتبر در زامبیا استخراج شده بود، در حراجی در سنگاپور در ماه نوامبر به قیمت ۲۸.۴ میلیون دلار فروخته شد. این زمرد که وزنی بیش از ۱.۱ کیلوگرم دارد. پیشتر، در سال ۲۰۱۰، همان شرکتی که این گنج را در معادنش در زامبیا یافته بود، زمردی ۶۲۲۵ قیراطی استخراج کرده بود که به خاطر بزرگیش به آن لقب "فیل" داده بودند.

ویسکی ۱.۱ میلیون دلاری
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

یک بطری کمیاب ویسکی، به قیمت بیش از ۱.۱ میلیون دلار در ماه اکتبر در حراجی بونهامس در ادینبورگ اسکاتلند فروخته شد. این ماکالان والریو آدامی ۱۹۲۶، ۶۰ ساله بدل به گرانترین ویسکی‌ای که تاکنون در حراج فروخته شده شد. این بطری یکی از ۲۴ بطری تولید شده از این نوع است، هر چند که مشخص نیست چند بطری از آن باقی مانده است. این ویسکی رکورد یک بطری مشابه را که حدود یک ماه پیش از آن در هنگ کنگ به قیمت قدری بیش ۱ میلیون دلار فروخته شده بود، شکست.

هنر خلق شده توسط هوش مصنوعی
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

"ادموند دِ بلامی" به عنوان اولین اثر هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی که در یک حراج به فروش می‌رسد، تاریخ‌ساز شد. این اثر به قیمت ۴۳۲۵۰۰ دلار در ماه اکتبر در حراجی کریستی نیویورک فروخته شد که بسیار بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلاری که در ابتدا تخمین زده می‌شد، بود.

نقشۀ اصلی وینی د. پو (Winnie-the-Pooh)
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

طراحی اصلی نقشۀ وینی دِ پو، در ماه جولای به قیمت حدود ۶۰۰۰۰۰ دلار در حراجی ساتبی فروخته شد و رکورد جدیدی را برای قیمت تصویرسازی کتاب برجای گذاشت. نقشۀ "جنگل صد جریبی" که در سال ۱۹۲۶ توسط‌ای اچ شپرد کشیده شده، "احتمالاً مشهورترین نقشه در ادبیات کودکان" است.

اسکلت دایناسور
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

اسکلت یک دایناسور ۱۵۰ میلیون ساله، در ماه ژوئن، به قیمت ۲.۳۶ میلیون دلار در پاریس فروخته شد. این اسکلت به ارتفاع ۲.۶ متر و طول حدوداً ۹ متر، شباهت زیادی به آلوسائوروس دارد، اما دانشمندان نتوانستند گونۀ آن را با قطعیت تعیین کنند. بنا بر گزارش‌ها این اسکلت در وضعیت خوبی است و حدود ۷۰ درصد اسکلت دست نخورده بوده است. در سال ۲۰۱۶، یک اسکلت آلوسائوروس به قیمت ۱.۳۲ میلیون دلار فروخته شده بود، و سال گذشته نیز، یک اسکلت کامل ماموت به قیمت ۶۴۱۰۰۰ دلار چکش خورد.

پلکان برج ایفل
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

بخشی از پلکان برج ایفل در ماه نوامبر توسط حراج آرتکیوریال به قیمت ۱۹۱۰۰۰ دلار فروخته شد. این پلکان مارپیچ ۲۵ پله‌ای به ارتفاع ۴.۳ متر، زمانی طبقات دوم و سوم برج را به هم وصل می‌کرد. پیش از آنکه در سال ۱۹۸۳، آسانسور‌ها نصب شوند. این اولین بار نیست که یک حراجی تکه‌ای از برج ایفل را عرضه می‌کند. در سال ۲۰۱۳، یک تکه پلکان ۳.۵ متری به قیمت ۲۲۰۰۰۰ یورو و در سال ۲۰۱۶ بلوک پلکانی دیگری به قیمت ۵۲۳۸۰۰ یورو فروخته شد. بخش‌هایی از پلکان ایفل را اکنون می‌توان را محل‌های در اقصی نقاط جهان، از جمله در ژاپن، نیویورک و سوییس پیدا کرد.

رولز رویس ملکه الیزابت
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

در ماه سپتامبر، رولز رویس ملکه الیزابت دوم، در یک حراجی در لندن به قیمت بیش از ۱ میلیون دلار فروخته شد. این رویز رویس فانتوم ۴ مدل ۱۹۵۳، در مراسم‌های دولتی مورد استفادۀ ملکه بود و ۴۰ سال در اختیار خانوادۀ سلطنتی بود. این همان مدلی است که مگان، دوشس ساسکس، در مراسم عروسی خود سوار بر آن بود. تنها ۱۸ عدد از فانتوم ۴ ساخته شده که توسط سران حکومت‌ها خریداری شدند. هیچکدام دقیقاً مشابه دیگری نیستند و همگی سفارشی تولید شده‌اند.

اثر خودنابودگر بنکسی
عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018!

نقاشی بنکسی به نام "دختری با بادکنک"، لحظاتی پس از آنکه به قیمت ۱.۴ میلیون دلار در ماه اکتبر در حراج ساتبی لندن فروخته شد، به صورت خودکار تکه تکه شد. این تصویر نمادین از دختری که سعی در گرفتن بادکنکی قرمز و قلب‌شکل دارد است، توسط کاغذ خردکنی که در قاب آن پنهان شده بود، نابود شد. بنکسی همزمان با این اتفاق در حساب اینستاگرام خود در کنار عکسی از شاهدان بهت‌زدۀ واقعۀ خارج شدن خرده‌های اثر هنری از پایین قاب، نوشت: "می‌رود، می‌رود، رفت... ". گفته شده که برندۀ حراجی، خرید خود را تکمیل کرد و گفته می‌شود که در اثر نابودی بخشی از اثر، قیمت آن احتمالاً بیشتر هم خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    نقشه گنج که دست گالیور بود یادتون رفت

  • ناشناس ارسالی در

    احمق ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید