مصائب یک پرنسس سیگاری

مصائب یک پرنسس سیگاری

"من معتقدم که او یک فرزند نامشروع و چندین معشوقه داشته و خیلی چیزها که در سال 2018 به آن اندازۀ آن زمان رسوایی به حساب نمی‌آیند. اما به دلایلی، پرونده‌های مربوط به او بسته است. من نمی‌توانستم به این پرونده‌ها در آرشیوهای سلطنتی هستند، دسترسی پیدا کنم. این پرونده‌ها کاملاً به روی پژوهشگران بسته است."

کد خبر : ۶۵۹۶۸
بازدید : ۲۴۴۸
مصائب یک پرنسس سیگاری
فرادید | دختر ملکه ویکتوریا هنگام مرگ به یک توتون‌فروش بدهی پرداخته نشده‌ای داشت که نتیجۀ عادت مخفیانه‌اش به سیگار کشیدن بود. این اطلاعات از میان یک سری اسناد یافت شده است.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، پرنسس لوییس، ششمین فرزند و چهارمین دختر ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت بود که در سال 1939 در 91 سالگی در حالی مرد که صورتحساب پرداخت نشده‌ای از باقی‌مانده بود که به سیگار فروشی آر لوییس لیمیتد در نزدیکی کاخ باکینگهام مربوط می‌شد.

این شاهزاده که به خاطر سبک زندگی غیرسنتی‌اش مشهور است، یک "سیگاری" بود که توانسته بود عادتش را از مادرش که از سیگار کشیدن نفرت داشت، پنهان کند.
مصائب یک پرنسس سیگاری

تازه در سال 1901، با رسیدن بردارش، ادوارد هفتم به پادشاهی بود که پرنسس لوییس توانست از سیگار کشیدن در اتاقهای مخصوص سیگار کشیدن در کاخ‌های سلطنتی لذت ببرد.

پروندۀ مربوط به مالیات بر ارث پرنسس لوییس که اوایل سال جاری از سوی آرشیوهای ملی منتشر شد، نشان می‌دهد که او 239260 پوند و 18 شیلینگ و 6 پنس از خود به جای گذاشته که ارزش امروزی آن بیش از 70 میلیون پوند است.

با این حال، او صورتحساب 15 شیلینگی پرداخته نشده‌ای داشت که مربوط به خرید سیگار بود.

لوسیندا هاوکسلی، تاریخ‌نگار و نویسندۀ "راز پرنسس لوییس"، می‌گوید: "پرنسس لوییس مسلماً عادت مرتب به سیگار کشیدن داشته و همیشه سیگار و سیگار برگ برای تعارف به مهمانانش داشته است. او از این لحاظ خیلی اجتماعی بوده است."

او در ادامه می‌گوید: "اما ملکه ویکتوریا به شدت ضد سیگار کشیدن بود، بنابراین، وقتی که برادرش به پادشاهی رسید، او و پرنسس لوییس هیجان زیادی داشتند که دیگر می‌توانستند آزادانه سیگار بکشند."

وی می‌افزاید: "این که او سیگار می‌کشید از دوستانش پنهان نبود، اما مجبور بود که این موضوع را از مادرش پنهان کند، که حتی از اشاره به سیگار کشیدن زنان نیز خشمگین می‌شد، چه برسد به اینکه دخترش سیگار بکشد. او حتی از سیگار کشیدن پسرش هم خوشش نمی‌آید. او این کار را خیلی دون شان می‌دانست."

اسنادی که در سال جاری منتشر شدند، دو تا از سه پرونده‌ای هستند که وصیت پرنسس لویی را تشکیل می‌دهند.

خانم هاوکسلی می‌گوید از شنیدن اینکه اسناد جدیدی در رابطه با دختر ملکه ویکتوریا منتشر شده "بسیار هیجان‌زده" است، چرا که این اسناد برای نزدیک به صد سال به دلایلی نامعلوم مخفی نگاه داشته شده بودند.

خانم هاوکسلی می‌گوید: "یافتن اطلاعات در مورد پرنسس لوییس بسیار بسیار سخت است. بنابراین، انتشار این اسناد واقعاً جالب است، ولی اسناد دیگر تا دهۀ 2030 آزاد نخواهند شد."

او می‌افزاید: "من معتقدم که او یک فرزند نامشروع و چندین معشوقه داشته و خیلی چیزها که در سال 2018 به آن اندازۀ آن زمان رسوایی به حساب نمی‌آیند. اما به دلایلی، پرونده‌های مربوط به او بسته است. من نمی‌توانستم به این پرونده‌ها در آرشیوهای سلطنتی هستند، دسترسی پیدا کنم. این پرونده‌ها کاملاً به روی پژوهشگران بسته است."

او در نهایت گفت: "خیلی جالب است، به همین خاطر است که نام کتاب را راز ملکه لوییس گذاشتم، چرا که تحقیق کردن در مورد او، به مثابه رفتن به سراغ یک راز سر به مهر است."
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید