درمان سندرم خستگی مزمن

درمان سندرم خستگی مزمن
کد خبر : ۶۶۴۸۰
بازدید : ۳۱۰۰
سندرم خستگی مزمن درمان دارد؟!
با درمان بیش فعالی سیستم ایمنی می‌توان خستگی مزمن را رفع کرد.

در افراد مبتلا به سندرم خستگی مفرط، سیستم ایمنی فعالیت بیشتری دارد.

سندرم خستگی مزمن که گاهی به عنوان خستگی مزمن و اختلال عملکرد ایمنی بدن شناخته می‌شود، یک وضعیت پیچیده پزشکی است که امکان بروز آن در زنان ۳۰ تا ۵۰ ساله بیشتر است.

مطابق با تحقیقات انجام شده در دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون واقع در نیوجرسی آمریکا، هنوز هیچ علت شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد.

محققان عوامل مختلفی از جمله عوامل ویروسی و باکتریایی، تغییرات سیستم ایمنی، عدم تعادل هورمونی و مشکلات روحی، عوامل ژنتیکی، محیطی، افسردگی، کم خونی، آلرژی، فشار خون مزمن، استرس و سن نیز می‌توانند در این بیماری دخیل باشند.

سندرم خستگی مزمن در یک دوره ۶ ماهه بررسی می‌شود. اگر شخص در تمام این مدت احساس خستگی و کرختی داشته باشد و قادر به انجام امور روزانه نباشد، احتمال بیماری قوی است.
احساس خستگی پس از فعالیت شدید فیزیکی و فکری و عدم استراحت کافی کاملا عادی است. ولی در سندرم خستگی مزمن، احساس خستگی حتی پس از استراحت نیز وجود دارد. احساس خستگی در افرادی که از این سندرم رنج می‌برند، پس از استرس شدیدتر می‌شود.

محققان کالج کینگز لندن به تازگی به بررسی بیشتر نقش سیستم ایمنی در این اختلال پرداخته اند.

در این مطالعه افراد مبتلا به هپاتیت C که با داروی اینترفرون آلفا درمان شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. این دارو سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. آزمایشات نشان داد افرادی که از این دارو استفاده کردند، در تمام مدت درمان علایم خستگی مزمن را تجربه کردند.

هنوز هیچ درمان قطعی پزشکی برای این اختلال وجود ندارد. ولی استفاده از دارو‌های ضد ویروسی می‌تواند موثر باشد. پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که با استفاده از روش‌های طبیعی و به کمک خانواده و روانشناسان، راه‌های مقابله با سندرم خستگی مزمن را فراگیرند.
منبع: اسپوتنیک به نقل از کالج «کینگز» لندن
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید