سرقت از خانه‌ها در پوشش نظافتچی

اعضای باند حرفه‌ای سرقت که در پوشش نظافتچی به خانه‌های مردم دستبرد می‌زدند، به دام افتادند.

کد خبر : ۶۶۸۰۵
بازدید : ۸۹۵
مهرماه سال جاری به دستور قاضی شعبه سوم بازپرسی ناحیه ۸ تهران پرونده‌ای از کلانتری ۱۲۷ نارمک مبنی بر سرقت از منزل پیرمردی بازنشسته به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد. در این سرقت، سارقان مقداری طلاجات و اشیای قیمتی به ارزش تقریبی یک صد میلیون تومان سرقت کرده بودند.
در بررسی‌های میدانی و تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد این سرقت به وسیله افرادی انجام شده است که قبلا در همان آپارتمان به عنوان نظافتچی چند روزی حضور داشتند و اطلاعات کاملی از اهالی آپارتمان و وضعیت و شرایط زندگی آن‌ها کسب کردند و در نهایت چند روز بعد از اتمام کار به محل مراجعه و با بالارفتن از دیوار آپارتمان به روش تخریب در اقدام به سرقت از منزل پیرمرد بازنشسته کرده‌اند.
در تحقیقات معلوم شد این سارقان که از اتباع افغانستان هستند، با نصب تراکت در نقاط مختلف خود را نظافتچی معرفی کرده و غالبا بعد از انجام نظافت اطلاعات کاملی از محل به دست آورده و در فرصتی مناسب از محل‌های مورد نظر خود سرقت می‌کردند.

با به‌دست‌آمدن سرنخ‌هایی از مشخصات سارقان، دستگیری آن‌ها در دستور کار قرار داده شد و متهمان چند روز پیش در عملیاتی ضربتی در منطقه خاک‌سفید دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

سارقان تاکنون به چهار فقره سرقت منزل به این شیوه اعتراف کرده و گفته‌اند حین نظافت منازل مردم، اطلاعات لازم را به دست می‌آوردند و سپس با اطمینان از خالی‌بودن برخی خانه‌ها حدود ساعت شش تا ۹ شب در تیم‌های سه یا چهارنفره برای سرقت اقدام می‌کردند.
شیوه کار آن‌ها نیز به این صورت بود که یک نفر از آن‌ها بیرون خانه نگهبانی می‌داد و دو یا سه نفر باقی‌مانده برای سرقت داخل می‌رفتند. با اعتراف این سارقان که فاقد مجوز لازم برای تردد در ایران هم هستند، نفر پنجم که مال‌خر آن‌ها بود و در یکی از استان‌های غربی طلافروشی داشت، دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.
سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأکید بر اینکه نباید به افراد غریبه اعتماد کرد و آن‌ها را به خانه خود راه داد و شهروندان برای دریافت خدمات باید با شرکت‌های معتبر تماس بگیرند، گفت: این سارقان در حال حاضر برای تکمیل تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید