گاوها متهم نیستند!

گاوها متهم نیستند!

آیا طبیعت زمانی که به گاو‌ها فرصت داد تکامل پیدا کنند، کار اشتباهی کرد؟ حذف گاو‌ها با نخوردن گوشت آن ها، دقیقا به این معنی است که گاو‌ها سلاح‌های مخربی برای طبیعت هستند، شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

کد خبر : ۶۷۲۹۶
بازدید : ۱۴۰۲۹
فرادید | به جای آنکه مدام از انسان‌ها بخواهیم برای حفظ کره زمین دست از خوردن گوشت گاو بردارند، باید به این سوال پاسخ دهیم که ما به عنوان انسان‌ها چه کرده ایم که تعادل چرخه گاز متان در طبیعت به هم خورده است.

به گزارش فرادید؛ انسان‌ها هر روز تاثیرات تغییرات اقلیمی را جلوی چشمشان می‌بینند و به دنبال راه‌هایی هستند که سیاره‌ی زمین را درمان کنند. یکی از رایج‌ترین راه‌های پیشنهادی حذف گوشت گاو از رژیم غذایی برای حفظ تعادل متان است، زیرا گاو‌ها منبع مهم انتشار متان هستند.

اما این راه حل غلط است، چون اساسا سوالی که مطرح شده است، غلط است.

آیا طبیعت زمانی که به گاو‌ها فرصت داد تکامل پیدا کنند، کار اشتباهی کرد؟ حذف گاو‌ها با نخوردن گوشت آن ها، دقیقا به این معنی است که گاو‌ها سلاح‌های مخربی برای طبیعت هستند، شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

گاو‌ها حیوانات نشخوار کننده هستند. به این معنی که یک معده‌ی چند بخشی دارند. بخشی از این معده سیرابی یا شکمبه (رومن) است. این بخش یک بطری تخمیری است که میلیارد‌ها میکروب در آن وجود دارند. این میکروب‌ها مسئول تجزیه گیاهانی هستند که حیوان می‌خورد. در نتیجه ی این فرایند، برخی از این میکروب‌ها گاز متان تولید می‌کنند.
گاوها متهم نیستند!
serow
بسیاری از مخلوقات مانند اسب ها، سگ ها، موریانه ها، کانگرو‌ها و حتی انسان ها، متان تولید می‌کنند.

حیوانات نشخوار کننده ۵۰ میلیون سال قبل تکامل یافتند و امروز ۲۰۰ گونه از این حیوانات وجود دارند. بنابراین، نشخوار کنندگان یک تاریخچه‌ی بلند مدت تکاملی دارند و تنوع زیستی و جغرافیایی آن‌ها بسیار غنی است.
گاوها متهم نیستند!
elk
گوزن‌های آمریکایی elk، بز چینی goral، بز کوهی هیمالیا tahr، بز-آهو‌های ژاپنی serow، گوزن‌های شمالی reindeer، بز‌های سیبری ibex، بوفالو‌های آبی و یاک‌ها yak، همه حیوانات نشخوار کننده هستند.

آن‌ها نشخوار کنندگان در کوه، تالاب، برف، مرداب، و کوه هستند. آن‌ها آمریکایی، چینی، ژاپنی، اسپانیایی و حتی سیبریایی هستند.

اگر طبیعت به این نشخوار کنندگان اجازه داده که تکامل پیدا کنند و این اجازه یک اشتباه است، پس در سطحی جهانی این اشتباه را مرتکب شده است.
گاوها متهم نیستند!
goral
اما شاید او اشتباه نکرده باشد، شاید اشکال از او نیست، اشکال از ماست؟

به جای آنکه بپرسیم: «ما انسان‌ها چه کار باید انجام دهیم تا تولید گاز متان توسط نشخوار کنندگان را کاهش دهیم؟» باید از خودمان بپرسیم: «ما انسان‌ها چه کرده ایم که باعث بهم خوردن تعادل طبیعی چرخه متان شده ایم؟»

باکتری‌ای که گاز متان را «می خورد» در خاک‌های سالم، و به درستی مدیریت شده که در زیر پای گله‌های سالم و به درستی مدیریت شده زندگی می‌کند، وجود دارد. (به یاد داشته باشید طبیعت هیچ کاری را بیهوده انجام نمی‌دهد).
گاوها متهم نیستند!
yak
این باکتری‌هایی که مسئول خوردن گاز متان هستند methanotrophs برای برقراری تعادل در مقابل باکتری‌هایی که گاز متان تولید می‌کنند methanogens به وجود آمده اند. این باکتری‌ها درست زیر پای گله و حیوانات نشخوار کننده زندگی می‌کنند؛ بنابراین این بخش مفقوده در چرخه طبیعی متان است که ما باید ترمیمش کنیم.

میان «گله» و «مدیریت صحیح گله» تفاوت است.

ما با جدا کردن حیوانات چراکننده از طبیعت و قرار دادن آن‌ها در طویله‌ها و آخورها، ارتباط آن‌ها را با زمین قطع کرده ایم. به این معنی که ما طبیعت را از انجام کاری که در آن تبحر دارد یعنی به کار گرفتن مجدد «پسماند»، به کار گرفتن مجدد مواد غذایی، و ایجاد تعادل در سیستم، منبع کرده ایم.
گاوها متهم نیستند!
زمانیکه که گله را به درستی مدیریت کنیم، حیوانات را به خارج از آخور‌ها ببریم و اجازه دهیم در طبیعت چرا کنند، می‌توانیم رابطه‌ی طبیعی بین خاک، علف، و حیوان نشخوار کننده را دوباره برقرار کنیم و آن وقت یک سیستم تولید کننده متعادل داریم که تمیز، سالم و مفید است. آن وقت می‌توانیم یک اکوسیستم سالم تر، حیوانات سالم‌تر و انسان‌های سالم‌تر داشته باشیم.

اگر به جای آن که سوال‌های غلط بپرسیم، شروع کنیم به طرح سوال‌های درست، آن وقت جواب‌های درست به مسئله نیز داده خواهند شد.

جواب چگونگی کاهش تاثیرات بر اقلیم، حذف مصرف گوشت نیست، بلکه مدیریت درست گله و زمین است.

منبع: گاردین
ترجمه: ساید فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید