خودروی لوکس یک امپراتور

Faradeed

خودروی لوکس یک امپراتور

زوتی به تازگی در یک سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری با مشارکت فورد، کارخانه‌ای در چین تاسیس کرده تا ماشین‌های الکتریکی تولید کند. محصولات این کارخانه هم ممکن است به آمریکا صادر شود.
کد خبر: ۶۹۷۴۸
بازدید : ۶۸۳۳
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
امپراتو جدید با ماشین جدید
 
ناروهیتو، امپراتور جدید ژاپن، که هفته گذشته پس از کناره‌گیری پدرش به سلطنت رسید، پاییز امسال در مراسم رسمی تاجگذاری خود به جای رولزرویس از یک ماشین ویژه ساخت تویوتا استفاده خواهد کرد.

امپراتور پیشین ژاپن در مراسم تاج‌گذاری خود در سال ۱۹۹۰ بر یک رولزرویس کورنیش روباز سوار شد، اما رسانه‌های ژاپنی گزارش کرده‌اند این ماشین اکنون در وضعیتی نیست که بتوان از آن استفاده کرد.

براساس گزارشی که ابتدا توسط روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال منتشر شد و بعد تویوتا و دولت ژاپن آن را تایید کرد، ماشین جدید امپراتور ژاپن یک لیموزین روباز است که براساس تویوتا سنچری ساخته می‌شود.

امپراتو جدید با ماشین جدید
ساخت هر نشان ققنوس که روی جلوپنجره تویوتا سنچری قرار می‌گیرد بیش از شش هفته طول می‌کشد

سنچری لوکس‌ترین ماشین ژاپن و نمادی از قدرت و ثروت در این کشور است. در پنجاه سالی که از ساخت این ماشین می‌گذرد، تویوتا تنها دو بار آن را تغییر داده است. سنچری فقط در ژاپن فروخته می‌شود و تویوتا پیش از فروش ماشین درباره خریداران تحقیق می‌کند تا از خوش‌نامی آن‌ها مطمئن شود.

تازه‌ترین مدل سنچری، دو سال پیش عرضه شد. این ماشین یک موتور هشت سیلندر بنزینی و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۴۲۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. قیمت پایه تویوتا سنچری ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ین (حدود ۱۸۰ هزار دلار) است و تویوتا تولید این ماشین را به ۵۰ دستگاه در ماه محدود کرده است. همه ماشین‌ها با دست ساخته می‌شود و در تولید به کوچک‌ترین جزییات توجه می‌شود.

هنوز از ماشین جدید امپراتور ژاپن عکسی منتشر نشده است. از این ماشین تنها یک دستگاه ساخته می‌شود و اولین مدل روباز سنچری خواهد بود.
 
امپراتو جدید با ماشین جدید
کانسپت هیدروژنی آئودی اچ-ترون می‌توانست با شش لیتر هیدروژن ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند

آشتی با عدد اتمی ۱
آئودی با تجدید نظر در استراتژی خود، سرمایه‌گذاری در ساخت ماشین‌های هیدروژنی را افزایش داده و اولین سری این ماشین‌ها را در میانه دهه آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

بخشی از این تصمیم به دلیل مشکلات تولید ماشین‌های الکتریکی است. با هجوم خودروسازان به بازار ماشین‌های الکتریکی، تهیه مواد اولیه برای ساخت باتری مشکل‌تر شده است. همچنین زمان طولانی برای شارژ و کمبود ایستگاه‌های شارژ، باعث شده خریداران زیادی درباره انتخاب ماشین‌های الکتریکی تردید داشته باشند.

برام شُت (Schot) مدیر جدید آئودی، معتقد است سوخت هیدورژنی راه حلی برای این مشکل است.

در این ماشین‌ها، هیدروژنی که در باک ماشین ذخیره شده با اکسیژن ترکیب شده و الکتریسیته تولید می‌شود. این فرآیند محیط زیست را آلوده نمی‌کند و در آن علاوه بر انرژی لازم برای موتور، تنها آب و گرما تولید می‌شود. همچنین برخلاف شارژ باتری‌های الکتریکی، پرکردن باک ماشین با هیدورژن زمان بسیار کمی نیاز دارد.
 
امپراتو جدید با ماشین جدید
مدل هیدروژنی هیوندای نکسو سال گذشته به بازار آمد

تاکنون خودروسازان به دلیل هزینه بالای این فن‌آوری، میل زیادی به ساخت ماشین‌های هیدروژنی نداشتند. فرآیند تبدیل هیدروژن به الکتریسیته، پلاتین نیاز دارد که فلز بسیار گرانی است. اما حالا دانشمندان در حال ساخت سیستمی هستند که به جای پلاتین با کبالت کار می‌کند و هزینه ساخت این تکنولوژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

آئودی نسل جدید فن‌آوری هیدروژنی خود را تا پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهد کرد. فن‌آوری قبلی که کارخانه دو سال پیش نمایش داد با شش لیتر هیدروژن می‌توانست ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.

سیستم تازه آئودی با همکاری هیوندای ساخته می‌شود که سال گذشته یک شاسی‌بلند هیدروژنی به نام نکسو را به بازار عرضه کرده است.
 
امپراتو جدید با ماشین جدید
نسل جدید لندروور دیفندر تا پایان امسال رونمایی می‌شود

امتحان آخر دیفندر
لندروور، هم‌زمان با هفتاد و یکمین سال رونمایی اولین مدل دیفندر، تصاویر و جزییاتی از آزمایش نسل جدید این مدل را منتشر کرد.

به گفته کارخانه انگلیسی، دیفندر در حال طی کردن آخرین مراحل آزمایش است و این ماشین تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.

فهرستی که لندروور منتشر کرده نشان می‌دهد که این کارخانه برای آزمایش دیفندر به ۲۲ جای جهان سفر کرده و در مجموع ۴۵ هزار آزمون را پشت سر می‌گذارد.

موفقیت دیفندر برای جگوار- لندروور اهمیت حیاتی دارد. مجموعه‌ای شامل اشتباه محاسباتی در بازار چین، اجرای قوانین سختگیرانه‌تر برای مبارزه با آلودگی هوا در اروپا و بلاتکلیفی وضعیت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ضربه‌های سختی به این کارخانه زده است.

این کارخانه که تحت مالکیت گروه صنعتی هندی تاتا است، ناگزیر شده ده درصد از کارمندانش را اخراج و در تولید مدل‌هایش تجدید نظر کند.

نسل جدید دیفندر قرار است در دو فرم دو در و چهار در ساخته شود و با ماشین‌هایی نظیر مرسدس-بنز کلاس G، تویوتا لندکروزر و جیپ رانگلر رقابت می‌کند. برخلاف مدل‌های پیشین دیفندر که برای کار در مزرعه ساخته شده بود، این ماشین در سال‌های اخیر بیشتر در محله‌های ثروتمند‌نشین شهر‌های بزرگ خریدار دارد. قرار است مدل جدید در کارخانه لندروور در اسلواکی ساخته شود.

امپراتو جدید با ماشین جدید
زوتی مدل جدید T۶۰۰ را به تازگی در نمایشگاه خودروی شانگ‌های رونمایی کرد

'اولین چینی در آمریکا'
شرکت زوتی (Zotye) می‌گوید با فروش اولین مدلش در اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱، اولین خودروساز چینی خواهد بود که به بازار آمریکا وارد می‌شود.

اولین مدل این کارخانه در آمریکا، یک شاسی‌بلند کوچک به نام T۶۰۰ است که مدل جدید آن دو هفته پیش در نمایشگاه خودروی شانگ‌های رونمایی شد. زوتی می‌گوید دو مدل دیگر را هم برای صادرات به آمریکا در نظر دارد که یکی از آن‌ها سدان و دیگری یک شاسی‌بلند بزرگتر است.

زوتی فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ با ساخت ماشین‌هایی بر روی پلفترم‌های قدیمی‌تر شرکت‌های اروپایی آغاز کرد. در سال‌های گذشته شباهت برخی مدل‌های این کارخانه با ماشین‌های خودروسازان اروپایی مثل پورشه و فولکس‌واگن خبرساز شد و در برخی موارد به شکایت از این شرکت منجر شد.

زوتی به تازگی در یک سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری با مشارکت فورد، کارخانه‌ای در چین تاسیس کرده تا ماشین‌های الکتریکی تولید کند. محصولات این کارخانه هم ممکن است به آمریکا صادر شود.

جزییات فنی زیادی از مدلی که قرار است در آمریکا فروخته شود منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که موتور ماشین چهار سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر است و نیروی موتور از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

زوتی با اولین مدل خود با ماشین‌هایی نظیر تویوتا RAV۴، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تیگوان رقابت می‌کند. حربه کارخانه چینی برای این رقابت قیمت است. پیش‌بینی می‌شود قیمت محصولات زوتای تا بیست درصد ارزان‌تر از مدل‌های مشابه در کارخانه‌های رقیب باشد.
 
 
منبع: بی بی سی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه