سعید اشناب؛ مدیر جدید شبکه پنج کیست؟
مدیر جدید شبکه پنج سیما منصوب شد

سعید اشناب؛ مدیر جدید شبکه پنج کیست؟

ریاست او در شبکه جهانی جام‌جم مهم‌ترین پست مدیریتی او بوده ضمن اینکه در مقاطعی ریاست شبکه الکوثر را هم بر عهده داشته است.
کد خبر: ۷۰۳۱۵
بازدید : ۷۰۳۰
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
سعید اشناب کیست؟
 
تینا جلالی| در پی اهانت یک مداح به مقدسات اهل سنت رییس رسانه ملی به سرعت جواد رمضان‌نژاد را از مدیریت شبکه پنج برکنار کرد. حالا پس از این برکناری، معاون سیما در حکمی سعید اشناب را به مدیریت این شبکه منصوب کرده است.

ریاست او در شبکه جهانی جام‌جم مهم‌ترین پست مدیریتی او بوده ضمن اینکه در مقاطعی ریاست شبکه الکوثر را هم بر عهده داشته است.
 
او همچنین مسوولیت‌هایی نظیر مدیر گروه‌های اجتماعی و مستند شبکه دو سیما، مدیر گروه برنامه‌های تلویزیونی شبکه افق، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی معاونت برون‌مرزی، مشاور مدیریت شبکه دو سیما و تاسیس دفاتر شبکه الکوثر در بیروت و نجف اشرف را هم بر عهده داشته، ضمن اینکه این مدیر جوان از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

سوابق مدیریتی اشناب پیچیده و بلند بالا نیست و او را نمی‌توان از مدیران نام‌آشنای تلویزیون به حساب آورد که تهیه‌کنندگان یا کارگردانان حرفه‌ای سیما او را بشناسند. در تماسی هم که با اکثر آن‌ها داشتیم با او آشنایی نداشتند و عده‌ای نام او را نیز برای اولین بار می‌شنیدند.

به همین جهت با مدیر شبکه مستند سیما در خصوص این مدیر جوان و جدید گفت‌وگویی انجام دادیم. سلیم غفوری، سعید اشناب را در رده مدیران کاربلد سازمان معرفی کرد. ضمن اینکه تعهد و حزب‌اللهی بودن را از خصوصیات وی دانست. سلیم غفوری همچنین گفت: «اشناب پیش‌تر به مدت چهار سال مدیر شبکه جام جم بوده و توانایی خود را در زمینه مدیریتی ثابت کرده. امیدوارم در این مسوولیت جدید هم موفق باشد و کار‌ها را به خوبی پیش ببرد.»

سیدامیر سیدزاده، تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی منصوب شدن مدیر جوان جدید شبکه پنج را به فال نیک می‌گیرد. از نظر او بها دادن به مدیران جوان اتفاقی خجسته است به شرط آنکه بدانیم مسوولیت مدیریت یک شبکه کار ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه و آگاهی بالایی دارد: «اداره آنتن شبکه‌ای با ۷۵ میلیون مخاطب کار آسانی نیست.
 
باید مدیر منتخب از تجربه، تخصص و تعهد لازم برخوردار باشد تا بتواند برنامه‌های راهبردی و آنچه را اهداف رسانه ملی است اجرا و تنظیم کند.» وی در عین حال اظهار امیدواری می‌کند که مدیر جدید به خوبی از پس مسوولیتش بر‌آید.

او حواشی اخیر تلویزیون را خطرناک ارزیابی می‌کند و صراحتا می‌گوید: «باید اعتراف کنیم که رسالت اصلی تلویزیون این روز‌ها پرداختن به موضوعاتی شده که اساسا به او مربوط نیست. حال آنکه اگر از این حواشی فاصله می‌گرفت جایگاه خود را در میان مخاطبان به خوبی حفظ می‌کرد.»

سید‌زاده در بخش دیگری از صحبت خود اهانت مداح روی آنتن زنده را غیرقابل بخشش دانست که به نظر او باید با مداح برخورد لازم صورت گیرد چرا که او با علم و آگاهی از شرایط و وضعیت کشور پشت تریبون رفته و چنین صحبت‌هایی را انجام داده است. به اعتقاد سید‌زاده این مداح حق نداشته خارج از چارچوب و موازین اسلامی سخنی بگوید که خاطر اهل سنت را مکدر کند، آن هم وقتی سال‌هاست ما بر وحدت میان سنی و شیعه پافشاری می‌کنیم.
 
سید‌زاده به «اعتماد» می‌گوید: «به این هم توجه داشته باشیم که این اتفاق در برنامه زنده رخ داده که هر اتفاقی ممکن است به وقوع بپیوندد. اگر برنامه تولیدی بود باید به شدت با این افراد برخورد می‌شد، اما در برنامه زنده کاری از دست کسی ساخته نیست.»

او تعطیلی برنامه ۲۰ ساله نود را صرفا اعمال سلیقه از طرف مدیران شبکه دانست و آن را جزو اشتباهات مدیریتی ارزیابی کرد که تاوان این اشتباه بیش از هر چیز متوجه تلویزیون می‌شود که مخاطبانش را از دست می‌دهد: «هنرمندی برای اجرای برنامه جشن رمضان انتخاب می‌شود و بعد از چند روز صرفا به دلیل اینکه این بازیگر عکسی منتشر کرده او را بر کنار می‌کنیم. چنین برنامه‌ریزی‌هایی که امروز کسی انتخاب شود و فردا نیاید از کجا نشات می‌گیرد؟ چرا چنین حاشیه‌هایی برای تلویزیون به وجود می‌آوریم که پیامد‌های منفی برای آن در پی داشته باشد؟»

حال باید ببینیم با این انتصاب جدید چه اتفاقی در انتظار شبکه پنج سیما است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
اشناب اونقدرام که اینجا ازش تعریف شده خوب و کار بلد نیست...
چرا که بدون دلیل منطقی پر مخاطب ترین بخش شبکه پنج رو حذف کرد...
چرا؟ دیدگاه که تونست بدون معرفی در شبکه هزاران مخاطب رو برای شبکه جذب کنه و بشه موثر ترین بخش در صدا و سیما نباید باشه؟
علی عسکری می فرمایند مخاطب بزرگ ترین سرمایه رسانه ست و خواست مخاطب در اولویت و مخاطب محوری و...
پس چرا اشناب خلافش عمل می کنه؟
اگر بزرگ ترین سرمایه رسانه هستیم پس چرا نسبت خواسته مون بی توجه هست؟
چرا اشناب مدیر شبکه پنج، توجهی به مخاطبان باشگاه دیدگاه نداره؟
چرا نمی ذاره پیام نمای پنج فعال باشه؟
چون قدیمیه؟ هر چی قدیمی بود باید بریزی دور؟ پس ماشین و بچه و خونه زندگیش قدیمه بریزه دور دیگه؟ هوم؟
ضمن اینکه باشگاه دیدگاه پیام نما پنج اگرچه قدیمی اما می ارزه به برنامه های مزخرف که میلیون ها تومن خرج شون می شه و بیننده ای نداره و هیچ تاثیر گذاری نداره.
اما دیدگاه ما با کمترین هزینه و ساده ترین امکانات تونست بیشترین مخاطب رو برای شبکه پنج جذب کنه و بشه مفید ترین بخش در صدا و سیما.
پیام نمای پنج قدیمی هم که باشه تعطیلیش منصفانه و منطقی نيست. پيام نما هزينه زيادی نداره و اگر احيانا صدا و سيمای چند ميليارد بودجه ای به علاوه چند ميلياردی كه از تبليغات و آبونمان و خرید تلویزیون و جریمه داشتن ماهواره و غیره و غیره كاسب هست، توان پرداخت هزينه فقط پيام نمای پنج رو نداره، بسپرن به خودمون ولی نخوان ديدگاه حذف شه كه جز خوبی چيزی نداره.
طبق نظرسنجی تير ماه مبنی بر عملكرد ديدگاه، ۹۴ درصد رضايت داشتن، ديدگاه مال اين ۹۴ درصد هست و ما كوتاه بيا نيستيم و از حق مون دفاع می كنيم. ديدگاه بدون حمايت و تبليغات در شبكه با برنامه ی "به خانه برمی گرديم" كه چند بار در روز تبلیغ می شد رقابت كرد و تعداد مخاطبين ديدگاه از مخاطبين اون برنامه هم بيشتر شد. حذف حق ديدگاه نيست. بيشتر موضوعات به مبحث روانشناسی مرتبط بود و باعث خودشناسی و خودسازی می شد. هيچ اشتباهی نداشت. حذفش عادلانه نيست. اگر صدا و سيما واقعا مردمی هست و خواست مخاطب براش اولويت داره بايد بذارن ديدگاه برقرار بمونه. اين درخواست غيرمنطقی كه نيست نتونن. نه هزينه ای داره (كه اگر نمی تونن خودمون هستيم خرجی پيام نما پنج رو بپردازيم) و نه مزاحمتی و جای كسی رو تنگ نداره. گفتن "مخاطب محوري" پس طبق فرمایش خودشون بذارن دیدگاه با مسئولیت مامور معذور، برقرار بمونه ان شاءالله.
گفتن خواست مخاطب در اولویت...
پس کمی هم به حرفهایی که می زنن عمل کنن نه فقط شعار...
"يا ايها الذين آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون" سوره مباركه صف. آيه ۲.
از میان اخبار
نگاه