هواپیماهای آینده چه شکلی خواهند داشت؟

هواپیماهای آینده چه شکلی خواهند داشت؟

این هواپیما قابلیت حمل ۳۱۴ مسافر را خواهد داشت و ادعا شده که به خاطر طراحی ویژه‌اش ۲۰٪ در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد. مبلمان سبک، توانایی هواپیما در بهره‌وری در سوخت و افزایش به حداکثر می‌رساند.

کد خبر : ۷۰۵۴۴
بازدید : ۱۵۰۷۲
طراحی وی‌شکل هواپیمای آینده
هواپیمایی تازه با ظاهری کاملا متفاوت و جدید! کابین‌های این هواپیما که شبیه حرف V. طراحی شده، روی بال‌ها قرار گرفته است. علاوه بر کابین، محفظه حمل بار و سوخت نیز در همین بال‌ها تعبیه شده است.

این هواپیما قابلیت حمل ۳۱۴ مسافر را خواهد داشت و ادعا شده که به خاطر طراحی ویژه‌اش ۲۰٪ در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد. مبلمان سبک، توانایی هواپیما در بهره‌وری در سوخت و افزایش به حداکثر می‌رساند.

هرچند این هواپیما بودجه اضافه‌ای از شرکت هلندی KLM دریافت کرده، اما به زودی عملیاتی نخواهد شد. نخستین پرواز این هواپیما پس از آماده شدن یک نسخه کوچک، برای اکتبر ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.
طراحی وی‌شکل هواپیمای آینده
بازنشستگی آی‌تونز
شرکت اپل در همایش جهانی توسعه‌دهندگان خود به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن آی‌تونز را پس از ۱۸ سال بازنشسته کرده و سه اپلیکیشن دیگر را از ماه سپتامبر آینده به عنوان جایگزین به کار گیرد.

با به‌روزرسانی نسخه ۱۰.۱۵ سیستم‌عامل مک، سه اپ پادکست، تی‌وی و موزیک، هر کدام بخشی از وظایف آی‌تونز را بر دوش می‌کشند و در راستای وظیفه تعیین‌شده گسترش خواهند یافت.

البته بازنشستگی آی‌تونز به معنای ناپدید شدنش نخواهد بود. قرار است این اپ به عنوان فروشگاه آنلاین مجازی، همچنان برای فروش موسیقی به فعالیت خود ادامه دهد.
طراحی وی‌شکل هواپیمای آینده
پیک پهپادی عاقبت می‌رسد
آمازون در همایشی که اخیرا در لاس‌وگاس برگزار شد، اعلام کرد که تا چند ماه آتی، از پهپاد برای تحویل بسته‌ها به مشتریان استفاده خواهد کرد. از جمله توانایی‌های این دستگاه می‌توان به تشخیص موانعی، چون افراد، سگ‌ها و بند‌های رخت اشاره کرد.

جف ویلک، مدیر اجرایی آمازون گفت که این پهپاد‌ها می‌توانند بسته‌های ۲.۳ کیلوگرمی یا کمتر را، تا ۲۴ کیلومتر حمل کنند. او به مکان یا زمان دقیق اجرایی شدن این پروژه اشاره‌ای نکرد، اما اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده آمریکا به بی‌بی‌سی گفت که به آمازون اجازه می‌دهد تا پروژه پیک‌های پهپادی را در ایالات متحده اجرایی کند.

پیش از این آمازون متهم شده بود که قصد دارد با وعده پیک پهپادی سرتیتر خبر‌ها را از آن خود کند تا با تبلیغ آمازون پرایم ایر، مردم را به عضویت در سرویس آمازون پرایم تشویق کند.

آمازون در دسامبر ۲۰۱۶ یک آزمایش ظاهرا موفق در کمبریج انگلستان انجام داد و یک بسته را در طول ۱۳ دقیقه به مقصد رساند.
طراحی وی‌شکل هواپیمای آینده
نگرانی از پروژه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌اکس
برنامه ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس SpaceX، برای راه‌اندازی دوازده هزار ماهواره در مدار زمین واکنش‌هایی منفی در پی داشته است. اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی گفته که وجود تعداد زیادی ماهواره در آسمان، به جای کمک به کشفیات در فضا می‌تواند مانعی در این راه ایجاد کند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که اخیرا منتشر شده گفت: این نوع پروژه‌ها خطر دخالت در فرکانس‌های رادیویی و رصد‌های نجومی را بالا می‌برند.

Starlink SpaceX شبکه‌ای از ماهواره‌های پهن‌باند است که برای رساندن اینترنت، حتی در دورترین بخش‌های کره زمین طراحی شده است. واسپیس‌اکس ماه گذشته شصت ماهواره اولش را به فضا فرستاد.

حذف عمدی یک پایگاه داده از مایکروسافت

طراحی وی‌شکل هواپیمای آینده
پلیس ساوت ولز یکی از سه نیروی پلیس بریتانیا است که از فناوری تشخیص چهره خودکار استفاده می‌کند

مایکروسافت یک پایگاه داده عظیم متشکل از ۱۰ میلیون تصویر را حذف کرده است. این پایگاه داده که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، شامل تصاویر آنلاین صد هزار نفر از افراد شناخته‌شده بود.

اعتقاد بر این است که این پایگاه داده برای آموزش یک سامانه، توسط نیرو‌های پلیس و ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفت. این حذف پس از آن صورت گرفت که مایکروسافت از سیاستمداران آمریکایی خواست تا در تنظیم مقررات سامانه‌های شناسایی بهتر عمل کنند.

براد اسمیت، مدیر مایکروسافت، پارسال از کنگره آمریکا خواسته بود تا تنظیم مقررات سامانه‌هایی را که از تشخیص چهره استفاده می‌کنند، بر عهده بگیرند، چرا که قابلیت "تأثیرگذاری گسترده اجتماعی و احتمال سوء استفاده" از آن‌ها وجود دارد.

اخیرا مایکروسافت درخواست پلیس کالیفرنیا را برای استفاده از سامانه‌های تشخیص چهره‌اش در دوربین‌های روی بدن و خودروی پلیس رد کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید