از کجا معلوم از من خوشش می‌آید؟

از کجا معلوم از من خوشش می‌آید؟

شاید به نظر عجیب بیاید، ولی روانشناس و مربی زوج‌یابی، جو همینگز، می‌گوید که بالا زدن آستین‌ها سر قرار، نشانه ظریفی از علاقه‌مندی است، به‌خصوص در میان زنان.

کد خبر : ۷۱۷۸۴
بازدید : ۱۴۱۸۶
از کجا معلوم از من خوشش می‌آید؟
در دنیای زوج‌یابی موانع زیادی هست - پیدا کردن فیلتر مناسب برای عکس‌تان در تیندر، یاد گرفتن خونسردی موقع انتظار برای تبدیل علامت تیک واتس‌اپ از خاکستری به آبی، ایموجی بادمجان -، ولی یک مساله از همه چیز مهم‌تر است: از کجا معلوم کسی از شما خوشش می‌آید؟

سوال پیچیده‌ای است، سوالی که جواب‌هایش با گذشت زمان دچار تغییر و تحول شده‌اند. تا چند سال پیش، یک نشانه آشکار علاقه رمانتیک می‌توانست مثلا این جمله معمولی در یک بار باشد: «زیاد میایی اینجا؟» یا شاید در دورانی ساده‌تر، گذاشتن اسم کسی در بیوگرافی ام‌اس‌ان خودتان. اوضاع در سال ۲۰۱۹ دیگر آن طور نیست.

یک تاکتیک به همان اندازه باستانی دیگر «حال‌گیری» است - یعنی وقتی مردی به زن مورد علاقه‌اش توهین می‌کند. این اصطلاح را نویسنده‌ای به نام نیل استراوس ابداع کرد که کتاب پرفروشش «بازی» این روز‌ها شبیه دستورعمل زوج‌یابی برای زن‌ستیز‌ها به نظر می‌آید.

خوشبختانه، در عرصه عشق، اوضاع تغییر چشم‌گیری کرده، به‌خصوص به لطف پیدایش اپلیکیشن‌های زوج‌یابی و عادت‌های غریبی که از آن زمان پیدا شده‌اند، مثل «بدل‌کاری». ولی معنایش این نیست که حالا آسان‌تر می‌توان مطمئن شد که کسی به شما علاقه‌مند است. آدم‌ها هنوز حرف‌هایی می‌زنند که باور ندارند، بعضی‌ها مادرزاد اجتماعی‌اند و بعضی دیگر به این دلیل چشمک می‌زنند که چیزی توی چشمشان رفته است.

احتمالا همه ما گهگاه رفتار دوستانه را با لاس زدن اشتباه گرفته‌ایم. برای همین، مجرد بودن و تلاش برای پیدا کردن کسی که بخواهد با آدم قاطی بشود، می‌تواند مثل میدان مین باشد. حتا بعد از شروع قول و قرار گذاشتن هم اوضاع ساده‌تر نمی‌شود. چند قرار اول ممکن است خیلی خوب پیش برود، ولی بعد، پیش از آن که بفهمید، طرف دیگر علاقه‌ای به شما نشان ندهد.

درست به همان اندازه مراحل اولیه زوج‌یابی، پیچیده است.

ما با کارشناسان زوج‌یابی و روانشناس‌ها صحبت کردیم تا ببینیم چطور می‌شود فهمید کسی واقعا به آدم علاقه‌مند است.

۱ - بالا زدن آستین
شاید به نظر عجیب بیاید، ولی روانشناس و مربی زوج‌یابی، جو همینگز، می‌گوید که بالا زدن آستین‌ها سر قرار، نشانه ظریفی از علاقه‌مندی است، به‌خصوص در میان زنان.

او می‌گوید: «بالا زدن آستین پیراهن یا تاپ برای آشکار کردن قسمت پایینی و داخلی بازوها، یعنی نرم‌ترین پوست بدن، اغلب نشانه ناخودآگاهی از کشش است و آسیب پذیری ما را در قبال کسی نشان می‌دهد».

۲- حرف زدن از چیز‌های پیش پا افتاده
مدلین میسن رونتری، از آژانس زوج‌یابی «وایدا» می‌گوید که اگر کسی از شما خوشش بیاید، بهانه‌ای پیدا می‌کند که به شما اس‌ام‌اس بزند.

پیامک شاید عجیب یا ملال‌آور به نظر بیاید («الان از پارک برگشتم» یا «امروز کارم خیلی زیاد بود»)، ولی نشانه خوبی است، چون نشان می‌دهد که طرف مایل است در باره هر چیزی که شده با شما حرف بزند.

۳- حرف‌هایتان را به یاد می‌آورد
به گفته همینگز، اگر کسی علاقه‌مند باشد با شما قرار بگذارد، بخش‌هایی از مکالمات قبلی‌تان را به یاد می‌آورد. چه جزئیات کم‌اهمیتی در باره یک دستگاه قهوه‌جوش تازه در محل کار باشد، چه محل جشن تولد خواهرتان، اگر به شما علاقه داشته باشد، موضوع را دنبال می‌کند تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورد.

۴- پیامک اغلب با یک سئوال تمام می‌شود
اگر پیامکی که برایتان آمده با یک سوال هر چند بی‌ربط تمام شود («ناهار چی خوردی؟») نشانه محکمی است که طرف می‌خواهد به تماس با شما ادامه بدهد. به گفته میسن «این دعوتی است برای ادامه ارتباط. طرف می‌خواهد با ادامه مکالمه، با شما در تماس بماند».

۵- حالات بدنی را عوض می‌کند تا به شما نزدیک‌تر باشد
گذشته از تماس مستقیم چشمی (که ثابت شده نشانه علاقه است)، حالات بدنی دیگر هم می‌تواند حاوی پیام باشد. به گفته همینگز، ژست‌های بدنی دیگر می‌تواند متمایل شدن به جانب شما، پا روی پا انداختن، یا ایستادن به شکلی باشد که بدن طرف روبروی شما باشد. همینگز می‌گوید: «این نشان می‌دهد که طرف از مصاحبت شما لذت می‌برد».

۶- سعی می‌کند تحسین شما را برانگیزد
طرف شما را به بار‌های موند بالا، نمایشگاه نقاشی، یا تئاتر سطح بالا دعوت می‌کند؟ به گفته میسن، این‌ها خودنمایی نیست، نشانه این است که می‌خواهد تحسین شما را برانگیزد.

او می‌افزاید: «تشخیص این نوع رفتار گهگاه سخت است، چون شما الزاما از عادت‌های معمول طرف خبر ندارید». ولی اگر طرف پیش‌قدم فعالیت‌های مفرح دونفره می‌شود، نشانه روشنی است که می‌خواهد دلتان را به دست بیاورد.

۷- بعد از اولین قرار، می‌دانید که دوباره کی ملاقاتش می‌کنید
به گفته میسن، اگر قرار خوبی داشتید و مثلا صحبتتان گل انداخت و جرقه‌هایی زده شد، شما منبعی برای هیجان طرف خواهید بود. میسن توضیح می‌دهد: «موقعی که با شماست، میزان دوپامین یا هورمون شادی طرف بالا می‌رود و این را بیشتر می‌خواهد. بنابراین، خیلی زود بعد از این‌که خداحافظی کردید خبردار می‌شوید که قرار بعدی کی است، چون طرف حتما توی تقویمش یادداشت می‌کند».

۸- تماس گاه و بی‌گاه در طول روز
به گفته همینگز، «پیامک زدن معمولا برای کار‌های عملی است، یا گاهی از روی عادت یا اجبار». وقتی کسی بدون دلیل مشخصی به شما پیامک بزند - یعنی نه فقط برای قرار گذاشتن یا سئوال کردن درباره چیزی - نشان می‌دهد که به فکر شماست.

۹- بیان کردن احساس
این ممکن است خیلی آشکار به نظر برسد. ولی به گفته میسن، بعضی‌ها رک و پوست کنده می‌گویند که از شما خوششان می‌آید: «بیان کردن صریح احساس، تلاشی است برای تضمین این که می‌خواهد رابطه شما دوام داشته باشد و مختص خودش باشد».
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید