شاسیبلند جدید آئودی برای رانندگانی که شاسیبلند نمیخواهند
تنها امید کارخانه شاسیبلند جدید DBX است که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. با اینکه رقابت در بازار شاسیبلندهای لوکس شدید است، اما آستون مارتین امیدوار است با DBX فروش خود را افزایش داده و از بحران مالی عبور کند.
کد خبر :
۷۲۰۳۶
بازدید :
۲۸۱۸۶
هچبک جدید آئودی با الهام از شاسیبلندهای کارخانه طراحی شده است
هچبک شاسیبلند
آئودی با الهام از ماشینهای شاسیبلند خود، مدل جدیدی از هچبک کوچک شهری A۱ به بازار عرضه خواهد کرد.
آئودی میگوید A۱ سیتیکارور (Citycarver) را برای رانندگانی ساخته که ماشین شاسیبلند نمیخواهند، اما بعضی از خصوصیات این ماشینها مثل ارتفاع بیشتر و ظاهر خشنترش را دوست دارند.
تغییرات در مدل جدید ظاهری است. ارتفاع ماشین چهار سانتیمتر بیشتر، چرخها بزرگتر و گلگیرها تغییر کرده است. جلوپنجره جدیدی هم با الهام از ماشینهای شاسیبلند کارخانه برای ماشین طراحی شده است.
آئودی امیدوار است با استفاده از محبوبیت ماشینهای شاسیبلند توجه بیشتری به هچبک کوچک خود جلب کند.
بازار هچبکهای کوچک دورنمای تاریکی دارد. قوانین تازه مبارزه با آلودگی هوا باعث شده هزینه ساخت خودروها بیشتر شود. در اروپا که ماشینهای کوچک یک سوم بازار را در اختیار دارند، خودروسازان باید تا سال ۲۰۲۱ میانگین آلودگی محصولات خود را به زیر ۹۵ گرم در هر کیلومتر برسانند.
A۱ سیتیکارور از نظر فنی فرقی با هچبک کوچک A۱ ندارد
سود هچبکهای کوچک اغلب کم است و با اضافه شدن هزینههای تازه، ساخت آنها برای خودروسازان صرف نمیکند. گروه خودروسازی پیاسای که مالک کارخانههای پژو، سیتروئن و اپل است تولید دو مدل کوچک اپل را متوقف کرده است.
هربرت دیاس، مدیر گروه فولکسواگن اخیرا گفته است این کارخانه تعطیلی خط تولید دو مدل کوچک فولکسواگن را بررسی میکند. یکی از این مدلها فولکسواگن پولو است که آئودی A۱ براساس آن ساخته میشود.
آستون مارتین امیدوار است با موفقیت شاسیبلند DBX از بحران مالی عبور کند
آینده مبهم آستون مارتین
سقوط ارزش سهام آستون مارتین، آینده این خودروساز انگلیسی را با تردید روبرو کرده است. آستون مارتین پیشبینی کرده بود امسال حدود هفت هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین بفروشد، اما حالا میگوید به دلیل کاهش تقاضا انتظار دارد فروشش حدود شش هزار و ۵۰۰ دستگاه باشد. این شرکت همچنین در نیمه اول سال ۲۰۱۹ نزدیک به صد میلیون دلار ضرر کرده است.
اعلام این خبر باعث شد ارزش سهام شرکت بیست درصد کاهش یابد. آستون مارتین پاییز گذشته با اعلام برنامهای گسترده برای ساخت مدلهای جدید سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد. با برنامهای که اعلام شد، قرار بود آستون مارتین از یک خودروساز کوچک به کارخانهای بدل شود که بتواند فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد.
ارزش سهام شرکت از آن زمان بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته است. سرمایهگذاری برای تولید مدلهای جدید هم باعث شده هزینههای آستون مارتین به شدت افزایش یابد.
تنها امید کارخانه شاسیبلند جدید DBX است که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. با اینکه رقابت در بازار شاسیبلندهای لوکس شدید است، اما آستون مارتین امیدوار است با DBX فروش خود را افزایش داده و از بحران مالی عبور کند.
برنامه آستون مارتین رسیدن به سقف فروش ۱۴ هزار دستگاه تا سال ۲۰۲۵ است. اگر این شرکت نتواند این برنامه را عملی کند، ادامه فعالیتش به عنوان یک خودروساز مستقل بعید است و باید در بین خودروسازان بزرگ به دنبال یک خریدار باشد.
استقبال از مدلهایی نظیر ۸۱۲ سوپرفست باعث افزایش سود فراری شده است
مدلهای جدید فراری
فراری میگوید تا زمستان امسال سه مدل جدید معرفی خواهد کرد. لوییس کامیلری (Camilleri)، مدیر فراری هفته گذشته اعلام کرد دو مدل جدید، ماه آینده و مدل سوم تا پایان سال جاری میلادی رونمایی میشود.
با این حساب تعداد مدلهای جدیدی که خودروساز ایتالیایی در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرده به پنج مدل افزایش خواهد یافت. جزییاتی درباره این مدلهای تازه اعلام نشده است. اما پیشبینی میشود یکی از آنها اولین شاسیبلند فراری باشد که نامش پوروسانگو (Purosangue) است.
فراری پیشتر اعلام کرده بود که سودش در سه ماه دوم سال ۲۰۱۹ چهارده درصد نسبت به پارسال بیشتر بود. این شرکت در این مدت ۱۸۴ میلیون یورو (۲۰۴ میلیون دلار) سود کسب کرده است.
فراری پیشبینی میکند تا پایان امسال حدود ده هزار دستگاه ماشین بفروشد.
حداکثر سرعت وانت پدالی EAV بیست و پنج کیلومتر در ساعت است
وانت پدالی
یک شرکت انگلیسی وانت پدالی الکتریکی ساخته که میگوید جایگزینی مناسب برای وانتهای معمولی در مسیرهای کوتاه است. شرکت EAV در سال ۲۰۱۸ با ترکیبی از مهندسانی شکل گرفت که قبلا در صنعت هوا-فضا و مسابقات فرمول یک کار میکردند.
ماشین با باتری الکتریکی تا سرعت پنج کیلومتر در ساعت حرکت میکند. برای سرعت بیشتر راننده باید رکاب بزند، اما موتور الکتریکی کارش را کمی آسان میکند. حداکثر سرعت ماشین ۲۵ کیلومتر در ساعت است و وانت با هر بار شارژ میتواند تا ۴۸ کیلومتر حرکت کند.
ماشین را میتوان با نیاز مشتری تغییر داد و مثلا از آن برای تحویل بستههای پستی، جابهجا کردن بار یا مسافر استفاده کرد. ظرفیت حمل بار وانت ۱۲۰ کیلوگرم است.
بزرگترین چالش برای سازندگان این وانت قانع کردن رانندگان است. راننده وانت معمولا در ارتفاع بالاتری مینشید و به اصطلاح سوار جاده است. در حالی که در وانت رکابی، او نه تنها صندلیاش راحت نیست، بلکه در اتاقی نشسته که در و پنجره ندارد.
با این حال امکان مانور بهتر و پارک راحت در خیابانهای شلوغ و هزینه نگهداری بسیار کم این وانتها ممکن است بسیاری را وسوسه کند تا از آن را در مسیرهای کوتاه استفاده کنند. قیمت پایه ماشین یازده هزار یورو (حدود ۱۲ هزار دلار) است.
یک شرکت انگلیسی وانت پدالی الکتریکی ساخته که میگوید جایگزینی مناسب برای وانتهای معمولی در مسیرهای کوتاه است. شرکت EAV در سال ۲۰۱۸ با ترکیبی از مهندسانی شکل گرفت که قبلا در صنعت هوا-فضا و مسابقات فرمول یک کار میکردند.
ماشین با باتری الکتریکی تا سرعت پنج کیلومتر در ساعت حرکت میکند. برای سرعت بیشتر راننده باید رکاب بزند، اما موتور الکتریکی کارش را کمی آسان میکند. حداکثر سرعت ماشین ۲۵ کیلومتر در ساعت است و وانت با هر بار شارژ میتواند تا ۴۸ کیلومتر حرکت کند.
ماشین را میتوان با نیاز مشتری تغییر داد و مثلا از آن برای تحویل بستههای پستی، جابهجا کردن بار یا مسافر استفاده کرد. ظرفیت حمل بار وانت ۱۲۰ کیلوگرم است.
بزرگترین چالش برای سازندگان این وانت قانع کردن رانندگان است. راننده وانت معمولا در ارتفاع بالاتری مینشید و به اصطلاح سوار جاده است. در حالی که در وانت رکابی، او نه تنها صندلیاش راحت نیست، بلکه در اتاقی نشسته که در و پنجره ندارد.
با این حال امکان مانور بهتر و پارک راحت در خیابانهای شلوغ و هزینه نگهداری بسیار کم این وانتها ممکن است بسیاری را وسوسه کند تا از آن را در مسیرهای کوتاه استفاده کنند. قیمت پایه ماشین یازده هزار یورو (حدود ۱۲ هزار دلار) است.
۰