تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW

Faradeed

تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW

یکی از بهترین اتومبیل‌های جهان برای مسابقات قهرمانی European Touring و Deutsche Rennsport-Meisterschaft بود. نسخه‌های مختلفی از E. ۹ با تفاوت در ظاهر بیرونی و عملکرد‌های گوناگون توسط کمپانی BMW به تولید رسیده است.
کد خبر: ۷۲۴۲۴
بازدید : ۹۱۲۴
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کمپانی Bayerische Motoren Werke در ۷ مارس سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و تولید خودرو‌های لوکس و مصرفی را آغاز کرد. این شرکت از آن زمان تاکنون یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو برای جاده و پیست‌های مسابقه است. به طور کلی شرکت BMW به عنوان یک خودروساز لوکس به شهرت رسیده و در طول یک قرن گذشته، وسایل نقلیه باکیفیت، ایمن، قابل اعتماد و قدرتمندی ساخته است. در ادامه شما با ۱۰ محصول برتر BMW آشنا شده و تاریخ‌سازی آلمانی‌ها در صنعت خودروسازی را شاهد خواهید بود.
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW E. ۹
مدل E. ۹ از محصولات کمپانی BMW در رتبه دهم لیست ما جای گرفته است. مدل E. ۹ در سال ۱۹۶۸ و به عنوان یک کوپه GT به تولید رسید. تولید E. ۹ پس از یک دهه متوقف شده و از سال ۱۹۷۵ دیگر به شرایط ایده‌آل بازنگشت و به فراموشی سپرده شد.
 
این اتومبیل در زمان حضور در بازار جزء خودرو‌های درجه یک بوده و به دلیل عملکرد بهتری که نسبت به M. ۳۰، ۱۶ داشت؛ یکی از بهترین اتومبیل‌های جهان برای مسابقات قهرمانی European Touring و Deutsche Rennsport-Meisterschaft بود. نسخه‌های مختلفی از E. ۹ با تفاوت در ظاهر بیرونی و عملکرد‌های گوناگون توسط کمپانی BMW به تولید رسیده است.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW E. ۳۹ M. ۵
رتبه نهم لیست ما به BMW E. ۳۹ M. ۵ اختصاص داده شده است. مدل E. ۳۹ M. ۵ را باید نسخه کلاسیک و پدر حقیقی M. ۵‌های امروزی دانست و به عقیده اکثر کارشناسان خودرو، نقطه عطفی در تاریخ BMW و به اوج رساندن آن بود. مدل E. ۳۹ M. ۵ در سال ۱۹۹۹ و با مدل ۲۰۰۰ عرضه شد و اولین خودروی BMW در کلاس M.
 
بود که از پیشرانه هشت سیلندر استفاده می‌کرد. پیشرانه V. ۸ تنفس طبیعی E. ۳۹ M. ۵ را با نام S. ۶۲ شناخته و ۳۹۴ اسب‌بخار قدرت داشت. پیشرانه مذکور نمونه‌ای از توانمندی مهندسان آلمانی بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل E. ۳۹ M. ۵ را به ۵ ثانیه می‌رساند.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW Z. ۳ M. Coupe
مدل Z. ۳ M. را باید اتومبیلی کوپه یا رودستر دانست که عملکرد و کارایی بهتری از Z. ۳ و Z. ۴ داشت. مدل Z. ۳ M. کوپه در سال ۱۹۹۸ به تولید رسید؛ اما عمر کوتاهی داشت و پس از چهار سال و در سال ۲۰۰۲ تولید آن متوقف شد. مدل Z. ۳ M. کوپه از توان پیشرانه‌ای ۳.۲ لیتری با کد S. ۵۰ استفاده کرده و قدرت آن به محور عقب انتقال داده می‌شد. این اتومبیل برای جاده ساخته شده بود؛ اما عملکرد خوبی در بازار نداشت.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW ۸۵۰ CSI
مدل ۸۵۰ CSI را باید یک تغییر بزرگ در سری ۸ از محصولات کمپانی BMW دانست و عملکرد فوق‌العاده آن قابل ستایش است. در واقع هدف از ساخت و توسعه ۸۵۰ CSI تولید نسخه‌های اولیه M. ۸ بود. در مدل ۸۵۰ CSI از پیشرانه‌ای مشابه با اتومبیل BMW ۸۵۰ i.
 
استفاده شده و آلمانی‌ها موتور ۵.۶ لیتری V. ۱۲ با کد S. ۷۰ B. ۵۶ را برای آن انتخاب کرده بودند. مدل ۸۵۰ CSI به پیشرانه V. ۱۲ مجهز شده و به همین دلیل یکی از اتومبیل‌هایی بود که کارایی بالایی داشته و از گیربکسی ۶ سرعته و دستی برای انتقال قدرت به چرخ‌ها استفاده می‌کرد.
 
اما مدل ۸۵۰ CSI یکی از محصولات کمیاب BMW شد و مقررات جدید آلایندگی هوا اجازه تولید پیشرانه S. ۷۰ B. ۵۶ را نداد؛ بنابراین BMW در سال ۱۹۹۶ با ۸۵۰ CSI خداحافظی کرد.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW E. ۳۶ M. ۳
مدل E. ۳۶ M. ۳ از محصولات BMW را باید نسل دوم M. ۳ دانست که از سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۹ به تولید رسید. در این اتومبیل از پیشرانه شش سیلندر با توانایی ۳۲۱ اسب بخار استفاده شده است. این اتومبیل برای اولین بار به عنوان سدانی ورزشی معرفی شد و به همین دلیل اکثر خریداران و مشتریان محصولات BMW سردرگم شدند.
 
بسیاری معتقد بودند که E. ۳۶ M. ۳ اتومبیلی برای استفاده روزمره است. ولی عده‌ای تصورات دیگری در سر داشتند. اما به طور کلی مدل E. ۳۶ M. ۳ را باید اتومبیلی دانست که توانایی حضور در پیست مسابقه را داشته و در شرایط گوناگون عملکرد قابل تقدیری خواهد داشت.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW M. ۱
قرار بود که مدل M. ۱ به عنوان مغز متفکر BMW و لامبورگینی در بازار حضور داشته باشد. ولی در دهه ۱۹۷۰ میان لامبورگینی و BMW شکرآب شد و BMW تصمیم گرفت که به شکل انفرادی و بدون لامبورگینی پروژه M. ۱ را به سرانجام برساند. مدل M. ۱ در سال ۱۹۷۸ به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای و با تلاش مهندسین ایتالیایی و آلمانی معرفی شد.
 
اختلافات BMW با لامبورگینی خط تولید M. ۱ را از تورین ایتالیا به مونیخ آلمان انتقال داد و سرانجام M. ۱ برای همیشه در آلمان ماندگار شد. مدل M. ۱ به پیشرانه شش سیلندر مجهز شده و از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌کرد. این اتومبیل کوپه‌ای دو درب بوده و قدرت پیشرانه را به محور عقب انتقال می‌دهد.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW M. ۳
برای ساخت مدل M. ۳ از محصولات کمپانی BMW از مواد سبک استفاده شده و به جای جوشکاری برای اتصال برخی از قسمت‌های بدنه آن از چسب و پیچ و مهره استفاده شده است. مدل M. ۳ از پیشرانه توربو دوقلو و نوع جدید و سبکی از فیبرکربن استفاده کرده و خودرویی چابک و قدرتمند است. استفاده از M. ۳ در پیست مسابقه هیچ اشکالی ندارد و علاوه بر آن شما می‌توانید با M. ۳ یک رانندگی قانونی را تجربه کرده و از سیستم ناوبری آن برای رانندگی در جاده‌های گوناگون بهره ببرید.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW ۲۰۰۲
اتومبیل BMW ۲۰۰۲ بخشی از پروژه سری ۰۲ کمپانی BMW است؛ اما در سال ۲۰۰۲ به تولید نرسیده و BMW آن را در سال ۱۹۷۳ و در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان معرفی کرده بود. این اتومبیل اولین مدل از محصولات BMW بود که از توربوشارژ استفاده می‌کرد.
 
مدل ۲۰۰۲ درست قبل از بحران نفتی سال ۱۹۷۳ عرضه شد. در آن دوره تعدادی از کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، عرضه نفت را متوقف کرده و قیمت نفت حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافت. کمپانی BMW تنها ۱۶۷۲ دستگاه از مدل ۲۰۰۲ را به تولید رساند.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW M. ۵۳۵ i.
مدل M. ۵۳۵ i. را باید یکی از اولین اتومبیل‌های سدانِ کمپانی BMW دانست که معرفی آن باعث شد که این کمپانی به فکر تولید و توسعه خودرو‌های اسپرت باشد. مدل M. ۵۳۵ i. نسخه اسپرت و توسعه یافته ۵۳۵ i. بوده و تنوعی در سری ۵ (E ۱۲) کمپانی BMW است. مدل M. ۵۳۵ i. تنها E. ۱۲ بود که از پیشرانه شش سیلندر خطی استفاده کرده و در تاریخ BMW جاودانه است.
 
تصاویر/ ۱۰ خودروی برتر BMW
BMW ۵۰۷
مدل ۵۰۷ از محصولات BMW یکی از بهترین اتومبیل‌های تاریخ کمپانی BMW است. این اتومبیل در سال ۱۹۵۶ تولید شد. عمر ۵۰۷ کوتاه بود و BMW در سال ۱۹۵۹ تولید آن را متوقف کرد. مدل ۵۰۷ محصولی جاده‌ای بود و براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تعداد زیادی از آن‌ها برای فروش به ایالات‌متحده آمریکا صادر می‌شد.
 
اما هزینه ساخت ۵۰۷ به شدت بالا بوده و قیمت آن بسیار زیاد بود؛ بنابراین تنها ۲۵۲ دستگاه از ۵۰۷ به تولید رسید و به یکی از نادرترین خودرو‌های تاریخ تبدیل شد. مدل ۵۰۷ خودرویی ۲ درب و کانورتیبل بوده و از پیشرانه OHV V. ۸ به همراه گیربکس ۴ سرعته دستی بهره می‌برد.

منبع: hotcars
ترجمه: امین نقی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه