فولکس واگن،میراث هیتلر

فولکس واگن،میراث هیتلر

در طول سال‌های گذشته کمپانی فولکس‌واگن اتومبیل‌هایی را به تولید رساند که در تاریخ جاودانه شده‌اند و باید بخری از آن‌ها را بهترین محصولات فولکس‌واگن دانست.

کد خبر : ۷۲۴۹۷
بازدید : ۲۶۸۸۱
فولکس‌واگن در دهه ۱۹۳۰ و براساس فرمان رهبر نازی‌ها یعنی آدولف هیتلر تاسیس شد. هدف از ایجاد کارخانه‌جات فولکس‌واگن تولید اتومبیل‌هایی مقرون به صرفه و تحقق پروژه «ماشین مردم» بود.
پروژه مذکور باید نیاز تمام اقشار جامعه را برطرف کرده و محصول نهایی آن اتومبیل‌هایی ارزان قیمت بود. ایده‌پرداز و مغز متفکر اصلی پروژه «ماشین مردم» فردیناند پورشه افسانه‌ای بود و هیچکس به اندازه او به پروژه رویایی هیتلر اعتبار نبخشید.

آلمان تا سال ۱۹۴۶ تحت نظارت بریتانیا بود و توان تولید انبوه خودرو‌های گوناگون را نداشت. اما همین محدودیت باعث شد که فولکس‌واگن در سطح بین‌المللی حضوری فعال داشته و مشتریان جدیدی جذب کند. حالا دیگر شهرت فولکس‌واگن به دلیل ارزانی محصولاتش نبود؛ بلکه اکنون کیفیت اتومبیل‌های فولکس‌واگن حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و آلمانی‌ها به لطف فولکس‌واگن به سلطان بلامنازع صنعت خودروسازی اروپا تبدیل شدند.
در طول سال‌های گذشته کمپانی فولکس‌واگن اتومبیل‌هایی را به تولید رساند که در تاریخ جاودانه شده‌اند و باید بخری از آن‌ها را بهترین محصولات فولکس‌واگن دانست؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ما همراه بوده و با بهترین اتومبیل‌های فولکس‌واگن آشنا شوید.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
بیتل (Beetle)
سال‌های هیجان‌انگیزی را در دهه ۱۹۶۰ تجربه کردیم و همین موضوع به ما کمک می‌کند که به راز محبوبیت بیتل پی ببریم. فولکس‌واگن بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از انواع و اقسامِ مدل‌های بیتل را تولید کرده و در سراسر جهان به فروش رسانده است. رقم مذکور کاملا حقیقی بوده و نشان دهنده عملکرد فوق‌العاده بیتل در جهان است.
از بیتل در اکثر فیلم‌های سینمایی مانند «هربی پرواز می‌کند» استفاده شده بود. فروش خارق‌العاده بیتل باعث شد که فولکس‌واگن بدون دغدغه آن را به تولید برساند؛ اما سرانجام در سال ۲۰۰۳ تولید بیتل اصیل و بی‌همتا متوقف شد؛ اما ۸ سال بعد دوباره پا به بازار جهانی گذاشت.
اما کار از کار گذشته بود و بیتل مدرن کمپانی فولکس‌واگن هرگز موفق ظاهر نشد. در نهایت فولکس‌واگن چوب اشتباه خود را خورد و این بار برای همیشه با بیتلِ دوست داشتنی خداحافظی کرد.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
گلف آر ۳۲ (Golf R. ۳۲)
در بین اتومبیل‌های فولکس‌واگن تنها مدل بیتل به شهرت و محبوبیت جهانی نرسید. گلف آر ۳۲ هم یکی از محبوب‌ترین محصولات فولکس‌واگن بوده و عملکرد آن در جاده فوق‌العاده بود. این اتومبیل از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۰۸ به تولید رسید و به یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های جهان در میان رانندگان مطرح اتومبیلرانی تبدیل شد.
"R" نشان بخش مسابقات فولکس‌واگن بوده و ۳۲ نشان دهنده حجم پیشرانه گلف آر ۳۲ است! به عبارت دیگر در این اتومبیل از پیشرانه ۳.۲ لیتری و از نوع VR ۶ استفاده شده و حداکثر سرعت آن به ۱۵۵ مایل در ساعت می‌رسد. سیستم گلف آر ۳۲ تا مدتی در گلف جی‌تی‌آی نیز مورد استفاده قرار گرفت و همین عامل باعث محبوبیت آن شد. شهرت گلف آر ۳۲ این اتومبیل را وارد چند بازی ویدیویی کرد و به این ترتیب میزان محبوبیت آن افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
شیراکو (Scirocco)
نسل اول فولگس‌واگن شیراکو به مدت هشت سال به تولید انبوه رسید و این در حالی است که جدیدترین نسخه‌های آن اکنون در خیابان‌ها حضور داشته و مردم از سواری با آن‌ها لذت می‌برند. شیراکو از گلف جی‌تی‌آر هم قدیمی‌تر بود و در نسل دوم آن از موتور‌های مختلفی استفاده شد.
در نسل سوم شیراکو برای آخرین بار از پیشرانه‌های ۱.۴ تا ۲.۰ لیتری استفاده شد و اکنون مشخص نیست که شیراکو به نسل چهارم خواهد رسید یا خیر؛ زیرا فعلا تولید شیراکو و نسل سوم آن متوقف شده و ظاهرا فولکس‌واگن به آن فکر نمی‌کند.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
گلف جی‌تی‌آی (Golf GTi)
یکی از بهترین، محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین اتومبیل‌های کمپانی فولک واگن آلمان را باید گلف جی‌تی‌آی دانست. جی‌تی‌آی (GTi) مخف Grand Tourer Injection بوده و معنی و مفهوم آن به زبان ساده این است که در محصول پیش‌روی شما از سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است.
مدل جدید جی‌تی‌آی ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت داشته و از پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و با حجم ۲ لیتر بهره می‌برد. گلف جی‌تی‌آی مدرن‌ترین اتومبیل کلاسیک فولکس‌واگن بوده و هنوز هم نسخه‌های جدید آن تشابهاتی با مدل‌های قدیمی جی‌تی‌آی دارند.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
کورادو (Corrado)
کورادو اتومبیلی اسپرت کامپکت بوده و یکی از اعضاء خانواده گلف و جتا است. این اتومبیل از سال ۱۹۸۸ تا سال ۱۹۹۵ به تولید رسید و با استقبال خوب مشتریان فولکس‌واگن مواجه شد. در این اتومبیل از پیشرانه‌های مختلفی از ۱.۸ تا ۲.۹ لیتری استفاده شده بود. کورادو سه سال قبل از خداحافظی فولکس‌واگن با مدل شیراکو معرفی شد و به آسانی جای آن را در بازار گرفت.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
جتا (Jetta)
تولید جتا در دهه ۱۹۷۰ آغاز شد و اکنون نیز شاهد پرسه زدن آن در مناطق مختلف جهان هستیم. این اتومبیل اصالت خود را حفظ کرده و یکی از بهترین محصولات فولکس‌واگن آلمان است. جدیدترین نسخه جتا، جی‌ال‌آی نام داشته و امسال رونمایی شده است. در این خودرو نیز از پیشرانه‌ای با توان ۲۲۸ اسب‌بخار و مشابه با پیشرانه گلف جی‌تی‌آی استفاده شده است. گیربکس‌های مورد استفاده در فولکس‌واگن جتا هم با گلف جی‌تی‌آی تفاوتی نداشته و ظاهرا هر دو دارای مشخصات فنی یکسانی هستند!
فولکس واگن،میرلث هیتلر
پاسات (Passat)
فولکس‌واگن در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی مدل پاسات را به تولید رساند. نسل اول این اتومبیل با نام پاسات بی ۱ شناخته شده و با استقبال مشتریان فولکس‌واگن مواجه شد. این اتومبیل هنوز هم با انجام تغییراتی بنیادین به تولید رسیده و اکنون پاسات بی ۸ یا نسل هفتم آن را باید یکی از با کیفیت‌ترین خودرو‌های خانوادگی دانست.
این اتومبیل بزرگ در نسخه‌های گوناگونی عرضه شده و از پیشرانه‌های متفاوتی استفاده می‌کند. پاسات یک اتومبیل چهار چرخ متحرک خانوادگی بوده و می‌توان با آن در شرایط گوناگون رانندگی کرد. پاسات جوایز مختلفی کسب کرده و توسط مجله موتور ترند به عنوان خودروی سال ۲۰۱۲ معرفی شده است.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
فائتون (Phaeton)
فائتون پاسخی از جانب فولکس‌واگن به کمپانی‌های مرسدس‌بنز و BMW بود. فولکس در تلاش بود که با حفظ کیفیت و بهبود بخشیدن به عملکرد فنی محصولاتش، از رقبای خود پیشی بگیرد؛ اما این امکان وجود نداشت و هزینه‌های تولید به شدت بالا می‌رفت.
به هر حال فولکس‌واگن آخرین فائتون‌ها را به سیستم جلوگیری از برخورد با روبرو، اینترنت موبایل ۳ G. و... مجهز کرد و امیدوار بود که در برابر لوکس‌های مرسدس‌بنز و BMW دست بالاتر را داشته باشد. اما فائتون تنها در بازار‌های چین و کره‌جنوبی موفق بود و به شهرت رسید.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
ئی‌اواس (Eos)
ئی‌اواس یکی‌دیگر از اتومبیل‌های اسپرت کامپکت و کاملا دوست داشتنی فولکس‌واگن است. ئی‌او‌اس به مدت ۹ سال تولید شد و عملکرد بسیار خوبی در بازار داشت. مدل‌های قدیمی این اتومبیل از پیشرانه‌های ۱.۴ لیتری بهره می‌بردند؛ اما در نهایت فولکس‌واگن پیشرانه ۳.۶ لیتری VR ۶ را هم برای ئی‌او‌اس در نظر گرفت و بهترین عملکرد فنی را به آن هدیه داد.
فولکس واگن،میرلث هیتلر
توارگ (Touareg)
در حال حاضر نسل سوم توارگ به تولید رسیده و فولکس‌واگن ترکیبی از یک خودروی متوسط و لوکس را روانه بازار‌های جهانی کرده است. سیستم فنی و قابلیت‌های توراگ درست مانند خواهر و برادران آن در کمپانی‌های پورشه و آئودی است. به عبارت دیگر توراگ به شدت از نظر فنی و... شبیه به پورشه کاین و آئودی Q. ۷ است.
نسل جدید این اتومبیل در بازار آمریکا عرضه نشده و مدل اطلس جایگزین آن در بازار آمریکای‌شمالی است. جدیدترین مدل توارگ از پیشرانه V. ۸ توربو استفاده کرده و حداکثر سرعت آن به ۱۵۵ مایل در ساعت می‌رسد. توارگ اتومبیلی خانوادگی بوده و قیمت مناسبی دارد.

منبع: hotcars
ترجمه: امین نقی زاده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید