۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز IIHS

۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز IIHS

IIHS (موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه‌ها) نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات منجرب به فوت داشته و با آزمون‌های خود از رانندگان و سرنشین‌های اتومبیل‌های مختلف حفاظت کرده است.

کد خبر : ۷۲۸۹۵
بازدید : ۲۷۱۱۰
براساس گزارش NSC (شورای امنیت ملی) ایالات‌متحده آمریکا، در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰ هزار نفر در اثر تصادفات و حوادث جاده‌ای گوناگون در این کشور جان باخته‌اند. این آمار نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای نسبت به سال ۲۰۱۷ کمی کاهش یافته است.
از دلایل کاهش آمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایالات‌متحده آمریکا می‌توان به رعایت استاندارد‌های ایمنی و امنیت بالای اتومبیل‌های مدرن اشاره کرد. در واقع IIHS (موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه‌ها) نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات منجرب به فوت داشته و با آزمون‌های خود از رانندگان و سرنشین‌های اتومبیل‌های مختلف حفاظت کرده است.

نتایج IIHS درست مانند NHTSA (اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا) بوده و به امنیت جاده‌های آمریکا کمک فراوانی کرده است. این موسسه ایمنی اتومبیل‌های گوناگون را بررسی کرده و به آن‌ها امتیازات مختلفی می‌دهد. این امتیازات نشان دهنده عملکرد ضعیف، خوب، متوسط و قابل قبول محصولات کمپانی‌های گوناگون از نظر ایمنی است.

در این متن به برخی از ایمن‌ترین اتومبیل‌های موجود در بازار جهانی اشاره خواهد شد. اتومبیل‌های لیست ما پنج ستاره ایمنی توسط NHTSA گرفته‌اند و موسسه IIHS آن‌ها را تحسین کرده است.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
جنسیس جی ۸۰ (Genesis G. ۸۰)
جنسیس جی ۸۰ کمی بهتر از مدل جی ۷۰ بوده و در حال حاضر یکی از ایمن‌ترین اتومبیل‌های موجود در بازارِ جهانی است. در این محصول از سیستم ترمز خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش دهنده نقاط کور، هشدار خروج از خط حرکتی، سیستم هشدار و کنترل ترافیک، سیستم هشدار عابر پیاده و... استفاده شده است.
موسسه IIHS به جی ۸۰ امتیاز خوبی بابت عملکرد مناسب سیستم جلوگیری از برخورد با روبرو داده است. جی ۸۰ معمولی چراغ‌هایی ساده داشته و برای استفاده از چراغ‌های LED باید به سراغ نسخه‌های اسپرت یا ۵.۰ جی ۸۰ بروید و درصد امنیت آن را کمی بالاتر ببرید.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
هوندا این‌ساید (Honda Insight)
این‌ساید شاهکاری از کمپانی مشهور هوندا بوده و از امکاناتی نظیره سیستم ترمز خودکار، چراغ‌های LED و... برخودار است. این‌ساید در تست‌های تصادف IIHS و NHTSA حضور داشته و عملکرد خیره‌کننده‌ای نسبت به سایر رقبای خود داشته است. اگر شما خواهان خریداری این‌ساید بوده و می‌خواهید از ایمنی آن برخوردار شوید؛ باید حتما مبلغ جداگانه‌ای به کمپانی هوندا پرداخت کنید؛ زیرا این‌سایدِ معمولی از تمام امکانات امنیتی برخوردار نبوده و بسته به سطح پرداخت شما، ایمنی و امنیت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
کیا اوپتیما (Kia Optima)
ایمنی کیا اوپتیما اس‌ایکس بسیار بالا است. در این محصول از چراغ‌های LED، سیستم ترمز اضطراری، هشدار برخورد با روبرو و... استفاده شده است. موسسه IIHS کیا اوپتیما را یکی از بهترین اتومبیل‌های ایمن جهان دانسته و امتیاز بالایی به آن داده است.
به یاد داشته باشید که امکانات ایمنی ذکر شده، فقط در نسخه اس‌ایکس کیا اوپتیما در دسترس بوده و اگر این امکانات را نمی‌خواهید باید به سراغ نسخه ال‌ایکس کیا اوپتیما بروید. توجه داشته باشید که در نسخه اس‌ایکس شما توان استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه و چند ویژگی دیگر را دارید. شما باید بدانید که کیا اوپتیما گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید اتومبیلی ایمن است.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
مرسدس بنز ئی-کلاس (Mercedes Benz E-Class)
بدون شک مرسدس بنز ئی-کلاس یکی از ایمن‌ترین اتومبیل‌های موجود در بازارِ جهانی بوده و گزارش موسسه IIHS ادعای ما را تایید می‌کند. در ئی-کلاس شاهد نورپردازی پیشرفته و خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم نظارت بر نقاط کور و... هستیم.
ویژگی‌های ایمنی متعدد ئی-کلاس آن را در تست‌های تصادف NHTSA و IIHS سربلند کرده است. اگر به دنبال ئی- کلاسی ایمن و سریع هستید؛ باید به فکر خرید AMG E. ۵۳ باشید. همچنین نباید مرسدس‌بنز E. ۳۰۰ را از قلم انداخت و باید نیم‌نگاهی هم به آن بی‌اندازید؛ زیرا این اتومبیل خوش چهره در تست‌های تصادف IIHS خوش درخشیده و امتیاز بالایی گرفته است.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
لینکلن کانتیننتال (Lincoln Continental)
کانتیننتال شاهکار لوکس کمپانی لینکلن بوده و علاوه بر راحتی و آرامش بی‌نظیرِ خود امنیت فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد. مدل ۲۰۱۹ اتومبیل مذکور به همه سیستم‌های ایمنی و راداری مجهز شده و از سیستم نمایش نقاط کور، ترمز‌های اضطراری، تشخیص عابر پیاده و... استفاده می‌کند.
نیازی به تعریف و تمجید از کانتیننتال نیست؛ اما باید دانست که تمام مدل‌های این اتومبیل خوش چهره دارای سطح ایمنی یکسانی نبوده و باید مبالغ متفاوتی را جهت برخورداری از سیستم‌های مذکور پرداخت کرد.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata)
هیوندای سوناتا اتومبیل متوسطی بوده و ایمنی بالایی دارد. سوناتا از نظر ایمنی امتیاز مورد نیاز توسط موسسه IIHS را گرفته و اکنون به عنوان یکی از ایمن‌ترین اتومبیل‌های جهان شناخته می‌شود. نسخه‌ای از سوناتا به سیستم کمک راننده مجهز بوده و به همین دلیل امکاناتی مانند تشخیص عابر پیاده، ترمز خودکار، چراغ‌های جلو هالوژنی، سیستم کمکی نگهدارنده اتومبیل در خط حرکتی و... به هیوندای سوناتا افزوده شده‌اند.
اگر به دنبال اتومبیلی نسبتا ارزان قیمت و ایمن هستید؛ حتما باید نیم‌نگاهی به نسخه Limitrd سوناتا بی‌اندازید. اتومبیل مذکور امتیاز بالایی از نظر ایمنی داشته و کیفیت بالایی دارد.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
تویوتا کمری (Toyota Camry)
نسخه‌های جدید تویوتا کمری به امکاناتی مانند سیستم اجتناب از برخورد، هشدار خروج از خط حرکتی، ۱۰ کیسه هوا، سیستم ترمز خودکار، چراغ‌های جلو LED و... مجهز شده‌اند. اکثر مدل‌های تویوتا کمری از ایمنی مناسبی برخوردار هستند؛ اما براساس گزارش IIHS نسخه XLE تویوتا کمری ایمنی بیشتری دارد.
در این نسخه از چراغ‌های تطبیقی استفاده شده و با تغییر مسیر اتومبیل شاهد چرخش آن‌ها خواهیم بود. همین ویژگی ساده باعث شد که موسسه IIHS بالاترین امتیاز ایمنی را به تویوتا کمری XLE بدهد. امتیاز مذکور به تعداد کمی از اتومبیل‌های جهان اختصاص داده شده و به همین دلیل کمپانی تویوتا باید قدردان کمری XLE باشد.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
سوبارو لگاسی (Subaru Legacy)
سوبارو لگاسی اتومبیلی زیبا و جذاب بوده و از امکاناتی مانند سیستم ترمز اضطراری و خودکار، سیستم نگهداری اتومبیل در خط حرکتی، کروز کنترل تطبیقی و... برخوردار است. تمام مدل‌های لگاسی از امکانات مذکور برخوردار هستند؛ اما نسخه‌های گران قیمت‌تر لگاسی موفق به کسب بالاترین امتیاز از موسسه IIHS شده‌اند.
دلیل این امر استفاده آن‌ها از چراغ‌های جلو LED است. این چراغ‌ها به شکل استاندارد در سوبارو لگاسی وجود نداشته و برای برخورداری از آن‌ها باید مبلغ بیشتری به کمپانی سوبارو پرداخت کرد. نسخه‌های مذکور دارای سانروف، صفحه نمایش ۸ اینچی، سیستم ناوبری پیشرفته و... هستند.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
سوبارو ایمپرزا (Subaru Impreza)
سوبارو ایمپرزا اتومبیلی درجه یک بوده و از امکاناتی نظیره ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط حرکتی، سیستم کمکی نگهدارنده اتومبیل در خط حرکتی و... برخوردار است. شرایط ایمپرزا درست همانند مدل لگاسی بوده و IIHS به دلیل استفاده از چراغ‌های LED در برخی از مدل‌های ایمپرزا به آن‌ها نمره بالایی داده است.
ایمپرزا به دلیل کسب بالاترین امتیازات موسسه IIHS بسیار پرطرفدار است. اما ظاهرا سوبارو در داده‌های مرتبط به فرمان، تعلیق و ترمز‌های خود دست برده و برخی از آن‌ها را جعل کرده است. این اتفاق دقیقا مانند رسوایی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای فولکس‌واگن بوده و اعتبار سوبارو و صنعت خودروسازی ژاپن را تهدید می‌کند.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
سوبارو اوت‌بک (Subaru Outback)
سوبارو اوت‌بک هم یکی از محصولات زیبا و ایمن ژاپنی در بازارِ جهانی است. این محصول مجهز به چراغ‌های LED جلو اتوماتیک، هشدار و کنترل ترافیک، ترمز‌های خودکار و اضطراری، سیستم نظارت بر نقاط کور و... است. لامپ‌های LED مورد استفاده در اوت‌بک بسیار با کیفیت بوده و به همین خاطر IIHS امتیاز بالایی به آن داده است. لازم به ذکر است که تمام مدل‌های اوت‌بک از نظر ایمنی در شرایط یکسانی نبوده و بهترین و ایمن‌ترین مدل‌های آن، Touring یا Limited هستند.
۱۰ اتومبیل برتر جهان با بالاترین امتیاز از مؤسسه‌ی IIHS
سخن آخر
بدون شک ایمنی نقش به سزایی در تصمیم‌گیری شما برای خرید اتومبیلی جدید دارد. البته قیمت، اعتمادپذیری، ظاهر و... هم مهم هستند؛ اما به شرطی که اتومبیل شما از خانواده و فرزندانتان استقبال نکرده و آن‌ها را حمل نکند! بنابراین قطعا شما برای حفظ جان خانواده و فرزندان خود به دنبال خرید اتومبیلی ایمن هستند.
موسسه IIHS این امکان را به ما می‌دهد که با چشمانی باز، بهترین و ایمن‌ترین اتومبیل را برای خود خریداری کنیم؛ بنابراین بهتر است که قبل از توجه به نام و آوازه برند خودروساز، به ایمنی محصول و امتیاز IIHS توجه داشته باشیم.

منبع: hotcars
ترجمه: امین نقی زاده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید