هنجارشکنی جدید عربستان؛ اتاق مشترک برای زوج‌های ازدواج نکرده‌

هنجارشکنی جدید عربستان؛ اتاق مشترک برای زوج‌های ازدواج نکرده‌

تا‌کنون فقط زوج‌های متأهل که سندی برای رابطه شرعی داشتند می‌توانستند در عربستان در اتاق مشترک اقامت کنند.

کد خبر : ۷۳۳۵۷
بازدید : ۳۰۷۸۱
هنجارشکنی جدید عربستان؛ اتاق مشترک برای گردشگران ازدواج نکرده
فرادید | ماه گذشته، پادشاهی عربستان برنامه جدید ویزا‌های گردشگری را معرفی کرد تا برای نخستین‌بار در‌های این کشور بروی گردشگران انبوه گشوده شود. اکنون، این کشور پا را یک قدم فراتر گذاشته و برای جذب هر‌چه بیشتر گردشگران بین‌المللی اعلام کرده زوج‌هایی که با هم در رابطه ازدواج نیستند نیز می‌توانند در هتل‌های این کشورِ مسلمان در یک اتاق اقامت کنند.

سخنگوی کمیسیون سعودیِ میراث ملی و گردشگری این خبر را در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری سی‌ان‌ان تأیید کرده است. تا‌کنون فقط زوج‌های متأهل که سندی برای رابطه شرعی داشتند می‌توانستند در عربستان در اتاق مشترک اقامت کنند.

این قانون شاملِ حالِ اتباع سعودی نمی‌شود و این آسان‌گیری فقط برای گردشگران بین‌المللی است.

همچنین برای نخستین‌بار، زنان خارجی می‌توانند بدون آنکه همراه مرد داشته باشند، برای اقامت در این کشور هتل رزرو کنند. البته همچنان باید قوانین پوشش رعایت کنند.

پیش‌از‌این، حتی زائران زنِ زیر ۴۵ سال برای زیارت کعبه می‌بایست با یکی از محارم مرد خود به این کشور سفر می‌کردند.

عربستان سعودی با امید جذب سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر (خارجی و داخلی) تا سال ۲۰۳۰، برنامه جدید ویزا‌های گردشگری خود را معرفی کرده است. این کشور امیدوار است از طریق گردشگران ۱۰‌درصد به تولید ناخالص داخلی خود کمک کند.

پادشاهی عربستان میلیارد‌ها دلار برای ساخت تفرجگاه‌ها و پارک‌های تفریحی هزینه کرده است؛ اما بعید است به دلیل سابقۀ بد در زمینه رعایت‌نکردن حقوق بشر و وجود نگرانی‌های امنیتی، که با قتل روزنامه‌نگار سعودی جمال خاشقجی و حمله به تأسیسات نفتی آرامکو افزایش یافت، برنامه‌های جدید هم بتواند گردشگران را ترغیب به سفر به این کشور کند.

در‌حال‌حاضر، بیش از ۲‌میلیون گردشگر مسلمان هر سال برای مراسم حج به عربستان سفر می‌کنند. بر‌اساس برنامه‌های جدید ویزای گردشگری، مسلمانان بازدید‌کننده از عربستان می‌توانند در هر زمانی از سال به مکه سفر کرده و حج عمره به‌جای آورند، اما برای حج تمتع نیازمند دریافت ویزای حج هستند.

منبع: CNN
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید