بهترین‌ها و بدترین‌های خودرو 2019

بهترین‌ها و بدترین‌های خودرو 2019

براساس این رده‌بندی برند‌های لکسوس، ولوو، سوبارو، لینکلن، آئودی، هوندا و تویوتا در رتبه‌های برتر جدول بیست‌تایی قرار دارند و البته برند معتبر نیسان ژاپن همه را شوکه کرد و در قعر این رده‌بندی جای گرفته است.

کد خبر : ۷۳۸۳۰
بازدید : ۲۷۵۸۹
بهترین‌ها و بدترین‌های خودرو 2019
بنابر نظرسنجی‌هایی که توسط سه موسسه معتبر آمریکایی از میزان رضایت‌مندی مشتریان نسبت به برند خودرو‌ها در سال ۲۰۱۹ انجام شده است، ژاپنی‌ها از دیگر رقبای خود سبقت گرفته‌اند و در جایگاه اول تا سوم برترین برند‌های خودرویی، حداقل یک برند ژاپنی به‌چشم می‌خورد.
براساس این رده‌بندی برند‌های لکسوس، ولوو، سوبارو، لینکلن، آئودی، هوندا و تویوتا در رتبه‌های برتر جدول بیست‌تایی قرار دارند و البته برند معتبر نیسان ژاپن همه را شوکه کرد و در قعر این رده‌بندی جای گرفته است.
چندسالی می‌شود که برخی از موسسات تحقیقاتی گزارش‌هایی را از میزان رضایت‌مندی مالکان خودرو‌های مختلف منتشر می‌کنند، با این حال رده‌بندی بهترین برند‌های خودرو امری بسیار دشوار است چراکه تا حد زیادی وابسته به سلایق خریداران است و البته طیف وسیعی از معیار‌ها برای سنجش در این زمینه وجود دارند و از همین‌رو ممکن است فردی برای امتیاز به خودروی خود تنها به گزینه‌های ایمنی و اطمینان‌پذیری توجه کند و فرد دیگری امکانات، کیفیت و نحوه انجام خدمات پس از فروش را مدنظر قرار دهد.
از همین‌رو سایت تخصصی «اتوماتیو نیوز» تلاش کرده است تا با استفاده از منابع تحقیقاتی معتبری نظیر «شاخص رضایت‌مندی مشتریان آمریکایی»، گزارش موسسه «جی‌دی‌پاور» و «گزارش مشتریان» رده‌بندی را بین ۲۰ برند خودرویی در ایالات‌متحده انجام دهد.

برترین خودرو‌ها از نگاه مشتریان
براساس این گزارش، برند لکسوس که سال‌ها است با تکیه دادن در رتبه‌های برتر قرابت دارد، بنابر آخرین آمار‌ها در جایگاه برترین برند خودرو از دیدگاه شهروندان آمریکایی جای گرفته است و البته نباید فراموش کرد که برند لوکس شرکت تویوتا‌موتور از سال ۲۰۱۱ تاکنون به‌طور مرتب در بین پنج برند برتر خودرو قرار داشته است.
این برند از سال ۱۹۸۳ فعالیت خود را تحت‌مالکیت تویوتا آغاز کرد. اما برند سوئدی ولوو نیز به‌طور مشترک با لکسوس بر جایگاه نخست تکیه زده است. اگرچه طی سال‌های اخیر ولوو روند روبه افولی را نسبت به نزدیک‌ترین رقبای خود درپیش گرفته بود، اما نمرات ثبت‌شده در «شاخص رضایتمندی مشتریان آمریکایی» در طیف وسیعی از شاخص و رشد فروش ۶/ ۲۷ درصدی این برند نشان از تایید این امر دارد.
قدمت این برند به سال ۱۹۲۷ بازمی‌گردد. برای رتبه دوم نیز دو برند «لینکلن» و «سوبارو» به‌طور مشترک توسط مشتریان آمریکایی انتخاب شده‌اند. تنها برند لوکس باقی‌مانده از شرکت فورد، باتوجه به ویژگی‌هایی نظیر راحتی، عملکرد، قابلیت اطمینان و جذابیت ظاهری در این جایگاه قرار دارد. با این حال این برند آمریکایی که از سال ۱۹۱۷ تاسیس شد در سال ۲۰۱۸ افت فروش ۱۰ درصدی را تجربه کرد. خودروساز دیگری که در رتبه دوم قرار گرفته سوباروی ژاپنی است و این خودروساز البته همواره یک نام قابل‌احترام و اعتماد برای مشتریان آمریکایی بوده است.
رشد فروش ۵ درصدی در سال ۲۰۱۸ نشان از همین محبوبیت دارد. برند سوبارو برای نخستین‌بار در سال ۱۹۱۵ و به‌عنوان یک شرکت تحقیقات هواپیمایی در ژاپن تاسیس شد. جایگاه سوم هم این‌بار بین سه برند تقسیم شده است؛ یکی از آلمان و دو برند از ژاپن.
آئودی آلمان که تاسیس آن به سال ۱۸۹۹ باز می‌گردد، در جایگاه سوم قرار گرفته است که البته با توجه به اینکه نمرات کمتری از چهار خودروساز دیگر کسب کرده، جایگاه قابل‌قبولی برای آن نیست. گزارش جی‌دی پاور نشان می‌دهد که مشتریان در هر ۱۰۰ خودروی آئودی، ۱۰۵ مشکل فنی را تجربه کرده‌اند.
شریک دیگر جایگاه سوم این رده‌بندی، هوندا (۱۹۴۹) است. مشتریان آمریکایی در چند گزارش مختلف همگی به کیفیت ساخت بالای هوندا اذعان کرده‌اند و اگرچه اخیرا افت فروش ۲ درصدی را تجربه کرده، اما امید است تا با معرفی شاسی‌بلند‌های جدید روند بهبود را درپیش بگیرد.
تویوتا‌موتور (۱۹۲۴)، از غول‌های خودروسازی جهان نیز در همین رتبه قرار دارد. تویوتا البته عملکرد ضعیفی را در شاخص رضایت‌مندی مشتریان آمریکایی طی سال‌جاری به ثبت رسانده و از رتبه مشترک نخست با لکسوس در سال ۲۰۱۸ به رتبه سوم در سال‌جاری رضایت داده است.

۵ برند قعرنشین
از سوی دیگر پنج برند «میتسوبیشی»، «کیاموتورز»، «شورولت»، «رم تراکس» و «نیسان» به ترتیب در قعر این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. برند میتسوبیشی ژاپن (۱۸۷۰) که هیچ‌گاه در این نوع از رده‌بندی‌ها جایگاهی کسب نمی‌کند، اما با وجود همین جایگاه نیز نسبت به گذشته عملکرد روبه بهبودی را داشته است.
اگرچه در اغلب این گزارش‌ها، از میتسوبیشی به‌عنوان برند ضعیفی یاد می‌شود، اما آمار فروش آن نسبت به سال گذشته رشد ۴/ ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. اما کیا‌موتورز (۱۹۴۴) نیز یک پله پایین‌تر از میتسوبیشی قرار دارد.
اگرچه آمار‌ها نشان از آن دارد که مشتریان در شاخص اطمینان‌پذیری نمره قابل‌قبولی به این برند داده‌اند، اما در زمینه‌های عملکرد، طراحی، راحتی و فناوری این برند کره‌ای نتوانسته است دل مشتریان را به‌دست آورد. آمار فروش آن نیز افت ۶/ ۱ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. شورولت نیز در رتبه بعدی قرار دارد که البته ایستادن در چنین جایگاه پایینی کمی جای تعجب دارد.
این برند که زیرمجموعه گروه خودروسازی جنرال‌موتورز آمریکا است، در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد. رتبه بعدی هم در اختیار یک برند آمریکایی دیگر به نام «رم تراکس» از زیرمجموعه‌های شرکت کرایسلر قرار دارد. البته همین که این برند توانسته در بین ۲۰ برند حضور داشته باشد نوعی موفقیت برای آن محسوب می‌شود، اگرچه فروش آن نیز افت ۶ درصدی داشته باشد. نام رم از سال ۱۹۳۲ بر پیکاپ‌های دوج نصب شده است.
اما رتبه آخر این رده‌بندی در کمال تعجب به نیسان رسید؛ چراکه نام نیسان همواره یکی از برند‌های قابل‌احترام و شناخته‌شده در خودروسازی جهان بوده است. از سوی دیگر فروش نیسان نیز کاهش ۹/ ۵ درصدی را در آمریکا نشان می‌دهد. زمان آغاز فعالیت نیسان، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به سال ۱۹۱۱ بازمی‌گردد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید