شوخی خبرساز "بی ام و" با "مرسدس بنز"

شوخی خبرساز "بی ام و" با "مرسدس بنز"

مرسدس-بنز با اشاره به رسمی دیگر از جشن هالووین که در آن مردم چهره خود را به شکل ارواح آرایش می‌کنند، نوشت: "جالب بود. لباس خیلی ترسناکی است. مخصوصا جلوپنجره ... "

کد خبر : ۷۴۱۱۴
بازدید : ۳۰۳۲۳
شوخی خبرساز
آینده کیا
کیا از ترکیب یک شاسی‌بلند با یک ماشین اسپرت، کانسپت جدیدی ساخته که مدل‌های آینده شرکت را نمایش می‌دهد.

خودروساز کره‌ای این ماشین را که نامش فیوچران (Futuron) است، هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی واردات در شهر شانگاهی چین رونمایی کرد.

فیوچران یک ماشین نمایشی است و به بازار عرضه نمی‌شود، اما فهرستی از فن‌آوری‌هایی را نمایش می‌دهد که در آینده در محصولات کیا دیده خواهد شد.

ماشین قوای محرکه الکتریکی دارد. باتری زیر ماشین قرار داده شده و به چهار موتور الکتریکی نیرو می‌دهد که روی هر چرخ سوار شده است.
شوخی خبرساز
چراغ‌های ماشین با الهام از اژد‌ها در اساطیر چینی طراحی شده است

برای کاهش مقاومت در برابر هوا، ارتفاع ماشین تا حد ممکن کم شده است. مقاومت در برابر هوا باعث می‌شود ماشین انرژی بیشتری مصرف کند و با هر بار شارژ مسافت کمتری حرکت کند.

کیا از ده سال پیش ماشین‌هایش را با جلوپنجره‌ای تزیین می‌کند که نامش را "پوزه ببر" گذاشته است. برداشت تازه‌ای از این جلوپنجره برای ماشین‌های الکتریکی در نظر گرفته شده که در آن چراغ‌ها و جلوپنجره با یکدیگر ترکیب شده و سرتاسر جلوی ماشین را پوشانده است.

چراغ‌های جلو و عقب ماشین از مجموعه لامپ‌های کوچک ال‌ائی‌دی شکل گرفته که با توجه به میزان تاریکی جاده، نورشان تغییر می‌کند. این لامپ‌ها با الهام از اژد‌های اساطیر چین طراحی شده و هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود در بدنه مخفی می‌شوند.
شوخی خبرساز
فیوچران تقریبا به طور کامل خودران است و در اکثر مواقع به راننده نیاز ندارد

کیا می‌گوید فیوچران در سطح چهار خودران است و در بیشتر مواقع به راننده نیازی ندارد. در این حالت سرنشینان جلو می‌توانند صندلی‌ها را بخوابانند و استراحت کنند.

داشبورد ماشین کاملا ساده است و هیچ نمایشگری در آن دیده نمی‌شود. اطلاعات با یک پروژکتور سه بعدی به سرنشینان نمایش داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند بخش‌های مختلف را با کمک هوش مصنوعی کنترل کنند.

با توجه به جایگاه کیا در بازار خودرو، فیوچران مثال خوبی از ماشین‌هایی است که از ده سال آینده به صورت انبوه ساخته خواهد شد؛ ماشین‌های الکتریکی که ظاهرشان تحت تاثیر سلیقه چینی طراحی شده و تا حد زیادی خودران است.

شوخی هالووین
رد و بدل یک شوخی بین بنز و ب‌ام‌و در روز جشن هالووین در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

این شوخی را ب‌ام‌و با انتشار عکسی از یک بنز که روکشی از ب‌ام‌و انداخته آغاز کرد. این عکس به رسمی از جشن هالووین اشاره می‌کرد که در آن مردم با پوشیدن لباس و آرایش قهرمانان فیلم‌ها به مهمانی می‌روند. ب‌ام‌و همراه با این عکس نوشت: "حالا هر ماشینی می‌تواند لباس قهرمان مورد علاقه‌اش را بپوشد. "
شوخی خبرساز
خنده طرفداران ب‌ام‌و چند ساعتی بیشتر دوام نداشت و مرسدس-بنز با پاسخی کوتاه صحنه را برگرداند.

مرسدس-بنز با اشاره به رسمی دیگر از جشن هالووین که در آن مردم چهره خود را به شکل ارواح آرایش می‌کنند، نوشت: "جالب بود. لباس خیلی ترسناکی است. مخصوصا جلوپنجره ... "
شوخی خبرساز
از بزرگ بودن جلوپنجره مدل‌های اخیر ب‌ام‌و انتقاد‌هایی شده است

اشاره بنز به سلیقه بحث‌انگیز طراحان ب‌ام‌و است که مدل‌های جدید کارخانه را با جلوپنجره‌های بزر‌گ‌تر طراحی کرده‌اند. این موضوع در چند ماه گذشته و مخصوصا پس از رونمایی کانسپتی در نمایشگاه فرانکفورت به انتقاد‌هایی دامن زده تا جایی که طراحان کارخانه وادار شدند تا از تصمیم خود دفاع کنند.

شوخی خبرساز
فیلم داستان رقابت فورد و فراری را در مسابقات ۲۴ ساعته لومان به تصویر می‌کشد

رقابت فورد با فراری در مسابقات لومان در دهه شصت میلادی، دستمایه فیلمی شده که به زودی در سینما‌های جهان به روی پرده خواهد رفت.

ورود فورد به مسابقات اتومبیل‌رانی لومان از مشهورترین داستان‌ها در صنعت خودرو است. داستانی که با اختلاف هنری فورد، مدیر کارخانه آمریکایی و انزو فراری، بنیانگذار خودروساز ایتالیایی آغاز می‌شود.

در اوایل دهه شصت میلادی، فورد مشغول مذاکره با فراری برای خرید کارخانه ایتالیایی بود. قرار بود فورد با استفاده از تخصص فراری به مسابقات اتومبیلرانی وارد شود و فراری که موفق‌ترین تیم اتومبیلرانی بود، با سرمایه فورد مشکلات مالی بخش خودروسازی خود را حل کند.

شوخی خبرساز
فورد با پشت سر گذاشتن فراری در مسابقات لومان سال ۱۹۶۶ پیروز شد

اما وقتی انزو فراری فهمید با فروش شرکت، استقلال تصمیم‌گیری درباره تیم مسابقه فراری از بین خواهد رفت، در آخرین لحظه معامله را به هم زد.

این موضوع هنری فورد را آنقدر خشمگین کرد که به سرعت گروهی را مامور کرد تا ماشینی بسازند که فراری را شکست دهد.

فورد جی‌تی۴۰ تنها در هفت ماه ساخته شد و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در سال ۱۹۶۶ با پشت سر گذاشتن فراری در مسابقات لومان پیروز شد.

در چند سال گذشته داستان‌های برگرفته از مسابقات اتومبیل‌رانی به فیلم‌هایی موفق در سینما تبدیل شده‌اند. داستان رقابت جیمز هانت و نیکی لائودا برای قهرمانی در مسابقات فرمول یک و مستندی درباره آیرتون سنا، یکی از پرافتخارترین رانندگان فرمول یک، از جمله این فیلم‌ها است.

شوخی خبرساز موفقیت آستون مارتین به استقبال از مدل DBX بستگی دارد

ده روز مانده به رونمایی از اولین شاسی‌بلند آستون مارتین، این کارخانه عکسی از داخل ماشین را همراه با قیمت آن منتشر کرد.

آستون مارتین DBX با قیمت پایه ۱۵۸ هزار پوند در بریتانیا، ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ یورو در اروپا و ۱۸۹ هزار و ۹۰۰ دلار در آمریکا فروخته خواهد شد.

قیمت ماشین هم سطح دو رقیب اصلی‌اش، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس است. قیمت بنتلی در بریتانیا بین ۱۳۶ هزار و ۹۰۰ تا ۱۸۲ هزار و ۲۰۰ پوند است و لامبورگینی، شاسی‌بلند خود را با قیمت ۱۵۹ هزار و ۹۲۵ پوند در بریتانیا می‌فروشد.

فراری قرار است شاسی‌بلند خود را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند.

DBX در حالی به بازار عرضه می‌شود که فروش شرکت در حال کاهش است و مدیران تردید دارند بتوانند به هدف فروش ۶۳۰۰ دستگاه تا پایان سال دست یابند.

شوخی خبرساز
آستون مارتین DBX روز بیست نوامبر در شهر پکن رونمایی خواهد شد

آستون مارتین هفته پیش اعلام کرد که در سه ماه دوم سال جاری میلادی ۱۴۹۷ دستگاه ماشین فروخته که ۱۶ درصد نسبت به قبل کمتر است. این شرکت همچنین اعلام کرد در این دوره سودی کسب نکرده و ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ضرر کرده است.

از رونق افتادن بازار خودرو در چین و نبرد تجاری میان آمریکا و چین باعث کاهش فروش ماشین در جهان شده و اکثر خودروسازان را تحت فشار گذاشته است.

آستون مارتین می‌خواهد فروشش را تا سال ۲۰۲۳ دو برابر کرده و به ۱۴ هزار دستگاه در سال برساند. در وضعیت کنونی بازار، تنها موفقیت بیش از اندازه DBX است که می‌تواند آستون مارتین را به این هدف برساند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید