چطور میل شدید به شکر را مهار کنیم؟

چطور میل شدید به شکر را مهار کنیم؟

مصرف زیاد قند منجر به بروز سایر مشکلات، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌گردد. با این حال گام‌های ساده‌ای وجود دارد برای این که بتوانید علاقه خود به مصرف شکر را کاهش دهید. یکی از آنها، انتخاب مواد غذایی سالم است.
کد خبر: ۷۵۰۸۸
بازدید : ۹۸۳۶
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
چطور میل شدید به مصرف شکر را مهار کنیم؟
 
تقریبا ۹۷ درصد زنان و ۶۸ درصد مردان در ایالات متحده آمریکا گزارش داده اند که دارای میل شدید به مصرف شکر دارند. به گزارش آوای سلامت، این در حالی است که احتمالا به دلیل جذب کالری اضافی، مصرف شکر به سادگی منجر به افزایش دور کمر می‌شود.
 
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد قند منجر به بروز سایر مشکلات، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌گردد. با این حال گام‌های ساده‌ای وجود دارد برای این که بتوانید علاقه خود به مصرف شکر را کاهش دهید. یکی از آنها، انتخاب مواد غذایی سالم است.

شکلات تیره
شکلات تیره یکی از گزینه‌های غذایی است که مصرف آن میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد. شکلات تیره حاوی بیش از ۷۰ درصد کاکائو و ترکیبات گیاهی سالم است. اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پلی فنل‌ها به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

حبوبات
حبوباتی مانند عدس و نخود فرنگی حاوی منابع گیاهی مانند فیبر و پروتئین هستند. در واقع یک فنجان عدس ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر می‌رساند. هر دوی این مواد مغذی میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

دانه‌های چیا
دانه‌های چیا منبع خوبی از مواد مغذی مهم از جمله اسید‌های چرب امگا ۳، فیبر غذایی محلول و ترکیبات گیاهی سالم هستند. اگر می‌خواهید یک دسر مفید برای تسلط به هوس شیرینی داشته باشید، می‌توانید پودینگ چیا را امتحان کنید.

ماست
ماست یک میان وعده سالم حاوی پروتئین بالا و کلسیم است. برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که ماست می‌تواند یک میان وعده مفید برای تنظیم اشتها و میل به مصرف شکر باشد. ماست یونانی کم چرب در میان انواع ماست، انتخاب سالم تری است.

خرما
خرما فواید بسیاری برای بدن دارد به گو نه‌ای که حتی نوع خشک خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفید است. مصرف چند عدد خرما به جای نوشابه‌ها و آب نبات‌ها می‌تواند میل شدید شما به مصرف شکر را مهار کند.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین سرشار از کربوهیدراتها، فیبر و تعدادی از مواد معدنی و ویتامین‌ها از جمله ویتامین آ، ویتامین سی است. کربوهیدرات‌های سالم موجود در سیب زمینی شیرین پخته شده راهی سالم برای مهار مصرف شیرینی است.

آلو
آلو سرشار از فیبر و مواد مغذی است و طعم بسیار شیرینی دارد. محتوای بالای فیبر آلو و سوربیتول‌های طبیعی موجود در آن به کاهش یبوست کمک می‌کند. سوربیتول نوعی قند طبیعی است که به آرامی‌در روده جذب می‌شود.

تخم مرغ
پروتئین بالای تخم مرغ میل شما به مصرف شکر را کاهش خواهد داد. تحقیقات انجام شده نشان داده است که مصرف یک صبحانه با پروتئین بالا گرسنگی را کاهش می‌دهد و هورمون گرسنگی یعنی " گرلین" را در افراد مهار می‌کند.
 
منبع: آفتاب یزد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه