این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید

این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید

حجم اسفناج با پخته شدن کاهش می‌یابد و شما می‌توانید مقدار بیشتری از آن را میل نمایید. اسفناج همچنین دارای اسید فولیک است که به تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند. سطح اسید فولیک اسفناج با پختن این سبزی بیشتر حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۷۵۶
بازدید : ۸۴۷۸
۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
خام گیاه خواری شاید دارای ارزش غذایی باشد، اما سبزی‌هایی هم وجود دارد که پختن آنها، باعث افزایش ارزش غذایی‌شان می‌شود. اضافه کردن چربی‌های سالم به این سبزیجات، جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن‌ها را در بدن چند برابر می‌کند:
 
این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید
گوجه فرنگی
اگرمی‌خواهید از خواص لیکوپن موجود در گوجه فرنگی است، بهره ببرید، آن را بپزید. شما در هنگام مصرف گوجه فرنگی به صورت خام فقط ۴ درصد از لیکوپن آن را به بدن می‌رسانید. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی پخته به راحتی جذب بدن می‌شود.
 
این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید
اسفناج
حجم اسفناج با پخته شدن کاهش می‌یابد و شما می‌توانید مقدار بیشتری از آن را میل نمایید. اسفناج همچنین دارای اسید فولیک است که به تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند. سطح اسید فولیک اسفناج با پختن این سبزی بیشتر حفظ خواهد شد.
 
این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید
سیب‌زمینی
اینطور ثابت شده که مصرف سیب‌زمینی پخته یا آب‌پز شده قند خون را به طور موثری کنترل می‌کند. در حالی که مصرف سرخ کرده آن کاملا اثر معکوس روی قند خون داشته و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
 
این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید
هویج
از مصرف هویج غافل نشوید این سبزی پرخاصیت در زمینه‌های درمانی مختلفی به شما کمک خواهد کرد. سطوح بتاکاروتن که نوعی آنتی اکسیدان بوده و در بدن تبدیل به ویتامین آ. می‌شود، در هویج پخته شده چند برابر افزایش می‌یابد.
 
این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید
مارچوبه
اگر می‌خواهید فیبر بیشتری از طریق مصرف این سبزی به بدن برسانید، آن را طبخ کنید. تقریبا مانند گوجه فرنگی، مارچوبه دارای دیواره‌های ضخیم سلولی است که باید به وسیله گرما تجزیه شود. در این صورت تمام مواد مغذی سالم آن جذب بدن می‌شوند.
 
این سبزی‌ها را قبل از خوردن بپزید
بروکلی
خواص آنتی اکسیدانی کلم بروکلی بسیار معروف است. همچنین منبع غنی لوتئین و توکوفرول است. این ترکیبات شیمیایی، با کاهش التهاب در رگ‌های خونی بدن، خطر سرطان را کاهش می‌دهد. بهترین شیوه برای پخت کلم بروکلی، آب پز و بخارپز کردن آن است.

خواص آنتی اکسیدانی کلم بروکلی بسیار معروف است. همچنین منبع غنی لوتئین و توکوفرول است. این ترکیبات شیمیایی، با کاهش التهاب در رگ‌های خونی بدن، خطر سرطان را کاهش می‌دهد. بهترین شیوه برای پخت کلم بروکلی، آب پز و بخارپز کردن آن است.
 
منبع: روزنامه آفتاب یزد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین