خوراکی‌هایی که شما را مضطرب می‌کند

خوراکی‌هایی که شما را مضطرب می‌کند

برخی غذا‌هایی که می‌خوریم، ممکن است اضطراب ایجاد کند، البته نه به این معنا که برای مقابله با اضطراب باید آن‌ها را حذف کنیم، اما اگر اضطراب هنوز روی زندگی شما تاثیر می‌گذارد، این چند مواد خوراکی را کمتر مصرف کنید.

کد خبر : ۷۵۷۹۴
بازدید : ۱۵۹۶۸
تقریباً همه ما اضطراب را به عنوان یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های خاص احساس کرده‌ایم. اگر با استرس یا اضطراب مزمن زندگی می‌کنید، ممکن است بخش اعظم زندگی روزمره خود را در مدیریت آن با ابزار‌هایی مانند درمان، ذهن آگاهی، ورزش و راهکار‌های ضد اضطراب سپری کنید.
اما آیا می‌دانید برخی غذا‌هایی که می‌خوریم، ممکن است اضطراب ایجاد کند، البته نه به این معنا که برای مقابله با اضطراب باید آن‌ها را حذف کنیم، اما اگر اضطراب هنوز روی زندگی شما تاثیر می‌گذارد، این چند مواد خوراکی را کمتر مصرف کنید.
خوراکی‌هایی که شما را مضطرب و خشن می‌کند

کافئین
مقادیر زیاد کافئین نه تنها می‌تواند اضطراب و خشونت را افزایش دهد، بلکه باعث کاهش تولید سروتونین شیمیایی خوب در بدن و ایجاد افسردگی می‌شود. به طور معمول، کافئین در دوز‌های کم خوب است، اما دوز‌های زیاد می‌تواند اثرات ناخوشایندی مانند اضطراب و عصبانیت ایجاد کند.
مطالعه نشان داده افرادی که روزانه ۳۰۰ میلی گرم کافئین می‌نوشند، تقریباً دو برابر استرس دارند. یک قهوه کامل حاوی حدود ۳۳۰ میلی گرم کافئین است البته مکمل‌ها و دارو‌های حاوی کافئینی وجود دارند که در درمان برخی بیماری‌ها یا تسکین سردرد موثر باشند.
خوراکی‌هایی که شما را مضطرب و خشن می‌کند

شکر افزوده
هیچ راهی برای جلوگیری از حذف ۱۰۰ درصدی شکر وجود ندارد، زیرا به طور طبیعی در بسیاری از غذا‌هایی که دوست داریم از آن‌ها بخوریم مانند میوه وجود دارد. اما شکر اضافه شده در اضطراب نقش دارد. قند‌های افزوده باعث می‌شوند قند خون شما به دنبال چرخش سنبله‌ها و تصادفات برود و با آن انرژی شما دچار نوسان می‌شود.
وقتی قند خون افت می‌کند، میزان خستگی و اضطراب شما زیاد می‌شود. مصرف مقادیر زیادی قند فرآوری شده نیز می‌تواند احساس نگرانی، تحریک پذیری و ناراحتی را به وجود آورد.
خوراکی‌هایی که شما را مضطرب و خشن می‌کند

غذا‌های بیات، تخمیر شده و فرآورده
غذا‌های کامل مانند گوشت گاو، شیر و انگور هنگام تهیه، تخمیر و کشت آن به بهترین وجه پخت و استفاده می‌شوند، اما در طی فرآیند، باکتری‌ها پروتئین‌های غذایی را به آمین‌های بیوژنتیکی تجزیه می‌کنند که یکی از آن‌ها هیستامین است.
هیستامین یک انتقال‌دهنده عصبی است که هضم، هورمون‌ها و سیستم‌های قلبی عروقی و عصبی را تشدید می‌کند. در افراد مستعد، می‌تواند باعث اضطراب و بی‌خوابی شود لذا توصیه می‌شود افراد برای دوری از اضطراب تا حد امکان در مصرف این غذا‌ها احتیاط نمایند.
خوراکی‌هایی که شما را مضطرب و خشن می‌کند

کرم خامه‌ای غیر متعارف معمولی
ممکن است شما همزمان با حذف قهوه از رژیم غذایی خود، کرم خامه‌ای را حذف یا جایگزین کنید. در این شرایط جایگزینی یک خامه معمولی ممکن است به عنوان یک راه حل به نظر برسد، اما این جایگزین منبع روغن‌های هیدروژنه و به عنوان چربی ترانس معروف است که با کلسترول LDL بسته بندی می‌شود و می‌تواند کلسترول HDL را کاهش دهد.
این چربی‌ها با افسردگی، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس و سایر موارد مربوط به سلامت روان مرتبط هستند. اگر در حال خوردن مواد ناخوشایند هستید، غذا‌های کامل همیشه انتخاب بهتری هستند.
منبع: آفتاب یزد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید