هشت خوراکی که چاقتان می‌کند

هشت خوراکی که چاقتان می‌کند

برخی از غذا‌های “سالم” حاوی کالری، چربی و قند بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید هستند. این “ویرانگر‌های رژیم” می‌توانند توانایی شخص را در کاهش وزن و سالم ماندن محدود کنند.

کد خبر : ۷۶۰۸۵
بازدید : ۲۲۶۸
احتمالاً به خوبی می‌دانید که قطع مواد غذایی ناخواسته از رژیم غذایی برای از دست دادن چربی بدن ضروری است. با این حال، برخی از غذا‌های "سالم" حاوی کالری، چربی و قند بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید هستند. این "ویرانگر‌های رژیم" می‌توانند توانایی شخص را در کاهش وزن و سالم ماندن محدود کنند.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

ماست
ماست ساده یک انتخاب سالم با تنها ۱۰۰ کالری است. با این حال، ماست را نیز می‌توان با شکر بارگیری کرد. یک وعده ماست معمولی با میوه در انتهای فنجان حاوی ۲۶ گرم شکر است. مقدار قند توصیه شده روزانه برای خانم‌ها فقط ۲۵ گرم و ۳۷ گرم برای آقایان است.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

شیر کامل
شیر یکی از خوراکی‌هایی است که گنجاندن ان در رژیم غذایی افراد می‌تواند برای بدن مفید باشد. این منبع عالی کلسیم، پروتئین و همچنین ویتامین‌های A. و D. است. یک لیوان شیر کامل حاوی ۸ گرم چربی و ۱۵۰ کالری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

قهوه
قهوه نوشیدنی بسیار محبوب در بین افراد، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که برای سلامتی مفید هستند. اما، وقتی شیر کامل یا شربت طعم دار به آن اضافه می‌شود، قهوه می‌تواند بسیار ناسالم شود و به دلیل افزایش کالری باعث افزایش وزن در افراد گردد.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

سالاد
سبزیجات عناصر عالی برای یک وعده غذایی سالم هستند. با این حال، هنگامی که در رستوران سالاد سفارش می‌دهید، ممکن است به‌اندازه سالاد خانگی سالم نباشد، زیرا در سالاد خود می‌توانید پنیر خرد شده، سس‌های چرب یا سایر مواد پرکالری را پیدا کنید.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

آجیل
آجیل یکی از خوراکی‌های محبوب می‌باشد که منبع مناسبی از پروتئین، فیبر و اسید‌های چرب است. با این حال آن‌ها نیز کالری زیادی دارند. یک چهارم فنجان بادام حاوی بیش از ۱۳۰ کالری است. بهتر است وعده‌های غذایی آجیل را قبل از خوردن‌اندازه گیری کنید.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

آووکادو
آووکادو ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد مغذی، فیبر و چربی‌های سالم است. یک آووکادو تنها حاوی بیش از ۳۵۰ کالری است. بسیاری از افراد کل آووکادو یا بیشتر آن را به عنوان میان وعده میل می‌کنند، بدون اینکه بدانند کالری آن چقدر بالا است.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

غلات
مصرف غلات یک وعده غذایی عالی با فیبر، پروتئین است که البته می‌تواند منجر به چاقی در افراد گردد لذا بهتر است قبل از مصرف مطمئن شوید که غلات حداقل ۳گرم فیبر دارند ودانه کامل همیشه انتخاب بهتری برای گنجاندن در رژیم عذایی افراد است.
هشت خوراکی که شما را چاق می‌کنند

میوه‌های خشک
میوه‌ها بسیار سالم هستند، اما میوه‌های خشک از آنجا که آب ندارند، تقریباً ۶برابر از میوه‌های تازه متراکم‌تر هستند. این بدان معناست که اگر یک فنجان کشمش بخورید، ۶ برابر شکر بیشتر از خوردن یک فنجان انگور تازه مصرف کرده اید لذا باید با احتیاط مصرف کرد.
منبع: روزنامه آفتاب یزد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید