شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا

شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا

دانشمندان تخمین زده‌اند هر فرد آلوده به ویروس در صورتی که اقدام‌های ایمنی و پیشگیرانه را انجام ندهد، می‌تواند بین یک الی ۴ نفر را مبتلا به بیماری کند.

کد خبر : ۷۶۹۷۹
بازدید : ۱۷۶۳۱
شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا
دانشمندان چینی برای شناسایی سریع ویروس کرونا از سی تی اسکن ریه برای تشخیص فوری این بیماری، استفاده کردند. کارشناسان چینی اعلام کرده اند در روز‌های اخیر آمار مرگ و میر در اثر اپیدمی کرونا ویروس در کشور چین به شدت افزایش یافته است. کارشناسان درنظر دارند از شیوه‌های جدید تری برای نحوه پیگیری و رصد میزان مبتلایان به بیماری استفاده کنند.

بیماری مشابه آنفلوآنزا دراثر ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی به اسم Covid-۱۹ نام گذاری شده است و دانشمندان در نظر دارند از رویکرد‌های جدیدتری برای شناسایی مبتلایان به بیماری و تحت قرنطینه و درمان قراردادن آن‌ها استفاده کنند. کرونا ویروس تاکنون سبب ابتلای ده‌ها هزار نفر درچین و برخی کشور‌های دیگر به بیماری Covid-۱۹ شده است.
شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا

به گفته کارشناسان استان Hubei کشور چین که مرکز شیوع بیماری بوده تاکنون بیش از ۴۸ هزار مورد ابتلا گزارش شده است که در روز‌های اخیر رشدی تصاعدی پیداکرده است. کارشناسان همچنین اعلام کرده اند تعداد مرگ و میر رشدی ۲۳ درصدی پیدا کرده است.

مقام‌های هوبی ابتلای ۴۸۰۰ نفر و مرگ ۱۱۶ نفر را در روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرده اند. ویروس کرونا می‌تواند سبب ابتلای انسان و حیوان به بیماری شود.
شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا
علامت‌های بیماری مشابه سرماخوردگی است و می‌تواند منجربه مشکل‌های شدید تنفسی شود. بنابر مطالعه‌های اولیه بیماری مشابه سارس عفونی و احتمالاً از راه هوا منتقل می‌شود. دانشمندان تخمین زده‌اند هر فرد آلوده به ویروس در صورتی که اقدام‌های ایمنی و پیشگیرانه را انجام ندهد، می‌تواند بین یک الی ۴ نفر را مبتلا به بیماری کند.

به گفته کارشناسان چینی خطر ابتلای افراد در دیگر کشور‌ها به این بیماری بسیار کم است. برای کاهش خطر ابتلا به بیماری، شستن دست‌ها به طور مرتب، اقامت در منزل در زمان بیماری، استفاده از ماسک درمکان‌های عمومی و داشتن تغذیه سالم توصیه می‌شود.
شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا
سی تی اسکن ریه؛ شیوه جدید غربالگری
تاکنون دانشمندان چینی برای شناسایی موارد ابتلا به بیماری در افرادی که دچار علائم بالینی و تب بودند به آزمایش نمونه برداری از حلق و گلو می‌پرداختند تا ویروس را تشخیص دهند، اما برای مقابله با موج ناگهانی افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها، محققان به انجام سی تی اسکن ریه هم می‌پردازند تا التهاب در ریه را شناسایی کنند.

این شیوه جدید می‌تواند سبب سردرگمی در اعلام نرخ دقیق مبتلایان شود، اما در دراز مدت سبب شناسایی هرچه دقیق‌تر بیماری درمراحل اولیه و جلوگیری از گسترش فوتی‌ها خواهد شد. درحالی که سازمان بهداشت جهانی آمار مبتلایان به بیماری را ۴۷ هزار نفر اعلام کرده است، مقام‌های چینی نرخ مبتلایان را افزون بر ۶۱ هزار نفر اعلام کرده است.
شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا
دانشمندان چینی اعلام کرده اند شیوه متداول استفاده از کیت‌های آزمایشگاهی برای شناسایی ویروس بسیار کُند است و چند روز طول می‌کشد تا وجود ویروس در بدن افراد شناسایی شود، اما در شیوه غربالگری جدید با استفاده از سی تی اسکن ریه تعداد بیشتری از بیماران تحت بررسی قرار می‌گیرند و نتیجه آن تقریباً بلافاصله دراختیار پزشکان قرار می‌گیرد و کاملاً مشخص است.

به گفته مقام‌های چینی دلیل افزایش نرخ مبتلایان به این بیماری در چند روز اخیر استفاده از شیوه جدید غربالگری است. استفاده از این شیوه سبب تفاوت در آمار مبتلایان بین نهاد‌های بهداشتی جهانی با پزشکان چینی شده است. دانشمندان چینی اعلام کرده اند نتیجه انجام آزمایش برای شناسایی ویروس کرونا چندان قابل اطمینان نیست و در برخی افراد با وجود منفی اعلام شدن نتیجه، بعد از مدتی وجود ویروس در بیمار شناسای شده است.
شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا
به گفته کارشناسان؛ ویروس کرونا می‌تواند در ریه‌ها قرار بگیرد و به این ترتیب نمونه برداری مخاط حلق وگلو می‌تواند نتیجه مناسبی در اختیار دانشمندان قرار ندهد.

کارشناسان چینی اعلام کرده اند غربالگری با استفاده از تصویر ریه تنها در مواردی که عفونت منجر به ذات الریه شده باشد قابل استفاده است و مواردی، ابتلای خفیف را نشان نمی‌دهد. اما در مبتلایان به ذات الریه امکان استفاده از دارو‌های قوی برای مبارزه با عفونت را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.

دانشمندان چینی اعلام کرده اند به مهارت پزشک متخصص رادیولوژی برای تفسیر عکس ریه فرد نیاز دارند تا ویروس کرونا با آنفلوانزای فصلی اشتباه گرفته نشود.
شیوه جدید چینی‌ها برای تشخیص سریع کرونا

امروزه در آزمایشگاه‌ها برای شناسایی بیماری‌های ویروسی از کیت‌های شناسایی خود ویروس استفاده می‌شود که بررسی و شناسایی آن کار بسیار دشواری است. اما بهترین شیوه شناسایی بیماری ویروسی بررسی پاسخ سیستم ایمنی بدن فرد است.

هنگامی که افراد به بیماری‌های ویروسی مبتلا می‌شوند بدن آن‌ها نوعی آنتی بادی تولید می‌کند. آنتی بادی نوعی پروتئین در خون است که پاتوژن‌های خاصی را شناسایی می‌کند و سیستم ایمنی بدن را برای حمله به آن تحریک می‌کند. بسیاری از دانشمندان در کشور‌های مختلف دنیا در تلاشند تا آزمایش خونی مخصوص شناسایی آنتی بادی تولیدی دربدن ضد ویروس کرونای جدید تهیه کنند، اما هنوز به نتیجه‌های قطعی دست نیافته اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران به نقل از Nytime
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید