"دیلیت اکانت" اینستاگرام؛ چگونه پیج اینستاگرام را پاک کنیم؟

"دیلیت اکانت" اینستاگرام؛ چگونه پیج اینستاگرام را پاک کنیم؟

بعضی از روز‌ها آدم‌ها حوصله هیچ چیز را ندارند و می‌خواهند از دنیا دور شوند. آن‌ها حتی به اینستاگرام خودشان هم رحم نمی‌کنند و تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود می‌گیرند! شاید شما هم از این دسته آدم‌ها باشید و یا به دلایل کاری یا امنیتی تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود گرفته اید. در هر صورت آموزش کامل حذف اکانت اینستاگرام را در ادامه خواهید خواند.

کد خبر : ۷۷۷۴۷
بازدید : ۱۳۴۱۴

فرادید | اگر به هر دلیل قصد حذف اکانت اینستاگرام خود را دارید و دیگر قصد فعالیت با اکانت خود را نداشته و می‌خواهید تمامی فعالیت‌های قبلی خود مانند لایک، کامنت و فالو کردن هایتان حذف شده و اثری از حساب اینستاگرام خود در این شبکه اجتماعی وجود نداشته باشد. کافی است طریقه دیلیت اکانت اینستا را فرا بگیرید به همین منظور ما امروز قصد آموزش حذف اکانت اینستاگرام را داریم، پس با ما همراه شوید.

به گزارش فرادید، البته قبل از شروع آموزش باید خدمت شما عرض کنیم که در این مطلب، پاک کردن اکانت اینستاگرام را هم از طریق گوشی و هم از طریق کامپیوتر ارائه خواهیم داد تا به هر کدام از این سیستم‌ها دسترسی داشتید سریعا اقدام به حذف کامل اکانت اینستاگرام خود کنید.

قبل از شروع آموزش حذف اکانت اینستاگرام باید تفاوت آن با دی اکتیو کردن اینستاگرام را بدانید. در دی اکتیو کردن اینستاگرام شما برای مدتی حساب اینستاگرام خود را غیر فعال می‌کنید و بعد از دی اکتیو کردن، اکانت شما در اینستاگرام حذف خواهد شد و هنگام جستجو اسم اکانت خود، هیچ نتیجه‌ای برایتان نمایش داده نمی‌شود و برای فعالسازی دوباره آن کافی است دوباره اسم اکانت و پسورد خود را وارد کنید تا اکانت شما فعال شده و تمامی فعالیت‌های قبلی آن بازگردد.

اما در پاک کردن اکانت اینستاگرام تمامی فعالیت‌های قبلی شما برای همیشه پاک و حساب مربوطه برای همیشه حذف و دیگر قابل بازگردانی نخواهد بود. حال بعد از دانستن تفاوت این دو، مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام را برای شما مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم.
دیلیت اکانت اینستاگرام در گوشی:
ما ابتدا نحوه پاک کردن پیج را از طریق مرورگر گوشی و سپس در کامپیوتر توضیح میدهیم که در کل تفاوت آنچنانی با هم ندارند. اما به هر حال با این توضیحات میتوانید از چند راه اقدام به حذف کامل اکانت اینستاگرام خود کرده باشید. برای عملی کردن این مورد در گوشی خود به مانند مراحل زیر اقدام کنید.

۱- برای شروع کافی است لینک را لمس کرده تا وارد بخش حذف اکانت در سایت اینستاگرام شوید.
۲- بعد از لمس لینک مربوطه، اینستاگرام از شما می‌خواهد اکانتی را که قصد حذف دائمی آن را دارید، وارد آن شده و بعد از لاگین شدن با چنین صفحه‌ای روبرو خواهید شد.
۳- در صفحه باز شده، شما باید یکی از گزینه‌های کادر مربوطه " ?why are you deleting your account "را انتخاب کنید که ما گزینه " something else " را انتخاب می‌کنیم.

۴- در مرحله بعدی اینستاگرام پسورد اکانت مربوطه را دوباره از شما سوال می کند و شما باید در کادر باز شده پسورد پیج تان را وارد کنید.

۵- بعد از وارد کردن پسورد، حال باید دکمه قرمز رنگ " permanently delete my account " که در قسمت پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید.

۶- بعد از زدن این دکمه، اینستاگرام برای آخرین بار از شما می‌پرسد که قصد حذف اکانت خود را دارید که اگر چنین قصدی دارید گزینه قبول را لمس کنید.

پاک کردن حساب اینستاگرام از طریق کامپیوتر:

برای دیلیت کردن اکانت خود می‌توانید باز هم از طریق سایت اینستاگرام، اما این بار با سیستم کامپیوتر و یا لب تاپ اقدام کنید. از این رو برای این کار کافی است یکی از مرورگر‌های موجود در پی سی خود را باز کنید و سپس بر روی لینک آدرس مربوطه کلیک کرده تا وارد قسمت delete your account سایت اینستاگرام شده باشید.

با لمس لینک مربوطه شما مستقیم وارد بخش دیلیت اکانت در اینستاگرام خواهید شد. البته به شرطی که قبلا در مرورگر مربوطه، وارد اکانت خود در سایت اینستاگرام شده باشید که در غیر این صورت، اینستاگرام از شما ابتدا خواهد خواست که با وارد کردن اطلاعات پیج مربوطه در واقع همان اکانتی که می‌خواهید آن را پاک کنید را وارد کرده و سپس مراحل بعدی را طی کنید.

بعد از ورود به اکانت خود، شما به صورت مستقیم وارد همان صفحه حذف پیج اینستاگرام خواهید شد که حال می‌توانید برای رهایی از اکانت خود، گزینه‌های مربوط را انتخاب و مابقی کار را انجام دهید که به همین منظور مراحل زیر به این شرح است.
?why are you deleting your account
همانطور که در قسمت‌های بالاتر توضیح دادیم این قسمت و گزینه‌های موجود در این کادر، سوالی است که اینستاگرام از شما، دلایل پاک کردن پیج خودتان را می پرسد که در نهایت باید یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. این موارد با توضیحات مختصر به شرح زیر است.
  • can't find people to follow: این گزینه به منظور ناتوان ماندن شما از فالو کردن دیگر اکانت ها است که در صورت انتخاب این مورد اینستاگرام برای شما پیشنهاد مطالعه چند مورد از مقاله های مربوطه را خواهد کرد.
  • too busy/too distracting: اگر اینستاگرام زمان زیادی از فعالیت روزانه شما را مشغول کرده خود اینستاگرام توصیه می کند به جای بستن اکانت اینستاگرام برای مدتی برنامه اینستاگرام را از گوشی خود حذف کنید و در واقع به نوعی از حذف دائمی حساب خود خودداری کرده باشید.
  • want to remove something: اگر دلیل دیلیت پیج، رهایی از برخی فعالیت‌ها مانند نظرات و گفتگو‌های رد و بدل شده در دایرکت و یا فعالیت‌های دیگری است که شما به نوعی می‌خواهید از دست آن‌ها رهایی پیدا کرده باشید. می‌توانید از طریق مقاله‌های ارائه شده در این گزینه از پاک کردن حساب خود منصرف شوید.
  • too many ads: در صورتی که دلیل خداحافظی شما از اینستاگرام دریافت پُست و یا استوری‌های تبلیغاتی به تعداد زیاد است می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.
  • privacy concerns: اگر دلیل دیلیت اکانت شما مسائل حریم خصوصی است. می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید که البته در این قسمت نیز اینستاگرام برای شما مقاله‌هایی همچون پرایویت کردن پیج، نحوه بلاک کردن یک اکانت دیگر و… ارائه می‌دهد.
  • trouble getting started: اگر تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده اید و با نحوه کار با این برنامه آشنایی کافی ندارید. می‌توانید این گزینه را برای پاک کردن حساب خود انتخاب کرده که البته باز هم اینستاگرام برای شما مطالعه مقاله‌ای را توصیه می‌کند که تمام موارد لازم برای شروع کار با اینستاگرام را برای شما توضیح خواهد داد.
  • created a second account: اگر دلیل خداحافظی شما از اینستاگرام، باز کردن یک حساب دیگر و یا به قول خود اینستاگرام، باز کردن حساب دوم است. می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید که البته با انتخاب این گزینه اینستاگرام از شما می‌خواهد اطمینان حاصل کنید که دارید با حساب درستی اقدام به حذف کردن می‌کنید.
  • concerned about my data: اگر از اطلاعات شخصی خود نگران هستید این مورد را انتخاب کنید. در این قسمت اینستاگرام پیشنهادی برای صرف نظر کردن شما ارائه نداده که احتمالا منظور اینستاگرام از این گزینه برای این باشد که شما در واقع از خود اینستاگرام برای محافظت از داده‌های خود اقدام می‌کنید.
  • something else: در صورتی که شما دلایل دیگری برای خداحافظی از اینستاگرام دارید می‌توانید از این گزینه برای ادامه راه استفاده کنید.

To continue, please re-enter your password:

این کادر برای وارد کردن پسورد پیج مربوطه است تا به نوعی اطمینان حاصل شود که فرد حذف کننده پیج، ادمین اصلی آن اکانت است. از این رو برای حذف اکانت اینستاگرام خود ضروری است که در این قسمت رمز پیج خود را وارد کنید.

در این قسمت یک نوشته آبی رنگ " ? forget password " وجود دارد که به معنای فراموش کردن رمز عبور آن اکانت است. در صورتی که رمز عبور اکانت خود را به یاد ندارید و یا با وارد کردن پسورد خود، در کادر مربوطه خطای اشتباه بودن پسورد را دریافت کردید. می‌توانید از طریق همین نوشته آبی رنگ، وارد صفحه تغییر رمز در اینستاگرام شده و بعد از ثبت پسورد جدید اقدام به دیلیت کردن اکانت خود کرده باشید.

کادر قرمز رنگ permanently delete my account:

و در نهایت به مانند آموزش قبلی که نحوه پاک کردن پیج اینستاگرام را از طریق مرورگر گوش توضیح دادیم. در این قسمت نیز برای حذف پیج در مرورگر کامپیوتر بعد از طی مراحل موجود با کلیک کردن کادر قرمز رنگ و سپس تایید آن می‌توانید اقدام به پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه کرده باشید.

البته این قسمت نیز توضیحاتی در مورد پیامد‌های بعد از پاک کردن حساب مانند از بین رفتن تمامی فعالیت‌های قبلی شما و غیر قابل استفاده شدن آن اسم پیج (به خاطر خفظ حریم خصوصی) که البته اگر بخواهید دوباره در اینستاگرام ثبت نام کنید برای شما اهمیت خواهد داشت.

چند نکته:
۱- در نظر داشته باشید با دیلیت اکانت اینستاگرام خود دیگر هیچ راهی برای برگرداندن اطلاعات پیج و حتی خود پیج وجود ندارد حتی خود اینستاگرام هم نمی‌تواند اکانت حذف شده را بازیابی کند.

۲- به دلیل احترام به حریم خصوصی افراد، اینستاگرام امکان ایجاد پیج جدید با اسم پیج‌هایی که قبلا حذف شده اند را به دیگران نمی‌دهد. حتی دیگر ادمین پیج حذف شده هم قادر نخواهد بود از آن اسم پیج استفاده کند. پس اگر اسم پیج برای شما مهم است حتما قبل از حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود، اسم اکانت مربوطه را تغییر دهید. در ضمن این مورد در رابطه با ایمیل در ثبت شده داخل پیج نیز صادق است.

۳- همانطور که گفتیم اگر می‌خواهید برای مدتی از اینستاگرام خداحافظی کنید یا بنا به دلایلی از اینستاگرام زده شده اید و یا به قولی احساسی شده اید و می‌خواهید سریعا اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید. می‌توانید به جای حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود آن را برای مدتی غیر فعال کنید و همانطور که گفتیم با حذف موقت اکانت اینستاگرام می‌توانید در آینده دوباره پیج اینستاگرام خود را فعال کرده باشید.

۴- پاک کردن حساب اینستاگرام بدون داشتن پسورد امکانپذیر نیست و باید برای حذف اکانت اینستاگرام خود از طریق سایت اینستاگرام وارد پیج خود شده و مراحل مربوطه را انجام دهید. اگر پسورد اکانت خود را فراموش کرده اید می‌توانید با بازیابی پسورد اینستاگرام خود اقدام به ثبت پسورد جدید کرده و سپس مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام خود را انجام دهید.

۵- امکان دیلیت اکانت اینستاگرام با شماره تلفن وجود ندارد و فقط شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن ثبت شده در پیج خود اقدام به تغییر پسورد اکانت اینستاگرام خود کنید.

۶- در برخی از سایت‌ها مشاهده می‌شود که به اشتباه نوشته شده (حذف اکانت اینستاگرام ورژن جدید) که باید گفت: ورژن جدید و قدیم وجود ندارد. فقط یک راه برای دیلیت اکانت اینستاگرام موجود است که آن را هم برای شما توضیح دادیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید