قتل داماد به خاطر نگاه چپ

قتل داماد به خاطر نگاه چپ

من هم برای دفاع از خودم با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به ران پایش زدم و بعد هم درگیری ما با وساطت مردم تمام شد، اما ظاهراً همان ضربه باعث جان باختن او شده و من هیچگاه فکر نمی‌کردم ضربه چاقو به پا می‌تواند کسی را بکشد.

کد خبر : ۷۹۴۲۸
بازدید : ۱۰۸۴۵
قتل داماد به خاطر نگاه چپ
حکم قصاص جوان شروری که به خاطر یک نگاه، تازه دامادی را به قتل رسانده بود، با تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور به شعبه اجرای احکام فرستاده شد.

رسیدگی به این پرونده از اواخر سال ۹۷ با گزارش یک درگیری میان ۲ پسر جوان در یکی از پارک‌های تهران آغاز شد که در این نزاع سعید به علت جراحت بر روی سفید رانش به بیمارستان انتقال پیدا کرد و ساعاتی بعد هم شدت خونریزی سبب شد تا او تسلیم مرگ شود.

پس از مرگ سعید، مأموران به دنبال شناسایی و بازداشت ضارب رفتند و پس از تحقیقات میدانی موفق شدند هویت ضارب به نام سینا ۲۶ ساله را شناسایی و او را به عنوان متهم قتل عمد سعید دستگیر کنند.

سینا پس از بازداشت و در همان ابتدا به وارد کردن ضربه با چاقو به پای مقتول اعتراف کرد و گفت: من و دوستانم هر روز عصر به پارک می‌رفتیم و مشروب می‌خوردیم.
آن روز هم در حال خوردن مشروب بودیم که به یکباره سعید از کنار ما رد شد و به من چپ چپ نگاه کرد و من به خاطر اینکه مشروب خورده بودم و حالت عادی نداشتم به او اعتراض کردم که همین مسأله باعث درگیری ما شد و او من را کتک زد و من هم برای دفاع از خودم با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به ران پایش زدم و بعد هم درگیری ما با وساطت مردم تمام شد، اما ظاهراً همان ضربه باعث جان باختن او شده و من هیچگاه فکر نمی‌کردم ضربه چاقو به پا می‌تواند کسی را بکشد.

پس از اظهارات متهم و تکمیل تحقیقات کیفرخواست او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. در ادامه اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و درخواست قصاص برای قاتل پسرشان را مطرح کردند.

مادر مقتول به قاضی گفت: برای سعید چند ماه پیش به خواستگاری رفته بودیم و او پس از پیدا کردن کار مناسب، دختر مورد علاقه اش را نامزد کرد و قرار بود مراسم ازدواجشان را برگزار کنند.

اما این آدم بی رحم به خاطر یک نگاه، پسر جوانم را از من گرفت. من از او نمی‌گذرم. زندگی من بعد از تنها پسرم نابود شد و پس از این اتفاق از خدا خواسته ام که به زندگی من هم پایان دهد.

بعد از اظهارات مادر مقتول متهم به جایگاه رفت و گفت:: من قصد کشتن او را نداشتم. در همین هنگام قاضی در مقابل اظهارات سینا گفت: ضربه‌ای که زدی به سفید ران مقتول خورده و یکی از رگ‌های حیاتی بدن او را قطع کرده و خونریزی ناشی از آن سبب فوت سعید شده است.

سینا دوباره ادامه داد: قسم می‌خورم نمی‌دانستم چنین ضربه‌ای باعث مرگ می‌شود. می‌خواهم اولیای دم حرفم را باور کنند من عذاب وجدان زیادی دارم و پشیمانم و از آن‌ها درخواست می‌کنم که من را ببخشند.

در ادامه اولیای دم بازهم بر درخواست شان که همان قصاص متهم بود تأکید کردند و هیأت قضات پس از شور سینا را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند.

اما رأی صادر شده با اعتراض متهم مواجه شد و پرونده برای رسیدگی به دیوانعالی کشور رفت که در آن مجموعه هم اعتراض متهم رد شد و پرونده دوباره به دفتر شعبه ۴ ارجاع شد که با توجه به تأیید حکم قصاص پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید