انتشار نقشه‌های آیفون برای مقابله با کرونا

انتشار نقشه‌های آیفون برای مقابله با کرونا

تمام اطلاعات به صورت انباشته منتشر می‌شود و در نتیجه از این داده‌ها نمی‌توان چیزی در مورد کاربران مشخص فهمید. اپل در تهیه نرم‌افزار «مپز» بر امر حفظ حریم خصوصی تاکید داشته است.

کد خبر : ۷۹۴۷۲
بازدید : ۹۳۷۸
انتشار نقشه‌های آیفون برای مقابله با کرونا
این داده‌ها خبر از کاهش چشمگیر استفاده مردم از تلفن برای یافتن مسیر‌های رانندگی، پیاده‌روی و حمل و نقل عمومی می‌دهند

اپل داده‌هایی از نرم‌افزار «مپز» خود را منتشر کرده است. هدف از این کار، رسیدگی به این سوال است که آیا مردم در حال تبعیت از سیاست قرنطینه بابت ویروس کرونا هستند، یا نه.

داده‌ها نشان می‌دهد که آیا کاربران هنوز از آیفون‌های خود برای پرس‌وجوی مسیر‌ها استفاده می‌کنند یا نه، و در نتیجه می‌تواند برای مقایسه میزان حرکت مردم پیش و پس از سیاست قرنطینه، مورد استفاده قرار گیرد.

این داده‌ها خبر از کاهش چشمگیر استفاده مردم از تلفن‌های همراه برای یافتن مسیر‌های رانندگی، پیاده‌روی و حمل و نقل عمومی می‌دهند. در نتیجه، به نظر می‌رسد که مقررات موجود در مورد در خانه ماندن و سایر قوانین فعلی برای توقف گسترش ویروس کرونا، دارد جواب می‌دهد.

مثلا در منطقه سان فرانسیسکو و حومه، تقاضا برای یافتن مسیر رانندگی ۷۰ درصد و تقاضا برای یافتن مسیر حمل و نقل عمومی ۸۴ درصد کاهش داشته است. در نیویورک، تقاضا در زمینه حمل و نقل عمومی ۸۹ درصد کاهش داشته است.

اپل این داده‌ها را هر روز، روزآمد می‌کند تا آن‌ها را با روز مشابه در ماه ژانویه (که سیاست‌های قرنطینه هنوز به طور جدی اعمال نشده بودند) مقایسه کند.

این اطلاعات به طور عمومی و در تارنمایی که به این منظور تهیه شده است، قرار داده شده‌اند و همچنین در اختیار مقامات هماهنگ‌کننده اقدامات دولت قرار می‌گیرند. گوگل هم همین کار را با همین نوع داده‌ها انجام داده است و گفته است که تصمیم دارد به مردم اجازه دهد که خود ببینند چه نوع داده‌هایی تحویل مقامات می‌شود.

تمام اطلاعات به صورت انباشته منتشر می‌شود و در نتیجه از این داده‌ها نمی‌توان چیزی در مورد کاربران مشخص فهمید. اپل در تهیه نرم‌افزار «مپز» بر امر حفظ حریم خصوصی تاکید داشته است. این نرم‌افزار بر خلاف رقبایی همچون گوگل، از ورود با نام کاربری یا تعقیب مسیر استفاده نمی‌کند.

داده‌های اپل فقط وقتی تولید می‌شوند که کاربری تقاضای مسیر کند. اما داده‌های «مکان‌یاب» گوگل مداوم جمع‌آوری می‌شوند (اگر کاربر این اجازه را در بخش تنظیمات داده باشد.)‌

اطلاعات اپل همچنین نسبت به اطلاعات گوگل از جزئیات کمتری برخوردار است. گوگل مشغول جمع‌آوری اطلاعات از ۱۳۱ کشور مختلف است. اپل تنها اطلاعات نسبی (نه شمار دقیق تعداد تقاضا‌ها یا تعداد افراد) را ارائه می‌دهد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید