۷۰۰ فقره سرقت برای هیجان

۷۰۰ فقره سرقت برای هیجان

هیچ‌گونه نیاز مالی برای انجام سرقت نداشتم و تنها به خاطر هیجان سرقت می‌کردم. از حدود یک‌سال پیش بود که به واسطه پیشنهاد یکی از دوستان خود شروع به مصرف شیشه کردم.

کد خبر : ۷۹۹۶۶
بازدید : ۱۱۷۳۳
۷۰۰ فقره سرقت برای هیجان
سارق حرفه‌ای داخل خودرو پس از ٧٠٠ سرقت، اعتراف کرد که برای هیجان دست به این دزدی‌های سریالی زده است. ساعت ١٨ دهم آذرماه طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠، وقوع یک سرقت داخل خودرو به کلانتری ١٠٧ فلسطین اعلام شد.
با حضور مأموران کلانتری در موقعیت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سارق با یک موتورسیکلت پالس NS اقدام به سرقت محتویات صندوق عقب و داخل کابین یک خودروی سواری پارک‌شده در مقابل یک مجتمع مسکونی کرده است.
پرونده با موضوع سرقت داخل خودرو تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ٦ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد. با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی یک موتورسیکلت پالس آبی‌رنگ که شماره پلاک آن مخدوش بود، شدند که سرنشین نسبتا جوان آن اقدام به سرقت محتویات داخل کابین و صندوق عقب خودرو می‌کند.

در شاخه دیگر از تحقیقات، پرونده‌ای مشابه سرقت داخل خودرو با این تفاوت که سارق جوان از یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ دیگری استفاده کرده است، به پایگاه واصل شد که با تجزیه و تحلیل پرونده‌ها و تجمیع چند پرونده مشابه در سطح شهر تهران، کارآگاهان با یک‌سری اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق به شناسایی مالک موتورسیکلت‌ها شدند.
در ادامه رسیدگی به پرونده مالک موتورسیکلت که فردی میانسال بود، در محل سکونتش در محله نواب دستگیر و اعلام کرد ٣ موتورسیکلت مذکور را برای پسرم که به نام ناصر خریداری کرده و حدود یک‌ماه است که ناصر به خانه سر نزده است. با قوت‌گرفتن اینکه سرقت‌ها توسط ناصر صورت گرفته و با توجه به تصاویر به دست آمده از او، کارآگاهان با تلاش‌های شبانه‌روزی موفق به شناسایی مخفیگاه او در خیابان مولوی شدند.
درنهایت نیز با هماهنگی بازپرس پرونده در عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه متهم، مأموران موفق به کشف مقادیر زیادی از انواع لوازم مسروقه از قبیل: مدارک شناسایی، ساک ورزشی، کیف‌دستی، ابزارآلات، ده‌ها دستگاه ضبط خودرو و ... از مخفیگاه متهم شدند که بنابر اعتراف متهم از صد‌ها سرقت داخل خودرو به دست آمده است.
سارق جوان در تحقیقات صورت‌گرفته به بیش از ٧٠٠ سرقت اعتراف کرد و گفت: «بیشترین سرقت‌ها را در مناطق مختلف شهر به‌ویژه در محدوده‌های مرکزی شهر و خیابان‌های بهارستان و جامی و بازار تهران به تنهایی انجام داده‌ام. اموال مسروقه را به ٦ مالخر می‌فروختم و در سایت خریدوفروش اینترنتی آگهی می‌کردم. همچنین پول به دست آمده را صرف خوشگذرانی می‌کردم.»
متهم ادامه داد: «هیچ‌گونه نیاز مالی برای انجام سرقت نداشتم و تنها به خاطر هیجان سرقت می‌کردم. از حدود یک‌سال پیش بود که به واسطه پیشنهاد یکی از دوستان خود شروع به مصرف شیشه کردم. اوایل همه چیز جنبه تفریح داشت، اما به مرور به مصرف شیشه اعتیاد پیدا کردم. با وجود این، نیاز مالی انگیزه‌ای برای انجام سرقت‌ها نشد بلکه هربار، پس از مصرف شیشه و برای هیجان بیشتر اقدام به سرقت می‌کردم.»
سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: «در ادامه تحقیقات پلیسی خریداران اموال مسروقه شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی هستند.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید