رونمایی از مدل جدید لامبورگینی در اتاق نشیمن

رونمایی از مدل جدید لامبورگینی در اتاق نشیمن

به دلیل شیوع کرونا، نمایشگاه‌های خودرو در جهان تعطیل شده یا به تعویق افتاده است و خودروسازان برای معرفی محصولات جدید نمی‌توانند برنامه‌های همیشگی خود را اجرا کنند.

کد خبر : ۸۰۲۵۱
بازدید : ۲۱۰۴۷
رونمایی از مدل جدید لامبورگینی در اتاق نشیمن
اوراکان در اتاق نشیمن
لامبورگینی، سازنده خودرو‌های اسپرت ایتالیایی، جدیدترین محصول خود را با استفاده از فن‌آوری واقعیت مجازی شرکت اپل رونمایی کرد.

ماشین جدید لامبورگینی را می‌توان با تلفن آیفون یا تبلت آی‌پد به صورت "واقعیت افزوده" و در ابعاد واقعی در فضای خانه شبیه‌سازی کرد و اطراف و داخل ماشین را دید. قرار است این امکان که در سایت لامبورگینی در دسترس است، برای مدل‌های دیگر کارخانه هم فراهم شود.

به دلیل شیوع کرونا، نمایشگاه‌های خودرو در جهان تعطیل شده یا به تعویق افتاده است و خودروسازان برای معرفی محصولات جدید نمی‌توانند برنامه‌های همیشگی خود را اجرا کنند.
رونمایی از مدل جدید لامبورگینی در اتاق نشیمن
لامبورگینی جدید، چهارمین نمونه از مدل اوراکان است. این ماشین روباز یک موتور ده سیلندر با قدرت ۶۱۰ اسب بخار دارد که نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین سه و نیم ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۲۴ کیلومتر در ساعت است.

لامبورگینی هفته گذشته پس از حدود دو ماه، کارخانه اش در سانتا آگاتا در جنوب ایتالیا را بازگشایی کرد. با گسترش کرونا، لامبورگینی همراه با دیگر خودروسازان ایتالیایی فعالیت خود را متوقف و بر ساخت لوازم محافظتی برای پزشکان و پرستاران تمرکز کرده بود.

رونمایی از مدل جدید لامبورگینی در اتاق نشیمن
اولین محصول فراری پس از دو ماه تعطیلی کارخانه به خاطر کرونا از خط تولید خارج شد

فراری و فیات-کرایسلر هم کار در کارخانه‌های خود در ایتالیا را از سر گرفته‌اند. فیات-کرایسلر اعلام کرده که در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به دلیل کسادی بازار و تعطیلی کارخانه‌هایش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو (بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار) ضرر کرده است. این کارخانه هشدار داده که زیانش در سه ماه دوم سال بیشتر خواهد بود.

خبر‌ها از بازار چین امیدوارکننده‌تر است. فولکس‌واگن می‌گوید فروش محصولاتش در بزرگترین بازار خودروی جهان تقریبا با زمان مشابه در سال گذشته برابر است که نشان می‌دهد بازار چین در حال بازگشت به دوران پیش از بحران کرونا است.

با این حال یکی از مدیران فولکس‌واگن گفته که بعید است بازار اروپا به سرعت چین به حالت عادی برگردد.
رونمایی از مدل جدید لامبورگینی در اتاق نشیمن
کارخانه تسلا در نزدیکی سانفرانسیسکو از یک ماه و نیم پیش تعطیل است

شکایت به خاطر کرونا
تسلا به خاطر ادامه تعطیلی کارخانه‌اش در ایالت کالیفرنیا، از مقامات شهرستانی که کارخانه‌اش در آن قرار دارد، به دادگاه شکایت کرده است. ایلان ماسک، مدیر این کارخانه هم تهدید کرده که دفتر مرکزی تسلا را از کالیفرنیا به ایالتی دیگر منتقل خواهد کرد.

کارخانه تسلا در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو حدود یک ماه و نیم پیش با دستور مقام‌های محلی برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد.

ایلان ماسک یکی از منتقدان تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی به خاطر بحران کرونا است و این کار را اقدامی فاشیستی خوانده است. اما مقام‌های بهداشتی شهرستان آلامدا هفته گذشته اعلام کردند که شرایط اضطراری هنوز برقرار است و به کارخانه اجازه فعالیت نمی‌دهند.

تسلا مقام‌های آلامدا را به سرپیچی از قوانین ایالتی متهم کرده و می‌گوید آن‌ها برخلاف دستور فرماندار کالیفرنیا عمل کرده‌اند. مقام‌های محلی می‌گویند برای یافتن راهی که کارخانه بتواند با حفظ سلامت کارگران باز شود، با تسلا همکاری کرده‌اند.

ایلان ماسک همچنین در توییتر اعلام کرد که دفتر مرکزی تسلا را به تگزاس یا آریزونا منتقل خواهد کرد و ادامه حضور تسلا در کالیفرنیا را مشروط به رفتار مقامات با این کارخانه کرده است.

این تهدید در حالی مطرح می‌شود که تسلا به شدت در تلاش است تا تولید مدل Y، سودآورترین محصول خود را در این کارخانه افزایش دهد.
رونمایی از مدل جدید لامبورگینی در اتاق نشیمن
رادار‌های لیزری ولوو در برآمدگی سقف ماشین قرار می‌گیرد

در مسیر خودران
ولوو اعلام کرده که از سال ۲۰۲۲ محصولاتش را به رادار‌های لیزری مجهز خواهد کرد. ماشین با این رادار‌ها می‌تواند تا سطح ۳ خودران باشد.

میزان خودران بودن ماشین در پنج سطح تعریف شده که در بالاترین سطح، ماشین کاملا بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد. در سطح ۳، راننده می‌تواند در مناطق جغرافیایی از پیش تعیین شده مانند بزرگ‌راه‌ها رانندگی را به ماشین بسپارد.

ولوو اولین کارخانه‌ای است که اعلام کرده این فن‌آوری را به صورت انبوه به کار خواهد گرفت. این رادار‌ها در برآمدگی در سقف ماشین قرار می‌گیرد و با فرستادن میلیون‌ها پرتو لیزر، تصویری سه بعدی از محیط اطراف ماشین ترسیم می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند به کمک آن ماشین را کنترل کند.

احتمالا اولین مدلی که به این رادار مجهز می‌شود، نسل جدید مدل XC۹۰ است که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. رادار‌ها توسط کارخانه‌ای آمریکایی به نام لومینار ساخته می‌شود.

ولوو می‌گوید نرم‌افزار این رادار‌ها از طریق اینترنت به‌روز می‌شود و به مرور مناطق گسترده‌تری را پوشش خواهد داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید