۵ رمان با مضمون عاشقانه که با خواندن اولین کلمه شما را مجذوب خود خواهند کرد

۵ رمان با مضمون عاشقانه که با خواندن اولین کلمه شما را مجذوب خود خواهند کرد

در این مقاله شما را با پنج کتاب عاشقانه آشنا خواهیم کرد که خیلی زود کاری می‌کنند که نتوانید آن‌ها را روی زمین بگذارید.

کد خبر : ۸۰۵۲۷
بازدید : ۷۷۹۶

۵ رمان با مضمون عاشقانه که با خواندن اولین کلمه شما را مجذوب خود خواهند کرد

درست است که کتاب‌هایی که ریتم آهسته و پیوسته‌ای دارند و برای گره افکنی زیاد صبر می‌کنند، می‌توانند به مرور جذاب شوند؛ اما خواندن کتابی که از ابتدا برای خواننده جذابیت ایجاد کند و مضمونش هم عاشقانه باشد، لذت زیادی دارد. در این مقاله شما را با پنج کتاب عاشقانه آشنا خواهیم کرد که خیلی زود کاری می‌کنند که نتوانید آن‌ها را روی زمین بگذارید.

۱- غرور و تعصب

خانم و آقای بنت به همراه پنج دخترشان در خانه‌ای که متعلق به یکی از اقوام آقای بنت است، زندگی می‌کنند. آن‌ها موقعیت مالی خیلی خوبی ندارند؛ اما بسیار سرزنده و با نشاط هستند و ظاهرشان را هم خوب حفظ می‌کنند. روایت عاشقانه غرور و تعصب وقتی شروع می‌شود که دو دوست به نام‌های آقای دارسی و آقای بینگلی برای اقامت در یکی از ویلا‌های آقای بینگلی به همسایگی محل زندگی بنت‌ها می‌آیند و از آنجایی که آقای بینگلی خیلی ثروتمند است، خانم بنت تصمیم می‌گیرد دخترش «جین» را با او آشنا کند. در حین این آشنایی دختر دیگر او الیزابت یا لیزی نیز با دوست آقای بینگلی، یعنی آقای دارسی آشنا می‌شود.
این دو در ابتدا نسبت به هم گارد دارند و از یکدیگر خوششان نمی‌آید؛ تا این که به مرور کم‌کم با هم آشنا و به هم علاقمند می‌شوند. در این میان، اما مشکلاتی بر سر راه رسیدن جین و آقای بینگلی به هم پیش می‌آید که روی رابطه الیزابت بنت و چارلز دارسی هم تاثیر می‌گذارد. این تنها چکیده‌ای از کتاب زیبای غرور و تعصب نوشته جین آستین است که در فهرست صد رمان برتر جهان قرار دارد و بار‌ها و بار‌ها مورد توجه سینما و تلویزیون قرار گرفته است و از آن اقتباس‌هایی گرفته شده است.
۲- جین ایر
۵ رمان با مضمون عاشقانه که با خواندن اولین کلمه شما را مجذوب خود خواهند کرد

شارلوت برونته جین ایر را طوری نوشت که هنوز بعد از گذشت سال‌ها خواندن آن برای خواننده امروزی هم جذابیت دارد. جین ایر داستان دختری به همین نام است با کودکی سخت؛ او والدینش را از دست می‌دهد و در نهایت سر از یک مدرسه شبانه روزی یا نوانخانه در می‌آورد. در آن مدرسه هم با تلخی‌های زیادی از جمله مرگ تنها دوستش رو به رو می‌شود. زمانی که به سن قانونی می‌رسد به عنوان معلم به عمارت آقای راچستر فرستاده می‌شود تا به عنوان معلم سر خانه مشغول کار شود.
در حین حضور او در این خانه کم‌کم آقای راچستر و جین به هم علاقمند می‌شوند؛ تا اینکه جین متوجه سر و صدا‌هایی از فضای خانه می‌شود که برایش سوال برانگیز می‌شوند. منبع این سر و صدا‌ها مانعی است که بر سر راه جین و آقای راچستر قرار می‌گیرد و جین مجبور می‌شود به همین دلیل از خانه فرار کند و مدتی را در خانه غریبه‌ای که او را با حال نزار پیدا کرده است؛ سر کند. اما داستان همین‌جا تمام نمی‌شود و عاشقانه‌تر ادامه خواهد داشت؛ تا جایی که به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید ساعت‌هاست دست از خواندن برنداشته‌اید؛ چون می‌خواهید عاقبت جین و آقای راچستر را بدانید. برای دانلود کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته از این لینک کمک بگیرید .
۳-بر باد رفته
مارگارت میچل برای خلق شخصیت‌هایی مثل اسکارلت اوهارا و رت باتلر که کاملا بر خلاف هنجار‌های جوامع آن دوران بودند؛ دست به ریسک زد؛ اما نتیجه این ریسک شاهکاری شد که همچنان به عنوان یکی از برترین رمان‌های جهان شناخته می‌شود. داستان بر باد رفته روایت دختری بسیار زیبا به نام اسکارلت است که بر خلاف سایر دختر‌های هم سن و سالش نه متانت به خرج می‌دهد و نه گذشت می‌کند.
او عاشق پسری به نام اشلی است و باور دارد که اشلی هم عاشق اوست؛ اما ناگهان متوجه می‌شود که اشلی نه تنها عاشق او نیست بلکه قصد دارد با دختر خاله‌اش ملانی همیلتون ازدواج کند. در همین اثنا رت باتلر که او هم آوازه خوبی ندارد وارد زندگی اسکارلت می‌شود. بر باد رفته علاوه بر نشان دادن وضعیت آمریکا در خلال جنگ، روایت عشق رت و اسکارلت و رشد و تغییر آن‌ها را به مرور نشان می‌دهد؛ دو شخصیت دست نیافتنی و دوست داشتنی که برای هم ساخته شده‌اند؛ اما موانعی سر راهشان هست که باید از پس آن‌ها برآیند.
۴- دفتر خاطرات
۵ رمان با مضمون عاشقانه که با خواندن اولین کلمه شما را مجذوب خود خواهند کرد

دفتر خاطرات جزو عاشقانه‌ترین رمان‌های دنیاست که توسط نیکولاس اسپارکس نوشته شده است. این داستان روایت دختری به نام الی و پسری به نام نوآه است که در نوجوانی با هم آشنا می‌شوند و دل در گرو هم می‌بندند؛ اما موقعیت مالی خوب دختر و وضعیت مالی نه چندان مساعد پسر باعث بروز مشکلاتی می‌شود؛ از جمله اینکه دختر برای تحصیل از پسر دور می‌شود و نامه‌های عاشقانه پسر هم به دست او نمی‌رسد. در حالی که نوآه طی این مدت تلاش می‌کند خانه رویایی خودش و الی را بخرد؛ الی که از او نامه‌ای دریافت نکرده و نا امید شده تصمیم می‌گیرد با مرد دیگری ازدواج کند؛ اما این پایان ماجرا نیست. از روی کتاب دفتر خاطرات فیلمی سینمایی هم با بازی رایان گاسلینگ و ریچل مک. آدامز در سال ۲۰۰۴ ساخته شد که هنوز هم جزو عاشقانه‌ترین فیلم‌های پر طرفدار سینما شناخته می‌شود. دفتر خاطرات حتما در فهرست چند کتاب که با خواندن آن‌ها احساس خوبی به شما دست خواهد داد و به عشق ایمان می‌آورید ، قرار خواهد گرفت.
۵-عقل و احساس
کتاب دیگری که در فهرست عاشقانه‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات قرار می‌گیرد هم به جین آستین تعلق دارد؛ کتاب مشهور عقل و احساس روایت دو خواهر است که یکی نماد انجام کار‌های عاقلانه در رابطه با مسائل عاطفی است و دیگری دختری احساساتی است که احساسات را به عقل ارجح می‌داند. این دو خواهر هر دو با هم بزرگ شده‌اند و محیط زندگی‌شان هم یکی بوده است؛ اما رفتارهایشان در مقابله با شرایط یکسان شباهتی به هم ندارد. در طول داستان خواننده همواره با این سوال رو به رو است که رفتار کدام یک درست است و ارجحیت با عقل است یا با احساس. در نهایت نیز پایان بندی داستان قضاوت را به عهده خود خواننده می‌گذارد. آستین نسبت به اینکه این کتاب را در سال ۱۸۱۱ منتشر کرده است؛ مسائلی را بیان می‌کند که امروز هم دستمایه صحبت‌های بسیاری از نویسندگان و سخنران‌های روابط هستند. اگر دلتنگ خواندن یک عاشقانه جذاب هستید، اول کتاب عقل و احساس را بخوانید و بعد هم می‌توانید فیلم سینمایی ساخته شده بر اساس همین کتاب را تماشا کنید و لذت ببرید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید