توقف آزمایش هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا

توقف آزمایش هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مجله پزشکی لانست چند روز پیش نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرد که حکایت از آن داشت هیدروکسی کلروکین منجر به افزایش احتمال مرگ در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ می‌شود.

کد خبر : ۸۰۷۳۶
بازدید : ۸۴۴۶
توقف آزمایش هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که کاربرد آزمایشی هیدروکسی کلروکین، داروی ضدمالاریا، برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا را به خاطر نگرانی‌های ایمنی «به طور موقت» متوقف کرده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مجله پزشکی لانست چند روز پیش نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرد که حکایت از آن داشت هیدروکسی کلروکین منجر به افزایش احتمال مرگ در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ می‌شود.

تدروس گبریسوس رییس سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه (۲۵ مه) اعلام کرد که هیات مدیره این سازمان کاربرد آزمایشی هیدروکسی کلروکیندر مقابله با ویروس کرونا را در چند کشور به تعلیق درآورده است تا هیات نظارت بر ایمنی دارویی این سازمان بررسی‌های لازم را انجام دهد.

دانشمندان همواره درباره عوارض جانبی داروی ضدمالاریای هیدروکسی کلروکین هشدار داده‌اند. با این حال دونالد ترامپ که از طرفداران سرسخت این داروست اخیرا اعلام کرده بود که برای پیشگیری از کرونا این دارو را مصرف می‌کند - اقدامی که در ایالات متحده بحث برانگیز شد.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این درباره گزارش‌ها مبنی بر افزایش موارد خوددرمانی با هیدروکسی کلروکین (یا داروی مشابهش، کلروکین) به آسیب‌های جدی منجر شده اظهار نگرانی کرده است. این دارو‌ها می‌توانند خطر عوارض جدی، مانند آسیب کلیوی و کبدی داشته باشد. مواردی هم مرگ به علت مصرف دوز یالای این دارو‌ها گزارش شد.

روز دوشنبه وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که حداقل ۸۰۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور درگذشته اند. به این ترتیب میزان مرگ و میر روزانه ناشی از کووید-۱۹ در برزیل بیشتر از آمریکا شده است. بنا بر آمار رسمی، کرونا در ظرف ۲۴ ساعت اخیر در آمریکا حدود ۶۲۰ قربانی گرفته است.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که منع ورود مسافران خارجی از برزیل به ایالات متحده دو روز زودتر از موعد اعلام شده به اجرا گذاشته می‌شود. دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که این منع از پنجشنبه (۲۸ مه) اعمال می‌شود.

اما کاخ سفید روز دوشنبه (۲۵ مه) با صدور بیانیه گفته است که مقررات جدید از ساعت ۱۱:۵۹ شب سه شنبه (۲۶ مه) اجرا می‌شود. کیلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید، می‌گوید که شهروندان خارجی تا ۱۴ روز پس از خروج از برزیل نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند.

دولت اسپانیا از پایان قرنطینه دو هفته‌ای مسافران خارجی از اول ژوئیه، یازدهم تیر خبر داد. این تصمیم پس از جلسه دوشنبه هیات وزیران اسپانیا اعلام شد. سالانه حدود ۸۰ میلیون مسافر خارجی از اسپانیا دیدن می‌کنند و بخش گردشگری ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

هم زمان بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد که فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود را از ماه ژوئن از سر بگیرند. نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه (۲۵ مه) گفت که مراکز خرید و فروش باز و نمایشگاه‌های اتوموبیل اجازه دارند که به شرط رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی دولت، از اول ژوئن فعالیت خود را از سر بگیرند. بنا بر دستور العمل جدید فروشگاه‌های لباس فروشی و کسب و کار‌های نظر آن هم می‌توانند از روز ۱۵ ماه ژوئن بازگشایی شوند.

با این حال، بریتانیا قصد دارد از هشتم ژوئن، نوزدهم خرداد قرنطینه دو هفته‌ای برای مسافران بین المللی به اجرا بگذارد. طبق قوانین بریتانیا، هر شهروندی که از دیگر نقاط به بریتانیا برگردد باید به مدت دو هفته در قرنطینه خانگی بماند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید