"موش پیوندی" که ۴ درصد آن انسان است

"موش پیوندی" که ۴ درصد آن انسان است

دانشمندان جنین را بیشتر رشد ندادند. اگرچه آزمایش‌های قبلی نشان می‌دهد که محققان موجودات پیوندی را در مراحل فراتر از جنین تولید کرده اند.

کد خبر : ۸۰۷۴۱
بازدید : ۸۹۵۹

این جنین پیوندی توسط تیمی در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و مرکز جامع سرطان "روزول پارک" پرورش داده شد
محققان با پیشرفت مهم اصلاح ژنتیکی اندام‌ها، موفق به تولید جنینی حاوی سلول‌های انسانی و موش شده‌اند. این جنین پیوندی (کیمرا) که به افسانه انسان-حیوان برمی گردد، توسط تیمی در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و مرکز جامع سرطان "روزول پارک" پرورش داده شد.

این جنین موش حاوی ۴ درصد سلول‌های انسانی است که نسبت به آنچه قبلاً به دست آمده بود، بسیار بالاتر است.

مقاله‌ای از جزئیات این تحقیق بیان می‌کند: «غیر ممکن است (سلول‌های بنیادی) انسان اولیه که اساسا در جنین موش مشارکت دارد، تولید شود. تولید موجود پیوندی واجد شرایط اولیه (سلول‌های بنیادی) بعضی از مشخصه‌های معمول سلول‌های بنیادی را در پستانداران ترکیب کرده و می‌تواند اعمالی مانند تولید اندام‌های انسانی در حیوانات را فعال سازد.»
این آزمایش، سلول‌های خونی انسان و سلول‌های چشم را شامل می‌شود، که نشان می‌دهد امکان تولید سلول‌های بالغ انسانی با سرعتی بسیار بیشتر از حد ممکن در جنین انسان وجود دارد.

این موضوع می‌تواند پیامد‌های مهمی در درمان بیماری‌های انسانی، از جمله کووید۱۹ داشته باشد، زیرا از این طریق می‌توانیم سلول‌ها، بافت‌ها یا اندام‌هایی را برای اهداف تحقیقاتی پرورش دهیم.

دانشمندان سلول‌های بنیادی انسان را به جنین موش تزریق کرده و اجازه دادند تا به مدت دو هفته رشد کند، سپس زمانی که جنین را تجزیه و تحلیل کردند، سلول‌های انسانی را در کبد، مغز، چشم‌ها، قلب، خون و مغز استخوان مشاهده کردند.

دانشمندان جنین را بیشتر رشد ندادند. اگرچه آزمایش‌های قبلی نشان می‌دهد که محققان موجودات پیوندی را در مراحل فراتر از جنین تولید کرده اند.

در سال ۱۹۸۴ دانشمندان پیوند گوسفند- بز را بوجود آوردند که تا بزرگسالی اش به حیات خود ادامه داد. همچنین دانشمندان در چین به تازگی موجود پیوندی "خوک - میمون" را تولید کردند که البته تنها چند هفته توانست زنده بماند.

این تحقیق در مجله ساینس ادونس منتشر شد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید