اولین پیوند ریه برای بیماران کرونا

اولین پیوند ریه برای بیماران کرونا

بیمار هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته و قبل از آلودگی به کروناویروس از دو ماه پیش، سلامت وی ​​بسیار عالی بود. به گفته پزشکان، این امر به نتیجه موفقیت آمیز "عمل" کمک کرده است. در حال حاضر بیمار در حال بهبودی است.

کد خبر : ۸۰۷۴۸
بازدید : ۸۴۵۰
اولین پیوند ریه برای بیماران کرونا
بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت دانشگاه وین در روز دوشنبه، اولین پیوند ریه در اروپا برای بیمار مبتلا به COVID-۱۹ در دانشگاه پزشکی وین انجام شد.

دوشنبه گذشته، این عمل بر روی یک بیمار ۴۵ ساله، ساکن کارینتی در اتریش، که دارای نارسایی حاد ریوی بود، انجام شد، به همین دلیل، به مدت یک ماه، تنفس وی تنها با کمک پمپ گردش خون قابل پشتیبانی بود. تصمیم در مورد پیوند ریه پس از آن گرفته شد که روشن گشت ریه وی قابل نجات نیست.

والتر کلپتکو، رئیس کلینیک جراحی دانشگاه گفت: "به نظر ما، او اکنون در شرایط بسیار خوبی است، ما هنوز هیچ مشکلی جدی نداریم. او به آرامی بهبود می‌یابد. اندام‌ها به خوبی کار می‌کنند، همه ما خوشحال هستیم. اما هنوز زمان زیادی طول خواهد کشید تا سرانجام او را از بیمارستان مرخص کنیم. "

به گفته وی، مرحله بحرانی پشت سر گذاشته شده و دانشگاه خوش بین است.

همچنین خاطرنشان می‌شود که بیمار هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته و قبل از آلودگی به کروناویروس از دو ماه پیش، سلامت وی ​​بسیار عالی بود. به گفته پزشکان، این امر به نتیجه موفقیت آمیز "عمل" کمک کرده است. در حال حاضر بیمار در حال بهبودی است.

منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید