نیکوتین مانع انتقال کرونا نمی‌شود

نیکوتین مانع انتقال کرونا نمی‌شود

یک پژوهش فرانسوی ادعا کرده بود در بین بیماران چینی، کسانی که سیگار می‌کشیدند، کمترین حضور را در مراکز درمانی داشتند. بر این اساس نویسندگان حدس می‌زدند که نیکوتین موجود در سیگار به ACE۲ می‌چسبد و از سیگاری‌ها در برابر کرونا محافظت می‌کند.

کد خبر : ۸۰۸۷۸
بازدید : ۸۹۹۸
نیکوتین مانع انتقال کرونا نمی‌شود
ریه‌های افرادی که سیگار می‌کشند ممکن است حاوی تعداد بیشتری از گیرنده‌هایی باشد که ویروس کرونا برای حمله به سلول‌های بدن از آن‌ها استفاده می‌کند و این را محققان آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی؛ اکثر افرادی که در معرض ویروس سارس-کوو۲، ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود، قرار می‌گیرند، علائم خفیف تا متوسط ​​را تجربه می‌کنند و بدون درمان‌های اورژانسی، کاملا بهبود می‌یابند.

با این حال، به تازگی محققان آزمایشگاه Cold Spring Harbour در نیویورک در ارتباط با افراد سیگاری به نتایج بسیار جدیدتری رسیده‌اند: برای شکستن سلول‌ها و شروع تکثیر در بدن، ویروس کرونا روی یک گیرنده پروتئین به نام ACE۲ که در غشای سلول موجود است، می‌چسبد.

دکتر جسیون شلتزر، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «نمونه بافت ریه کسانی که سیگار می‌کشند، بالاترین میزان ACE۲ را دارد. البته ترک سیگار روند افزایش تعداد این گیرنده را کاملا برعکس می‌کند.
به عنوان مثال در کسانی که تقریبا یک سال است سیگار را ترک کرده‌اند، در مقایسه با سیگاری‌های فعلی، تعداد ACE۲ چهل درصد کمتر است.» دکتر شلتزر می‌گوید: «افزایش تعداد ACE۲ باعث می‌شود ویروس کرونا از گیرنده‌های بیشتری برای حمله به سلول‌های بدن استفاده کند.»

پیش از این، یک پژوهش فرانسوی ادعا کرده بود در بین بیماران چینی، کسانی که سیگار می‌کشیدند، کمترین حضور را در مراکز درمانی داشتند. بر این اساس نویسندگان حدس می‌زدند که نیکوتین موجود در سیگار به ACE۲ می‌چسبد و از سیگاری‌ها در برابر کرونا محافظت می‌کند.

دکتر شلتزر، اما می‌گوید: «داده‌های فراوان از جمله متاآنالیز‌های بسیار قوی نشان می‌دهد که افراد سیگاری نسبت به افراد غیر‌سیگاری به موارد شدیدتری از کووید ۱۹ و سایر عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های ریوی مبتلا می‌شوند.»
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید