توییت‌های ویروسی کار روباتهاست

توییت‌های ویروسی کار روباتهاست

این رسانه اجتماعی همچنین ادعا کرده است که ۱.۵ میلیون حساب را به خاطر فعالیت غیرعادی‌شان در زمینه کووید ۱۹ به "چالش" گرفته و هزاران پیام در توییتر را حذف کرده است.

کد خبر : ۸۰۹۲۸
بازدید : ۹۱۶۱
توییت‌های ویروسی کار روباتهاست
کارشناسان رایانه در دانشگاه کارنگی ملون بیش از ۲۰۰ میلیون پیام توییتری درباره کووید ۱۹ را پردازش کردند

طبق یک پژوهش جدید، تقریباً نیمی از کل حساب‌هایی در توییتر که راجع به کووید ۱۹ در فضای مجازی بحث راه می‌اندازند روبات‌های نرم‌افزاری هستند که توهم توطئه یا درمان‌های قلابی را ترویج می‌کنند.

کارشناسان رایانه در دانشگاه کارنگی ملون بیش از ۲۰۰ میلیون پیام توییتری درباره کووید ۱۹ را پردازش کردند که از ماه ژانویه به بعد در توییتر انتشار یافته بود.

این محققان متوجه شدند که حدود ۴۵ درصد این پیام‌ها را صفحاتی در توییتر ارسال کرده‌اند که رفتار روبات‌های نرم‌افزاری را دارند و امکان دارد میلیون‌ها پیام خودکار برای ایجاد اختلال در بحث‌ها ارسال شده باشد.

این محققان افزودند ظاهراً این پیام‌های توییتری سبب شده است تا آمریکایی‌ها در مورد ویروس کرونا دستخوش تفرقه شوند، اما نمی‌توانند تأیید کنند چه افراد یا گروه‌هایی در پس پرده این حساب‌های روباتی در توییتر قرار دارند.

کاتلین کارلی استاد علوم رایانه دانشگاه کارنگی ملون هفته قبل گفته بود: می‌دانیم که با نوعی ماشین تبلیغات سر و کار داریم که مشخصاً با روایت روس‌ها و چینی‌ها همخوانی دارد، ولی اثبات این موضوع به منابع هنگفتی نیاز دارد.

حساب‌های متعلق به روبات‌های نرم‌افزاری صد روایت کذب مختلف در مورد ویروس کرونا را نیز مطرح کرده‌اند که سرچشمه گرفتن کووید ۱۹ از فناوری نسل پنجم نیز از جمله آنهاست. در عین حال پیام‌های توییتری توطئه‌آمیزی در مورد "بازگشایی آمریکا" توسط دونالد ترامپ نیز انتشار یافته است.

کارشناسان کارنگی ملون همچنین افزودند که طبق اطلاعاتی که در مورد بلایای طبیعی و انتخابات گذشته وجود دارد فعالیت‌های کنونی روبات‌های نرم‌افزاری در مورد کووید ۱۹ تقریبا دو برابر میزانی است که پیش‌بینی شده بود.

کارلی در ادامه گفت:، چون ماجرا جهانی است، کشور‌ها و گروه‌های ذی‌نفع مختلف از این فرصت برای پیش بردن دستورکار سیاسی خود استفاده می‌کنند. طبق توضیح این محققان، میزان کنش‌های تکراری روبات‌های نرم‌افزاری توییتر فراتر از آن است که احتمال انجام‌شان توسط انسان وجود داشته باشد.

در بیانیه توییتر منتشره در ان‌پی‌آر آمده است: اغلب وقتی صحبت از روبات‌های نرم‌افزاری پیش می‌آید هر چیزی از عملیات خودکار حسابداری گرفته تا اشخاصی که به دلایل شخصی یا امنیتی ترجیح می‌دهند ناشناس باشند یا به خاطر ملاحظات سخت‌گیرانه مربوط به حریم خصوصی دوست ندارند عکسی از آن‌ها انتشار یابد به ذهن مردم می‌آید.

این رسانه اجتماعی همچنین ادعا کرده است که ۱.۵ میلیون حساب را به خاطر فعالیت غیرعادی‌شان در زمینه کووید ۱۹ به "چالش" گرفته و هزاران پیام در توییتر را حذف کرده است.

بعد از آن که اتحادیه اروپا در سندی داخلی هشدار داد که کرملین می‌خواسته «بحران بهداشت عمومی در کشور‌های غربی را بیش از حد جلوه دهد» روسیه اتهام انتشار دادن اطلاعات نادرست راجع به کووید ۱۹ در غرب در ماه مارس را رد کرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید