تست سریع کرونا برای درمان‌های فوری

تست سریع کرونا برای درمان‌های فوری

پژوهشگران می‌گویند این ماشین «می تواند تفاوت چشمگیری» در تقویت ظرفیت بیمارستان‌های نظام درمان عمومی ایجاد کند که به خاطر اپیدمی کرونا جراحی‌های برنامه ریزی شده شان عقب افتاده است.

کد خبر : ۸۱۰۹۰
بازدید : ۸۷۱۷
تست سریع کرونا برای درمان‌های فوری
پژوهشگران می‌گویند این روند کاملا اتوماتیک، می‌تواند نتیجه آزمایش را ظرف ۹۰ دقیقه تحویل دهد

یک آزمایش کرونای جدید نشان داده که می‌توان میانگین مدت حضور بیماران بالقوه در بخش انتظار کووید۱۹ بیمارستان‌های بریتانیا را تقریبا به نصف کاهش داد. تست‌های قابل حمل موسوم به «سامبای ۲» که در بیمارستان «اَدِنبروک» در کمبریج آزمایش شده می‌تواند وجود ویروس را در فرد ظرف ۹۰ دقیقه تشخیص دهد.

پژوهش دانشگاه کمبریج حاکی از آن است که با استفاده از این ابزار جدید، طول مدتی که بیمار باید در بخش انتظار بیمارستان سپری کند تا به او گفته شود به خانه بازگردد یا در بخش مراقبت‌های کووید۱۹ بستری شود، از ۵۸.۵ ساعت به ۳۰ ساعت تقلیل داده شده است.

پژوهشگران می‌گویند این ماشین «می تواند تفاوت چشمگیری» در تقویت ظرفیت بیمارستان‌های نظام درمان عمومی ایجاد کند که به خاطر اپیدمی کرونا جراحی‌های برنامه ریزی شده شان عقب افتاده است.

پروفسور راوی گوپتا، موُلف ارشد این پژوهش در انستیتوی درمان‌های ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی کمبریج می‌گوید: «انباشته شدن وعقب افتادن جراحی‌ها و درمان‌های معمول به دلیل اپیدمی کرونا یک مسئله حاد است که باید تا پیش از فرا رسیدن فصل زمستان که نظام درمانی باعفونت‌های مضاعف از جمله «نووُ ویروس» و آنفلوآنزا دست به گریبان خواهد شد، حل شود.

«آزمایش سریع "سارس-کوو ۲" در بیمارستان، دسترسی بیمار به درمان‌های فوری را تسریع کرده و به آن‌ها امکان می‌دهد با اطمینان خاطر از بیمارستان مرخص شوند».

«(این دستگاه ها) تفاوت چشمگیری در ماه‌های آینده ایجاد خواهند کرد.»

«استفاده از این ابزار آزمایشی دربدو ورود بیمار به بیمارستان، تشخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ برای آزمایش‌های بالینی را تسریع می‌کند. این که بیمار می‌تواند یک روز زودتر تحت درمان‌های آزمایشی قرار بگیرد، از نظر طبی مهم است.»

«بیمارستان‌های کشور و خانه‌های سالمندان نیز می‌توانند از منافع "سامبای ۲" بهره‌مند شوند.» «سامبای ۲» قادر است در نمونه‌هایی که از گلو و بینی بیمار برداشته می‌شود، ذرات ژنتیکی ویروس را ردیابی کند.

پژوهشگران می‌گویند این روند کاملا اتوماتیک، می‌تواند نتیجه آزمایش را ظرف ۹۰ دقیقه تحویل دهد. در مقایسه، دو روز طول می‌کشد که نتیجه تست‌های معمول که باید به آزمایشگاه‌های مرکزی و شلوغ فرستاده شود، مشخص شود.

بیمارستان «اَدِنبروک» ازماه مه تقریبا کلیه آزمایش‌های کرونای خود را از تست‌های معمول به ماشین‌های سامبا منتقل کرده است. پژوهشگران داده‌های مربوط به بیماران بستری را به مدت ده روز - قبل و بعد از استفاده از «سامبا» مطالعه کردند.

مطالعات اولیه روی ۱۴۹ بیمار نشان داد که آزمایش ۹۶.۹ درصد بیماران آلوده به ویروس به درستی تشخیص داده شده و موارد عدم ابتلا به ویروس نیز در سطح ۹۹.۱ درصد درست بوده است.

دکتر اشلی شاو، مدیر بنیاد بیمارستان‌های آموزش نظام درمان عمومی می‌گوید: «آزمایش در بدو مراجعه به بیمارستان، در قابلیت تیم‌های پزشکی ما برای اتخاذ تصمیمات درست و به موقع بسیار موفقیت آمیز بوده است. این امر بیماران و کارکنان بیمارستان را در طول این دوران دشوار حفاظت کرده است.»

این دستگاه‌ها توسط شرکت «دایاگنوستیکس فُور دِ ریِل ووُرلد» وابسته به دانشگاه کمبریج تولید شده است.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید