ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است؟!

ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است؟!

همکاران انگلیس دریافتند که مناطقی از ژنوم ویروس وجود دارد که در آن جهش‌ها اتفاق می‌افتد. این پدیده‌ای به نام هموپلازی است. این بدان معنی است که ویروس بسیار چسبنده است و از طریق جهش‌های مختلف با بدن سازگار می‌شود.

کد خبر : ۸۱۳۸۸
بازدید : ۱۰۰۲۲
ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است؟!
ماسیمو کلمنتی ویروس شناس برجسته ایتالیایی معاون رئیس دانشگاه ویتا-سالوت سان رافائل میلان اظهار داشت: در ماه مه، پزشکان ما کاهش تدریجی شدت این بیماری را نشان دادند که بیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان بستری شدند، در این حالت نه تنها در مورد کاهش تعداد بیماران، بلکه در مورد کاهش تعداد بیمارانی که نیاز به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه داشتند، به ویژه در ارتباط با ذات الریه بستری بودند صحبت می‌کنیم. در همین زمان، تعداد مبتلایان آلوده که می‌توانند در خانه معالجه شوند، افزایش یافته است.

به گفته کلمنتی، چنین تغییر جدی در تصویر بالینی نیاز به توضیحی علمی داشت، جستجوی آن توسط کارکنان آزمایشگاه میکروبیولوژی و ویروس شناسی بزرگترین موسسه پزشکی خصوصی در ایتالیا، بیمارستان سان رافائل انجام شد.

این ویروس شناس برجسته ایتالیایی اقزود: ما یک مطالعه کوچک را انجام دادیم که ۱۰۰ بیمار را که از اول مارس تا ۱۵ مارس در بیمارستان بستری بودند و ۱۰۰ بیمار در نیمه دوم ماه مه بستری بودند را مقایسه کردیم؛ معلوم شد بار ویروس (اندازه گیری شدت عفونت ویروسی که با ارزیابی تعداد ذرات ویروسی در یک حجم مشخص از مایعات بیولوژیکی محاسبه می‌شود) در مرحله اولیه این بیماری همه گیر به میزان قابل توجهی ده برابر بیشتر از پایان ماه مه بود. این دانشمند تأکید کرد: این نتیجه بسیار مهم است.

طبق گفته کلمنتی، بهبود در تصویر بالینی، همراه با کاهش بار ویروس، احتمالاً به معنای تضعیف خود کرونا ویروس است. "تاکنون، ما نمی‌توانستیم با اطمینان کامل این را بگوییم، اما به احتمال زیاد این دقیقاً چنین است. "

همانطور که این دانشمند تأکید کرد، نتیجه گیری در مورد میرایی ویروس توسط داده‌های حاصل از تعدادی از کشور‌ها که در مراحل مختلف بیماری همه گیر قرار دارند، تأیید می‌شود.

وی همچنین در مورد مطالعه اخیر توسط گروهی از دانشمندان لندن که دنباله‌های مختلف ژنوم ویروس را که قبلاً در چین، اروپا، ایالات متحده شناسایی شده بودند، صحبت کرد و آن‌ها را در مراحل مختلف بیماری همه گیر تجزیه و تحلیل کرد.

این میکروبیولوژیست خاطر نشان ساخت: در نتیجه، همکاران انگلیس دریافتند که مناطقی از ژنوم ویروس وجود دارد که در آن جهش‌ها اتفاق می‌افتد. این پدیده‌ای به نام هموپلازی است. این بدان معنی است که ویروس بسیار چسبنده است و از طریق جهش‌های مختلف با بدن سازگار می‌شود.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید