۸ مهارت مهم که در پیدا کردن شغل جدید کمکتان خواهد کرد

۸ مهارت مهم که در پیدا کردن شغل جدید کمکتان خواهد کرد

پیدا کردن شغل جدید همیشه با بیم و امید همراه است و برای اینکه از ترس‌تان کم کنید و به امیدتان بیفزایید، به مهارت‌هایی نیاز دارید که پیدا کردن شغل جدید را برایتان امکان پذیر کند.
کد خبر: ۸۱۴۴۵
بازدید : ۴۹۷۱
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

۸ مهارت مهم که در پیدا کردن شغل جدید کمکتان خواهد کرد

پیدا کردن شغل جدید همیشه با بیم و امید همراه است؛ ترس از اینکه نکند پیدا نشود و امید به اینکه اگر پیدا شود، چقدر خوب خواهد شد. برای اینکه از ترس‌تان کم کنید و به امیدتان بیفزایید، به مهارت‌هایی نیاز دارید که پیدا کردن شغل جدید را برایتان امکان پذیر کند. در این مقاله با هشت مهارت کلیدی برای یافتن شغل جدید آشنا خواهید شد.

 

زبانتان را تقویت کنید

احتمالا اصطلاح دهکده جهانی را شنیده‌اید؛ اطلاعات و ارتباطات در دنیای جدید ما را به جایی رسانده‌اند که انگار همه ما در دهکده‌ای به وسعت یک جهان زندگی می‌کنیم و روی هم تاثیر می‌گذاریم. واقعیت این است که برای موفقیت در این دهکده باید زبان اصلی آن را بلد باشید و آن زبان در حال حاضر انگلیسی است؛ به همین دلیل هم بسیاری از مشاغل روی تسلط به زبان انگلیسی کارمندانشان تاکید ویژه‌ای دارند.

  • روی مهارت زبان آموزی‌تان کار کنید. اگر تا به حال در این زمینه موفق نبوده‌اید، روش‌های جدیدی را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید نمی‌توانید یک روش اشتباه را بارها امتحان کنید و انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشید. کافی است روش مناسب آموزشی‌تان را پیدا کنید و وقت بگذارید تا بخش زیادی از مشکل زبان برطرف شود.

 

روی ارتباط‌هایتان تمرکز کنید

تا زمانی که ارتباطات درستی نداشته باشید و به منابع درست متصل نشوید، نمی‌توانید شغل دلخواه‌تان را پیدا کنید. بخشی از این ارتباطات، ارتباطات میان فردی هستند و بخش دیگری شامل ارتباطات دنیای مجازی.

  • برای مثال در شرایطی که سایت‌های کاریابی با متقاضیان و کارفرمایان زیادی در ارتباط هستند، یا شبکه‌ای مثل لینکدین می‌تواند در کاریابی به شما کمک کند، جستجو به دنبال شغل رویایی در روزنامه‌ها کار چندان درستی به نظر نخواهد رسید؛ چون شرکت‌های پیشرو به دنبال کارکنان پیشرو هستند و پیشروی بدون اینترنت غیر ممکن است.
  • ارتباطاتتان را با آدم‌های دانا و موفق حفظ کنید و کسانی که ممکن است مانع پیشرفتتان شوند را از دایره دوستی‌تان کنار بگذارید. افراد موفق توصیه‌های خوبی برای شما خواهند داشت و ارتباطات خوبی هم دارند که می‌توانند به شما در پیدا کردن مسیر کاریابی یا خود کار کمک کنند.

 

نرم افزارهای مرتبط را یاد بگیرید

۸ مهارت مهم که در پیدا کردن شغل جدید کمکتان خواهد کرد

هر کسب و کاری نرم افزارهای حرفه‌ای مربوط به خودش را دارد. برای مثال اگر برای شغل حسابداری یا مدیریت مالی اقدام می‌کنید باید روی انواع نرم افزار حسابداری مثل پارسیان، محک، پارمیس و هلو تسلط داشته باشید. اگر برای استخدام در یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ متقاضی هستید باید بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی را یاد گرفته باشید تا بین متقاضیان دیگر بتوانید خودتان را بالا بکشید. این نرم افزارهای تخصصی جدا از نرم افزارهای عمومی مثل اکسل و ورد هستند، که آموختن‌شان بسیار اهمیت دارد.

 

روزمه خوبی بسازید

منظور از ساختن یک رزومه خوب این نیست که موارد غیر واقعی یا اغراق شده را به آن اضافه کنید؛ بلکه باید مهارت‌های مرتبط با شغل مد نظرتان را یاد گرفته باشید، نمونه کارهایی داشته باشید که ممکن است برای دل خودتان انجام داده باشید و تجربه‌ای که بتواند اعتماد کارفرما را نسبت به شما جلب کند. بنابراین از گذراندن دوره‌ها و کارگاه‌های معتبر غافل نشوید و فهرست آن‌ها را در به روز رسانی‌های رزومه‌تان اضافه کنید.

 

روی خودتان سرمایه گذاری کنید

از همین حالا اهمیت هزینه درست را به خودتان گوشزد کنید و برای خودتان و وسایل مربوط به کارتان هزینه کنید. اگر فریلنسر هستید و می‌خواهید با شرکت‌های مهم کار کنید، باید مسائل روی امنیت سیستم‌تان سرمایه گذاری کنید؛ انتخاب و خرید یک نرم افزار آنتی ویروس جدید را در فهرست کارهایتان قرار دهید و کامپیوتر و حتی موبایل خود را به یک گزینه اورجینال با قابلیت امنیتی بالا مجهز کنید تا وقتی پروژه‌ای مهم به دستتان رسید، نگران امنیت شبکه‌تان نباشید.

اگر برای خودتان کار نمی‌کنید و به دنبال پیوستن به یک مجموعه هستید باید با توجه به ویژگی‌های آن مجموعه روی ویژگی‌های خودتان سرمایه گذاری کنید. برای مثال یک بازیگر باید روی فیزیکش کار کند، خوش پوش و مرتب باشد؛ یک بازاریاب هم باید برای کسب مهارت‌های ارتباطی اقناع سرمایه گذاری کند. بنابراین به خودتان و ابزار کارتان به چشم یک سرمایه گذاری که در طولانی مدت نتیجه خوبی خواهد داد، نگاه کنید.

 

وقت شناس باشید

۸ مهارت مهم که در پیدا کردن شغل جدید کمکتان خواهد کرد

منظم بودن را سر لوحه خودتان قرار دهید. نمی‌شود بدون نظم و وقت شناسی توقع کسب یک شغل جدید را داشت. زمانی که به مصاحبه کاری دعوت می‌شوید، به هیچ وجه دیر نرسید؛ چون این اولین بازخوردی است که از خودتان به جا می‌گذارید. وقتی قرار است نمونه کاری را بفرستید، سر وقت تعیین شده این کار را انجام دهید و زمانی که کار را گرفتید هم همین منوال را ادامه دهید. یادتان باشد زمان هزینه دارد و اگر به این نکته دقت نکنید، ممکن است موجودی اعتبارتان را به صفر برسانید.

 

مطالعه کنید

از یاد گرفتن غافل نشوید. روزی که احساس کنید بهترین هستید و دیگر لزومی به یاد گرفتن نکته تازه‌ای ندارید؛ روز قرار گرفتن شما در سراشیبی سقوط است. تحقیقات مربوط به حوزه کاری مورد علاقه‌تان را بخوانید، مقاله‌ها را ترجمه کنید و در خرید و مطالعه کتاب‌های جدید و مطرح کار مورد علاقه‌تان کم نگذارید. مطمئن باشید اطلاعات شما در طول مصاحبه کاری روی روند صحبت کردن و جواب دادن به سوال‌ها تاثیر گذار خواهد بود و این مسئله امتیاز مثبتی برایتان به دنبال خواهد آورد.

 

زبان بدن یاد بگیرید

لازم نیست حتما در دوره‌های زبان بدن شرکت کنید، کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی هستند که می‌توانید با مطالعه آن‌ها اطلاعات ضروری را به دست آورید. یاد گرفتن زبان بدن به شما کمک می‌کند هم نسبت به رفتار خودتان آگاه باشید و هم رفتار مصاحبه کننده را مد نظر بگیرید. برای مثال ممکن است وسط یک مصاحبه کاری، بعد از یک اظهار نظر متوجه شوید فرد مصاحبه کننده دو دستش را بالای سرش قلاب کرده و به صندلی تکیه می‌دهد؛ این رفتار می‌تواند به منزله این باشد که او خودش را از شما برتر می‌داند و می‌خواهد این برتری را در مقابل اظهار نظرتان به شما یادآوری کند. یا زمانی که فردی دست به سینه رو به روی شما می‌نشیند ممکن است نسبت به شما گارد دفاعی گرفته باشد. یاد گرفتن این نکات به درک بهتر اطرافیان و موفقیت بیشتر چه در روابط فردی و چه در روابط کاری منجر خواهد شد. در اینجا می‌توانید چند نکته ساده درباره زبان بدن برای مصاحبه شغلی را مطالعه کنید

برچسب ها: پیدا کردن شغل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین